افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

تعهدات فینیکس تیگو 8 پرو صفر است آریزو 8 تا دو ماه دیگر وارد بازار خواهد شد

  • کد خبر : 141295
تعهدات فینیکس تیگو 8 پرو صفر است آریزو 8 تا دو ماه دیگر وارد بازار خواهد شد

بازار؛ گروه خودرو: دیروز شرکت مدیریت خودرو در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ به دلیل عدم توجیه اقتصادی و اتمام موجودی قطعات، روند تولید تیگو 8 پرو به طور کامل متوقف شده است. همزمان با اعلام این خبر، برخی مدعی شدند که می تواند بهانه جدیدی برای فشار بر شرکت های خودروسازی برای افزایش مجدد قیمت […]

بازار؛ گروه خودرو: دیروز شرکت مدیریت خودرو در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ به دلیل عدم توجیه اقتصادی و اتمام موجودی قطعات، روند تولید تیگو 8 پرو به طور کامل متوقف شده است. همزمان با اعلام این خبر، برخی مدعی شدند که می تواند بهانه جدیدی برای فشار بر شرکت های خودروسازی برای افزایش مجدد قیمت محصولات باشد. اگرچه بخش خصوصی صنعت خودرو در سال گذشته با بحران‌های زیادی از جمله عدم تخصیص ارز، قیمت‌گذاری اجباری و افزایش عوارض گمرکی مواجه بود، اما به سختی مسیر ادامه تولید را طی کرد.

لی: در حال حاضر آریزو 8 وارد کشور شده و 240 دستگاه از این محصول تولید شده است که تا دو ماه آینده وارد بازار می شود.

پاسخ مدیرعامل مدیران خودرو به «بازار»

جک لی، مدیرعامل گروه صنایع خودروسازی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر تعهدات تیگو 8 پرو همزمان با توقف تولید، گفت: تعهدات سامانه یکپارچه فروش خودرو برای این محصول به صفر رسیده است. از تیرماه سال جاری به دنبال اصلاح قیمت محصول مذکور هستیم و در صورت عدم صرفه اقتصادی آن را وارد خط تولید نمی کنیم.

مدیرعامل این گروه خودروسازی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بازار اظهار داشت: از آنجایی که خودروسازان با اعلام توقف تولید راهی برای افزایش قیمت دارند، هیچ خودروسازی قصد توقف تولید را ندارد و این اتفاق تنها در شرایطی که تولید محصول منجر به “زیان” شدن می شود. در شرایط فعلی تنها با اصلاح قیمت این محصول امکان تکثیر آن وجود خواهد داشت. همچنین این شرکت تا پایان سال 60 هزار دستگاه خودرو روانه بازار خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر آریزو 8 وارد کشور شده و 240 دستگاه از این محصول تولید شده که تا دو ماه آینده وارد بازار می شود.

تعهدات فینیکس تیگو 8 پرو صفر است آریزو 8 تا دو ماه دیگر وارد بازار خواهد شد

لی در پاسخ به سوال دیگر این خبرنگار مبنی بر کیفیت رنگ محصولات مدیران، اظهار داشت: با توجه به اینکه تحریم های ظالمانه ای علیه کشور وجود دارد و محصولات ما یا سایر شرکت ها گرانتر از خودروهای ایران خودرو و سایپا هستند، مشتریان برای اکثر محصولات ما برنامه ارتقای کیفیت برای سال آینده داریم.

تعهدات فینیکس تیگو 8 پرو صفر است آریزو 8 تا دو ماه دیگر وارد بازار خواهد شد

بخش خصوصی صنعت خودرو باید سالانه 200 هزار دستگاه خودرو برای بازار تولید کند.

بحران قیمت گذاری تجویزی

کارشناسان و فعالان صنعت خودرو بارها نسبت به ضرر و زیان ناشی از سیاست نادرست قیمت گذاری دستوری هشدار داده اند. اخطاری که از سوی دست اندرکاران سیاست های صنعتی و متولیان تعیین نرخ نادیده گرفته می شود، به مدیران شورای رقابت نیز ابلاغ می شود که طبق ماده 90 اصل 44، در صورتی که دولت تکلیف قیمت گذاری را داشته باشد، باید پرداخت کند. زیان ناشی از این مشکل برای تولید کننده.

اگر شورای رقابت قیمت خودروهای مونتاژی را تصویب نکند، قطعا صنعت خودروسازی بخش خصوصی تعطیل خواهد شد. طبق اصل 90 اصل 44، اگر دولت مسئول تعیین قیمت باشد، باید مبلغ زیان را به خودروسازان بپردازد. از آنجایی که دولت در قیمت گذاری دستوری ایران خودرو و سایپا به دو خودروساز کمکی نکرده است، در این مورد نیز نمی توان چندان اعتماد کرد.

بخش خصوصی صنعت خودرو موظف به تولید 200 هزار دستگاه خودرو در سال برای بازار است، با توجه به اینکه صنعت خودرو در حال حاضر در بحران عرضه و تخصیص ارز غوطه ور است و قیمت های دستوری نیز موجب زیان شده است. عملکرد عباس علی آبادی به عنوان سکاندار آیا وزارت حراست تا پایان امسال از خودروسازان بخش خصوصی نمره قبولی می گیرد؟ ادامه این شرایط تولید و عرضه قطره چکان های خودرو به بازار این محصول به زودی منجر به التهاب خواهد شد.

بخش خصوصی برخلاف خودروسازان دولتی، در صورت ریزش محصول ابتدا خط تولید را متوقف می کند و در نهایت در صورت تشدید بحران، کارخانه را تعطیل می کند. بنابراین شاید زمان آن فرا رسیده است که سیاست گذاران صنعتی وضعیت فعلی بازار خودرو را بررسی کنند.

پاسخ شورای رقابت به “بازار” روز شنبه

مخاطبان محترم رسانه «بازار» برای تکمیل این گزارش با شورای رقابت که عامل اصلی تعیین قیمت خودرو در کشور است تماس گرفتیم، سپهر دادجوی توکلی سخنگوی این شورا روز شنبه در خصوص علت وی برای توقف تولید تیگو 8 پرو به دلیل اجباری شدن قیمت و تحمیل ضرر به تولیدکننده توضیحاتی را به رسانه های «بازار» ارائه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.