افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
1

توضیحات رسانه ای قوه قضائیه درباره فرار سینا استو

  • کد خبر : 140404
توضیحات رسانه ای قوه قضائیه درباره فرار سینا استو

آفتاب نیوز: گفته می شود در پی انتشار این تصویر، متهم پس از همکاری موثر در رفع دارایی های بیش از 24 هزار نفر با قرار وثیقه از پرونده آزاد شده و از مذاکره و خروج منع شده است. در حال حاضر از ۷ متهم پرونده تنها یک نفر فراری و ۶ متهم دیگر در […]

آفتاب نیوز:

گفته می شود در پی انتشار این تصویر، متهم پس از همکاری موثر در رفع دارایی های بیش از 24 هزار نفر با قرار وثیقه از پرونده آزاد شده و از مذاکره و خروج منع شده است. در حال حاضر از ۷ متهم پرونده تنها یک نفر فراری و ۶ متهم دیگر در داخل کشور هستند.

پس از تخلفات توسط یک صرافی غیرمجاز به نام Cryptoland و خرید تعداد زیادی توکن جعلی توسط سرمایه گذاران متهم، سینا استو به دادگاه احضار و دستگیر شد. در تاریخ 19/02/1300 دادسرای تهران پرونده را به بازپرسی دوازدهم به دادسرای تخصصی جرائم اقتصادی ارجاع و پس از ارجاع پرونده به دادسرا، دستورات قضایی برای شروع رسیدگی قضایی به این پرونده صادر شد. مورد. .

در جریان رسیدگی به پرونده و در نتیجه اقدام مهم دادسرای تهران، وجوه ۲۴ هزار و ۸۰۲ نفر از مجموع ۵۱ هزار و ۳۵۲ کاربر که موجودی آنها تغییر نکرده بود و دریافتی‌شان کمتر از سپرده‌شان بود، پرداخت شد.

در پی همکاری متهم استوی برای پرداخت و تسویه مطالبات ۲۴ هزار نفر از شکات، بازپرس پرونده با قرار وثیقه، متهم را تحت نظر آزاد کرد، ضمن اینکه وی از معامله و خروج از بقیه شکات منع شد.

متهم در اثر اقدامات و همکاری با مقام قضایی از هک شدن کیف پول دیجیتال خود شکایت کرده است.

تحقیقات قضایی و فنی برای بازیابی کیف پول دیجیتال استوی آغاز می شود که مشخص می شود هک کیف الکترونیکی وی صحت دارد و با این اقدام مبلغی به ارزش 110 میلیارد تومان از کیف دیجیتال وی به سرقت رفته است.

پس از این ماجرا پرونده قضایی تشکیل و با همکاری افسر پرونده هکر دستگیر و به دادگاه معرفی شد و با دستور قضایی 110 میلیارد تومان پول کلاهبرداری شده به چرخه صرافی بازگردانده شد.وجوه متهمان به شرکت های دیگر تحویل داده شود.

این در حالی است که متهم که با قرار وثیقه آزاد شده بود، با وجود ممنوع الخروجی به صورت غیرقانونی کشور را ترک می کند. گفتنی است بلافاصله برای سینا استو هشدار قرمز به پلیس بین الملل صادر شد.

لازم به ذکر است این پرونده 7 متهم داشت که همگی محکوم و تنها یک نفر متواری است. از این نظر اقدامات قضایی برای ادامه آزار و اذیت بین المللی محکوم علیه در حال انجام است.

به ابتکار دادگستری استان تهران، مطالبات افرادی که مطالبات آنها ریالی بوده است، بدون تقدیم دادخواست و در دوره جدید آزمایشی براساس حفظ قدرت خرید بر اساس شاخص بانک مرکزی پرداخت می شود.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر وجوه کشف شده در پرونده از محل قرار وثیقه کشف و ضبط شده و دارایی های کشف شده از محکومان در حال رسیدگی است.

بر اساس کیفرخواست صادره از سوی سینا استوی مبنی بر تشکیل و راهبری شبکه سازمان یافته اغتشاشات عمده در نظام اقتصادی (پولی و پولی) کشور از طریق فعالیت صرافی غیرمجاز ارزهای دیجیتال تحت عنوان صرافی کریپتولند با همکاری متهم مهدی استوی، حسن گل محمدی، جواد ارژدل، بهنام خدابخشی و کیوان عابدی متهم شدند.

علاوه بر این، این شخص متهم به نظارت بر تغییر عمده در سیستم پولی کشور از طریق: خیانت در امانت از طریق برداشت غیرمجاز وجه نقد از کاربران صرافی غیرمجاز کریپتولند تحت نام صرافی کریپتولند بود.

جعل اسناد رسمی و استفاده از اسناد رسمی جعلی (گذرنامه جعلی به نام هاکان استوی و مأموریت جعلی)، خرید عتیقه جات، فروش اموال دیگران و خیانت در امانت از دیگر اتهامات سینا استوی در کیفرخواست بود.

از دیگر متهمان این پرونده می توان به مهدی استوی، حسن گل محمدی، علی فهیمی کاشانی، کیوان عابدی، بهنام خدابخشی، جواد ارژدل، شخصیت حقوقی شرکت یکتا اکسیر سبز به دلیل مشارکت در تشکیل شبکه اخلال سازمان یافته گسترده در کشور اشاره کرد. سیستم اقتصادی (ارز و پول) از طریق آنها متهم به راه اندازی یک صرافی غیرمجاز ارزهای دیجیتال تحت نام Cryptoland Exchange بودند.

احکام محکومان

پس از رسیدگی به پرونده، احکام متهم از سوی شعبه پنجم دادگاه انقلاب تهران، رسیدگی به جرائم اقتصادی صادر شد.

1- دادگاه سینا استوی را به 15 سال زندان، 75 ضربه شلاق، پرداخت جزای نقدی و جزای نقدی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم کرد.

2- مهدی ستوی به 8 سال حبس تعزیری، 50 ضربه شلاق، جزای نقدی، مصادره اموال و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

3- حسن گل محمدی به 5 سال حبس تعزیری و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

متهمان علی فهیمی کاشانی، بهنام بخشی و جواد ارژدل نیز به یک سال حبس تعزیری و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شدند.

در مورد یکتا اکسیر سبز، دادگاه حکم به انحلال این شرکت داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=140404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.