افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

مهمترین علائم حمله آسم چیست؟

  • کد خبر : 141045
مهمترین علائم حمله آسم چیست؟

به گزارش رکنا، آسم بیماری است که در آن مسیر هوایی که از طریق آن هوا به ریه ها منتقل می شود، باریک می شود، متورم می شود و می تواند مخاط اضافی در آن تولید شود. هر بیمار آسمی تجربه منحصر به فرد خود را دارد و ممکن است توصیف جدیدی از حمله آسم […]

به گزارش رکنا، آسم بیماری است که در آن مسیر هوایی که از طریق آن هوا به ریه ها منتقل می شود، باریک می شود، متورم می شود و می تواند مخاط اضافی در آن تولید شود.

هر بیمار آسمی تجربه منحصر به فرد خود را دارد و ممکن است توصیف جدیدی از حمله آسم داشته باشد. تنها شباهت این است که این وضعیت برای همه به یک اندازه آسیب زا است و ممکن است احساس درد مبهم در قفسه سینه یا سنگینی در قفسه سینه باشد. برخی این وضعیت را به گونه‌ای توصیف می‌کنند که گویی هوا در ریه‌ها فشرده می‌شود و برخی دیگر می‌گویند حمله آسم مانند تنفس از یک نی باریک است.

تصور کنید در یک فضای کوچک بدون تهویه مناسب گیر افتاده اید، چه حسی دارید؟ ناراحتی، تنگی نفس و سنگینی قفسه سینه باعث می شود احساس کنید در حال مرگ هستید. این وضعیت تنها نیمی از شرایطی است که بیمار در طول حمله آسم تجربه می کند.

آسم بیماری است که در آن راه‌های هوایی که از طریق آن هوا به ریه‌ها منتقل می‌شود، باریک، متورم شده و مخاط اضافی در آن‌ها تولید می‌شود. تنفس مواد محرک مانند گرده و گرد و غبار باعث تورم بیشتر راه های هوایی و منقبض شدن عضلات اطراف می شود. این شرایط تنفس را دشوار می کند و باعث حملات آسم می شود. این بیماری برگشت ناپذیر است و تنها با درمان قابل کنترل است.

حمله خفیف آسم را می توان به راحتی در خانه کنترل کرد و تنها افرادی که از حملات آسم شدید رنج می برند نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

برای نشان دادن واکنش سریع در هنگام حمله آسم، باید با علائم آن آشنا بود. تایمز آف ایندیا شش علامت رایج حمله آسم را ذکر کرده است:

6 علامت حمله آسم

دشواری تنفس:

مشکل در تنفس یکی از اولین علائم آسم است. این علامت زمانی ظاهر می شود که راه های هوایی ملتهب و باریک شوند. به همین دلیل اکسیژن لازم به ریه ها نمی رسد و باعث احساس تنگی نفس در فرد می شود.

خس خس سینه:

التهاب راه های هوایی در طول حمله آسم آنها را باریک می کند و تنفس اکسیژن کافی را دشوار می کند. در این حالت تنفس هوا باعث خس خس سینه می شود.

سرفه:

محرک هایی مانند گرد و غبار، دود و گرده می توانند باعث حمله آسم شوند. هنگامی که این ذرات وارد مجاری هوایی می شوند، دستگاه تنفسی ملتهب می شود. این مواد اعصاب را تحریک می کنند تا سیگنال هایی را به مغز ارسال کنند تا عضلات قفسه سینه و شکم را وادار به خارج کردن هوا از ریه ها با سرفه کنند. این یکی دیگر از علائم رایج حمله آسم است.

تنگی قفسه سینه:

مشکل در تنفس هوای کافی باعث ناراحتی فرد و ایجاد احساس سنگینی در قفسه سینه می شود.

سرفه ای که قطع نمی شود:

سرفه همراه با آسم در افراد مبتلا به بیماری حاد تنفسی به راحتی متوقف نمی شود و می تواند توسط محرک هایی ایجاد شود که باعث آسم می شود. علائم سرفه در زمستان بدتر می شود و حملات آسم ممکن است به دلیل ویروس آنفولانزا شروع شود.

تنفس سریع:

دشواری در تنفس آسم باعث می شود که فرد سریع و مداوم نفس بکشد. مشکل ناشی از خروج کامل هوا از ریه ها به طور خودکار باعث می شود که فرد سریعتر نفس بکشد. خس خس سینه در هنگام تنفس سریع نیز شنیده می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.