افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

جزئیات پرداخت یارانه جدید دولت/ این گروه مشمول یک میلیون تومان یارانه می شوند

  • کد خبر : 140366
جزئیات پرداخت یارانه جدید دولت/ این گروه مشمول یک میلیون تومان یارانه می شوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا عسگریان امشب در برنامه خط مقدم سیما درباره پایگاه بهزیستی ایران گفت: این پایگاه مهم ترین داده های کشور را از بخش های مختلف دریافت می کند و تحلیل داده ها به صورت هوشمند انجام می شود و طبقه بندی افراد بر اساس این داده ها، مهمترین چیز. زیرساخت انجام […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا عسگریان امشب در برنامه خط مقدم سیما درباره پایگاه بهزیستی ایران گفت: این پایگاه مهم ترین داده های کشور را از بخش های مختلف دریافت می کند و تحلیل داده ها به صورت هوشمند انجام می شود و طبقه بندی افراد بر اساس این داده ها، مهمترین چیز. زیرساخت انجام شده است.

اضافه شده بر روی داده های پایگاه رفاهی ایران: تعداد وسایل نقلیه و تجهیزات، کیفیت خودرو، حقوق اعضای خانواده، مشخصات بانکی بر اساس اطلاعات شاپرک، هزینه خانوار، درآمد افراد، سود بانکی، تراکنش های ساتنا. ، پایا، درآمد بورس، مسافرت خارجی افراد به طور متوسط. پایگاه رفاه ایرانیان بررسی می شود و بر این اساس بعد خانوار در دهک ها و صدک های جامعه قرار می گیرد.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پایگاه بهزیستی ایران یکی از بهترین دریچه های کشور محسوب می شود، بنابراین افراد تحت پوشش کمیته مددکاری اجتماعی و بنیاد شهید از آن برای حمایت از مردم و تحلیل وضعیت استفاده می کنند. وضعیت. داده ها. علاوه بر این، طرح کالابرگ نیز بر این اساس تدوین شده است.

عسگریان گفت: در حال حاضر 61 میلیون نفر معادل 75 درصد جمعیت کشور از کالابرگ استفاده می کنند و امیدواریم تا پایان سال 1404 داده های قدرتمند و به روزی را در بانک اطلاعاتی بهزیستی ایران داشته باشیم.

وی درباره کالابرگ گفت: پس از حذف ارز ترجیحی در سال 1401، یارانه نقدی از 45 هزار و 500 تومان در سه دهک پایین به 400 هزار تومان و در شش دهک بالا به 300 هزار تومان افزایش یافت و تعداد یارانه بگیران از 85.79 میلیون نفر ایرانی را شامل می شود. میلیون نفر یعنی 95 درصد به جمعیت پرداخت می شود و ماهیانه 27 میلیارد تومب یارانه نقدی پرداخت می شود.

معاون اجتماعی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اطلاعات مردم در شبکه ملی اعتبار است و کالابرگ بر اساس آن تعیین تکلیف می شود و در حال حاضر افراد طبقه بندی شده اند اما هیچ فردی از یارانه حذف نشده و جدید است. داده ها ارائه می شود. هر شش ماه یکبار اعمال می شود، مردم بین درصد یا دهک جابجا می شوند و هرکس دهک دهم باشد خود به خود از یارانه حذف می شود. البته در دهک دهم ابتدا همگی حذف شدند اما پس از اعتراض یارانه ها تعدادی از آنها به یارانه بگیران اضافه شدند.

عسگریان گفت: هیچ فردی از یارانه بگیران حذف نمی شود مگر اینکه جزو 5 درصد درآمدزایی باشد. در حال حاضر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که در دهک های اول تا سوم کم درآمد قرار دارند، ضریب دقت 63 درصدی داشتند اما اکنون به 90 درصد رسیده است.

وی گفت: اطلاعات پایگاه بهزیستی ایرانیان باید به موقع و پاک باشد، یعنی اطلاعات ارائه شده توسط دستگاه ها موثق و حساب شده باشد.

معاون اجتماعی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: البته قانون به ما می گوید دهک های هشت، نه و ده باید از یارانه حذف شوند، اما در عمل فقط دهک دهم را حذف می کنیم و اگر همه مردم باشند. در این دهک 8.5 میلیون نفر حذف می شوند. مردم از یارانه حذف شدند اما پس از اعتراض آنها تنها 5.5 میلیون نفر از دهک دهم پردرآمد حذف شدند.

عسگریان بیان کرد: به نظر من باید گفت وگوی جدی بین دولت و مردم صورت گیرد و تعدادی از دهک های بالا داوطلبانه از یارانه انصراف دهند تا بیشترین میزان یارانه به کمترین دهک های درآمدی برسد. و در واقع در یک کار خیر، یارانه به نفع فقرا خواهد بود.

وی درباره کالابرگ نیز گفت: اجرای این طرح با زیرساخت های اطلاعاتی پایگاه بهزیستی ایرانیان انجام می شود. در حال حاضر 195000 موسسه به این طرح پیوسته اند و در کالابرگ 11 قلم بر اساس سبد غذایی موسسه تغذیه تعریف شده است. ماهانه 27 میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم پرداخت می شود که با یارانه تشویقی کالابرگ 120 هزار تومانی در صورت خرید 200 هزار تومانی، کل یارانه ماهانه به 32 میلیارد تومان معادل 8.5 میلیارد دلار می رسد.

معاون امور اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح بیشتر توضیح داد: اگر فردی از دهک 1 تا 7 ماهیانه 200 هزار تومان 11 قلم کالا را از سبد معیشت خریداری کند، یارانه تشویقی دو برابری 120 هزار تومانی دریافت می کند. . همچنین قیمت این کالاها بر اساس نرخ ۱۴۰۱ تعیین شده و از تورم در امان است.

عسگریان گفت: خانوارهایی که دارای فرزند تا 5 سال هستند و نمودار رشد آنها زیر رشد طبیعی وزارت بهداشت است برای پنج دهک پایین به ازای هر نفر یک میلیون تومبا در ماه دریافت می کنند و این مبلغ باید صرف خریدهای غذایی شود. وسایل کودک

وی گفت: وزارت بهداشت 140 هزار کودک به ما ارائه کرد که از این تعداد 124 هزار کودک در دهک های کم درآمد و برای دهک های یک تا پنج به ازای هر کودک یک میلیون تومان و برای هر نفر 600 هزار کودک در دهک های کم درآمد بودند. دهک های شش و هفت». ما توماس می پردازیم که باید برای خرید غذا برای اطمینان از رشد کودک هزینه شود.

معاون اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر شش ماه یکبار نمودار رشد کودک بررسی می شود و اگر ناهنجاری رشد تغییر نکرده باشد کمک هزینه تشویقی کودک حذف می شود.

عسگریان درباره یارانه مادران باردار و شیرده نیز گفت: در مرحله اول با همکاری آستان قدس 25 هزار مادر باردار شناسایی شد و ماهانه 400 هزار تومب برای مادران باردار و شیرده در قالب یسنا پرداخت می کنیم. این طرح به تدریج در کشور اجرایی خواهد شد. همچنین در مناطق محروم مانند لرستان، کهگیلویه، خراسان شمالی و جنوبی، فارس، هرمزگان و ایلام که نرخ زاد و ولد پایین است نیز اعمال می شود تا در قالب قانون جوانان، جمعیت را به بچه دار شدن تشویق کند.

وی در خصوص سن بازنشستگی گفت: در حال حاضر 18 صندوق بازنشستگی در کشور داریم که برخی دولتی و برخی دیگر غیردولتی هستند. بزرگترین بحران برای صندوق ها عبور از نقطه اوج است که دلایل متعددی دارد و دو دلیل اصلی آن افزایش امید به زندگی از 54 سال به 74 سال و افزایش میانگین سن بازنشستگی به 51 سال است. صندوق ها نمی توانند حقوق بازنشستگی را پرداخت کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع دوم این است که درآمد صندوق باید ثابت باشد و بازنشستگان نیز معتقدند درآمد صندوق باید ثابت باشد و برای برقراری مستمری و افزایش دو معیار وجود دارد. سن بازنشستگی که مورد موافقت مجلس است و افراد دارای سابقه بین 28 تا 30 سال تغییر نمی کند. بین 25 تا 28 سال سابقه به ازای هر سال 2 ماه، بین 20 تا 25 سال، سه ماه و بین 10 تا 20 سال، چهار ماه و کمتر از 10 سال سابقه، 5 سال به مدت بیمه اضافه می شود. . اما از سوی دیگر مجلس سن بازنشستگی را برای مردان از 65 تا 62 سال و برای زنان 55 سال تعیین کرده است و حداکثر سن بیمه برای مردان 35 سال و برای زنان 30 سال است.

عسگریان گفت: قوانین سخت کار و سایر قوانین همچنان به قوت خود باقی است و برای تعادل درآمد و هزینه صندوق ها راهی جز افزایش سن بازنشستگی وجود ندارد و از سوی دیگر پاداش بازنشستگی 2 برابر افزایش می یابد. 5 درصد در سال و سایر قوانین به قوت خود باقی خواهد ماند.» Es.

وی گفت: صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی کشوری و لشکری ​​که 80 درصد بازنشستگان را شامل می شود، میانگین حقوق دو سال آخر خدمت را ملاک بازنشستگی می داند. در برخی کشورها میانگین آن سه سال است و برخی دیگر پنج سال را در نظر می گیرند.

به گفته معاون اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهم ترین معیار مستمری، افزایش سن بازنشستگی است. البته تا سه سال آینده چیزی به صندوق ها اضافه نمی شود و بعد کمی نفس می کشند و کم کم مشکلشان حل می شود.

عسگریان مهمترین دلیل عدم تعادل بودجه را قوانینی دانست که منابع مالی آن دیده نشده است اما چند سال پیش مجلس اصل 75 قانون اساسی را مطرح کرد که می گوید هر طرحی باید منابع مالی داشته باشد و مجلس نمی تواند. تصویب طرحی که منابع آن را پیش بینی نکرده باشد.

وی گفت: در لایحه های شش گانه اقتصادی قرار است نظام بیمه ای کشور را تغییر دهیم و تاکنون 50 جلسه بررسی شده است.

معاون اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص دلایل مدیریت مشارکتی صندوق ها و همچنین قرارداد کار و تامین اجتماعی و جنبه شرعی این قراردادها گفت: صندوق ها هم صدای دارند. و با ذینفعان مذاکره کنید، البته قبول دارم که مدیریت مشترک در صندوق ها بود. برخی از صندوق ها وضعیت سیاسی ناکارآمدی دارند و افراد خارجی در آن جا گذاشته شده اند. اما به هر حال الان ارث رسیده است و می گوییم این مشکل باید مشترک بین مستمری بگیران و صندوق حل شود.

عسگریان گفت: مهمترین موضوع شفافیت و استفاده از پنجره واحد اطلاعات است. درست است که برای پرداخت مستمری بعد از 30 سال به توافق رسیده ایم اما وقتی می گوییم در اختیار من نیست باید این مشکل بین صندوق و مستمری بگیر را حل کنیم.

وی گفت: در 6 صندوق بازنشستگی بزرگ که 75 درصد بازنشستگان شامل صندوق بازنشستگی کشوری، تامین اجتماعی، روستاییان، عشایر، فولاد، وکلا و آینده سازان را شامل می شود، هیات مدیره این صندوق ها با ترکیب 9 نفره تشکیل شده است. . که دو نفر نماینده کارگران، یک نماینده بازنشسته، نماینده کارفرما حضور دارند و این افراد باید در تصمیمات هیئت مدیره شرکت کنند و سه جانبه گرایی رعایت شود.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=140366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.