افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

رشد 12 درصدی مصرف بنزین در سال 1402

  • کد خبر : 140854
رشد 12 درصدی مصرف بنزین در سال 1402

به گزارش بازار، جلیل سالاری صبح امروز (پنجشنبه 18 آذرماه) در همایش «قدردانی از زحمات سوخت» با حضور جواد اوجی وزیر نفت، جعفر سالاری نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش کالاهای نفتی و جمعی از مدیران وزارت نفت و علاقمندان به این حوزه. سوخت گیری در سایر نهادها انجام شد، وی بیان کرد: از وزارت کشور، […]

به گزارش بازار، جلیل سالاری صبح امروز (پنجشنبه 18 آذرماه) در همایش «قدردانی از زحمات سوخت» با حضور جواد اوجی وزیر نفت، جعفر سالاری نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش کالاهای نفتی و جمعی از مدیران وزارت نفت و علاقمندان به این حوزه. سوخت گیری در سایر نهادها انجام شد، وی بیان کرد: از وزارت کشور، فراجا و نیروی انتظامی، انجمن ها، شرکت های حمل و نقل، کارکنان مجاری عرضه و تمامی افراد ناشناس در زمینه سوخت رسانی به ویژه تشکر می کنم. سوخت گیری پارسال

وی افزود: در سال 1401 جلسات ستاد بحران به صورت دائمی، هفتگی و روزانه تشکیل و عرضه سوخت به صورت 24 ساعته انجام می شد. اما رئیس وزارت نفت در جلسه اخیر خود خواستار اقدامات گشایش‌آمیز شد که ما نیز باید در همین مسیر حرکت کنیم و امیدواریم چالش‌های این حوزه برطرف شده باشد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی از افزایش ۲۱ درصدی ذخیره سازی در محدوده نیروگاه خبر داد و اظهار داشت: با این حال اگر به مساحت نیروگاه توجه کنیم و راندمان نیروگاه را افزایش دهیم، معادل 47 میلیارد بشکه سوخت در کشور صرفه جویی می شود که رقم بسیار خوبی است. همکاران ما از وزارت نفت، گاز و صدا و سیما سخت کار می کنند اما بهینه سازی هم لازم است.

سالاری افزود: در سال 1398 مصرف هر خودرو 2.8 لیتر در روز بوده که این میزان در سال 1402 به 3.7 درصد رسیده که ناشی از کیفیت خودروها و افزایش تردد است، بنابراین باید به حمل و نقل عمومی و توسعه زیرساخت ها توجه کنیم. انجام دادن. مصرف خودرو در سال 1402 نسبت به سال 1397 بیش از 37 درصد رشد داشته است، این سوخت سرمایه ملی است و اگر این سرمایه وارد سبد صادراتی کشور شود صرف توسعه و ارتقای جایگاه ما در منطقه می شود. اما با همه اینها اقدامات بزرگی در همه بخش ها انجام شده و امروز روزانه 760 میلیون لیتر نفت و فرآورده در کشور جابجا می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال 1401 نزدیک به 304 میلیارد لیتر کالا در کشور جابجا شد که این رقم نسبت به سال قبل 11 درصد افزایش داشت که 60 درصد (معادل 86 میلیارد لیتر) توسط شرکت های حمل و نقل انجام شده است. .

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش مشتقات نفتی تصریح کرد: همکاران ما در شرکت خطوط لوله نیز در سال 1401 46 میلیارد لیتر جابجایی را ثبت کردند که حجم مهمی در کشور است. 17 میلیارد تومان در بخش حمل و نقل هزینه شده است. در حوزه نیروگاهی از 16 میلیارد لیتر سوخت به 18 میلیارد لیتر رسیده ایم و شرکت گاز نیز در این زمینه تلاش زیادی کرده است اما ظرفیت ذخیره سازی نیروگاه ها محدود است.

سالاری در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه پالایش و توزیع فرآورده های نفتی در سال 1402 گفت: بخشی از خط لوله ما نفتا را نیز برای پتروشیمی ها تامین می کند و در حال حاضر از 195 میلیون لیتر فرآورده برای تامین غذای پتروشیمی ها استفاده می کنیم. ما محصولات متنوعی در کشور داریم که همه این محصولات باید با همین ظرفیت ها جابه جا شوند، از طرفی مصرف روزانه رشد 12 درصدی را تجربه کرده است که عملیات بسیار بزرگی است.

وی افزود: مشارکت حمل و نقل ریلی را نیز افزایش دادیم، رشد 309 درصدی در فروش فرامرزی نفت و گاز داشتیم، همه این اعداد اعداد قابل توجهی است، در بخش حمل و نقل نیز نوسازی داشتیم و حدودا اضافه کردیم. 1520 دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور، محیط زیست را فراموش نمی کنیم و با بهره برداری از واحدهای جدید، 93 درصد پسماندهای صنعتی بازیافت شد و فضای سبز نیز در حوزه صنایع حمل و نقل 40 درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر نفت در امور پالایشی گفت: در حوزه خطوط لوله با تلاش مستمر همکاران اقدامات مثبتی در خطوط و حملات انجام شده است، برنامه انتقال ما برای محصول انتقالی 57 میلیارد لیتر در سال بود اما در عمل 68 میلیارد لیتر محصول کشور در سال 1401 جابجا شد و از کل ظرفیت خطوط استفاده شد.

سالاری بیان کرد: در حمل و نقل دریایی تنها سه کشتی و پنج کشتی شناور 6.3 میلیارد لیتر فرآورده حمل کردند و 267 نفتکش نیز اعزام کردیم. در تامین نفت سفید نزدیک به 1.8 میلیارد لیتر بین منازل توزیع شده و به فضل الهی اقدامات جهادی در تمامی بخش ها با تلاش مدیران و همکاران گمنام در تمامی بخش ها، انجمن ها و پست های دولتی انجام شده است. در زمینه تمدید کارتخوان ها، کوتاه شدن زمان صدور کارت سوخت و مکان یابی تجهیزات نیز با همکاری دانشگاهیان کارهای بزرگی انجام شد که با حمایت همیشگی وزیر نفت و دولت امکان پذیر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=140854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.