افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

موجود عجیبی که با بالا رفتن سن سالم تر می شود!/ عکس

  • کد خبر : 140538
موجود عجیبی که با بالا رفتن سن سالم تر می شود!/ عکس

تینا مزدکی – ماهی گیر استوارت بلک در زمان خود ماهی های زیادی صید کرده است، اما وقتی اولین گاومیش خود را در دریاچه آپاچی آریزونا در سال 2019 صید کرد، فکر کرد چیز خاصی در مورد آن وجود دارد. معلوم شد که شهود او درست بوده است. دانشمندان اخیرا تایید کرده اند که بیشتر […]

تینا مزدکی – ماهی گیر استوارت بلک در زمان خود ماهی های زیادی صید کرده است، اما وقتی اولین گاومیش خود را در دریاچه آپاچی آریزونا در سال 2019 صید کرد، فکر کرد چیز خاصی در مورد آن وجود دارد.

معلوم شد که شهود او درست بوده است. دانشمندان اخیرا تایید کرده اند که بیشتر ماهی های گاومیش که در اطراف این دریاچه دور افتاده در شرق آریزونا شنا می کنند بیش از صد سال قدمت دارند.

همین چند سال پیش، دانشمندان فکر می کردند که این ماهی ها که رنگ های مختلفی از قهوه ای شاه بلوطی تا آبی دارند، تنها تا 20 سال عمر کرده اند. با این حال، یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که باس دهان بزرگ می تواند تا 112 سال عمر کند و آن را به قدیمی ترین ماهی آب شیرین شناخته شده تبدیل می کند.

مطالعه جدیدی که اخیراً در Scientific Reports منتشر شده است تأیید می کند که دو گونه دیگر گاومیش، گاومیش دهان کوچک و گاومیش سیاه، می توانند بیش از صد سال عمر کنند و آن را به تنها جنس شناخته شده این جانور به جز سنگ ماهی Sebastes تبدیل می کند. دارای سه گونه صد ساله است.

این بدان معنا نیست که سایر حیوانات نمی توانند به طول عمر قابل توجهی دست یابند. کوسه های گرینلند بیشترین طول عمر را در میان مهره داران زنده دارند و به حداقل 250 سال می رسد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که ماهی گاومیش بهترین زندگی خود را در دهه 80 و 90 زندگی می کند و نسبت به گونه های جوانتر پاسخ استرس و عملکرد سیستم ایمنی بهتری دارد.

آبنما: جغرافیای ملی

۲۲۷۲۲۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=140538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.