افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

وضعیت اینترنت در ماه های آینده بهتر خواهد شد

  • کد خبر : 141040
وضعیت اینترنت در ماه های آینده بهتر خواهد شد

به گزارش بازار، علی اصغر انصاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود تلاش های فراوان دولت سیزدهم همچنان شاهد سرعت پایین اینترنت ثابت و تلفن همراه هستیم، افزود: از یک سو مصرف مردم به دلیل افزایش است. استفاده از شبکه های اجتماعی و از سوی دیگر پیشرفت های مورد نیاز امروز […]

به گزارش بازار، علی اصغر انصاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود تلاش های فراوان دولت سیزدهم همچنان شاهد سرعت پایین اینترنت ثابت و تلفن همراه هستیم، افزود: از یک سو مصرف مردم به دلیل افزایش است. استفاده از شبکه های اجتماعی و از سوی دیگر پیشرفت های مورد نیاز امروز در گذشته صورت نگرفته است و باید نیازهای امروز و فردا را برطرف کنیم که برخی از آنها زمان بر است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم در ماه های آینده کیفیت اینترنت بهبود یابد، افزود: در حال تقویت شبکه اصلی هستیم و این به این دلیل است که 78 منطقه اصلی در کشور داریم که شهرهای اصفهان، مشهد، تبریز و … شیراز، اهواز و شمال از جمله مراکز اصلی هستند و از طریق آنها ارتباط بین استانی برای توزیع و بازگشت ترافیک از نقاط اصلی به نقاط فرعی و پایانه ها برقرار می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت فناوری و ارتباطات ادامه داد: پروژه خوبی با تجهیزات داخلی انجام دادیم و اکنون در هسته مرکزی کشور مشکلی نداریم و ترافیک از هسته مرکزی به فرعی توزیع می شود. بخش هایی از کشور
انصاری گفت: با تجهیزات داخلی 20 ترابیت دیگر به ظرفیت اول کشور که 35 ترابیت بود اضافه کرده ایم و در حال حاضر در هسته مرکزی مشکلی نداریم.
وی بیان کرد: امروزه بیشتر کار مردم از طریق تلفن همراه، خدمات و ارتباطات انجام می شود و این رفتار نامتعارف شبکه های ما را تحت فشار قرار می دهد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت فناوری و ارتباطات تصریح کرد: ارتباطات باید برای اتصال به شبکه اصلی کشور و کاهش ترافیک و در نهایت اتصال شبکه به فیبر نوری به نقاط میانی منتقل شود.
انصاری بیان کرد: وزارت ارتباطات تاکنون 25 میلیارد ریال به شرکت های زیرساخت و 20 میلیارد ریال به اپراتورها کمک کرده است که در سال آینده به 100 میلیارد ریال می رسد.
وی افزود: البته ارتباطات شهری باید به موازات مخابرات شبکه بسازد اما پروژه های ارتباطی زمان زیادی می طلبد و برای رسیدن به برنامه بلندمدت دو برنامه کوتاه مدت و میان مدت داریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.