افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

جواد منافی: مجتبی محرمی به من می گفت یک پرسپولیسی همیشه باید 100 داشته باشد / طارمی و علیپور مقابل نصر دو برابر کردند – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 140072
جواد منافی: مجتبی محرمی به من می گفت یک پرسپولیسی همیشه باید 100 داشته باشد / طارمی و علیپور مقابل نصر دو برابر کردند – پرسپولیس نیوز

جواد منافی معتقد است شهاب زاهدی در دیدار اخیر مقابل پرسپولیس دو یا سه موقعیت گلزنی داشت اما نتوانست آنها را تبدیل به گل کند. پرسپولیس مقابل النصر عربستان به تساوی بدون گل دست یافت تا امید خود را برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حفظ کند. خیلی ها معتقدند پرسپولیس […]

جواد منافی معتقد است شهاب زاهدی در دیدار اخیر مقابل پرسپولیس دو یا سه موقعیت گلزنی داشت اما نتوانست آنها را تبدیل به گل کند.

پرسپولیس مقابل النصر عربستان به تساوی بدون گل دست یافت تا امید خود را برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حفظ کند. خیلی ها معتقدند پرسپولیس اگر مهاجمان زهردار بیشتری داشت می توانست از فرصت 10 نفره النصر استفاده کند و این تیم را در خانه شکست دهد.

یکی از این افراد جواد منافی ستاره سابق پرسپولیس در دهه 70 است که منافی در خصوص دیدار پرسپولیس و نصر عربستان گفت: در نیمه اول به نظر من پرسپولیس کمی استرس داشت و تحت تاثیر قرار گرفت. جو ورزشگاه و ستاره های معروف نصر. از آن زمان در ورزشگاه آزادی مقابل این تیم شکست خوردیم و طبیعی بود که پرسپولیسی ها محتاطانه بازی کنند. در این نیمه النصر 10 نفره ماند اما باز هم شاهد عملکرد محتاطانه پرسپولیس بودیم.

و ادامه داد: در نیمه دوم با صحبت مربیان در رختکن شرایط تغییر کرد. پرسپولیس ابتکار عمل را در دست گرفت و بدون ترس به سمت دروازه محلی حمله کرد. تیم حریف 10 بازیکن داشت و این بهترین شانس را برای پرسپولیس به ارمغان آورد اما حیف که از فرصت ها استفاده نکردیم. تیم النصر حرف زیادی برای گفتن نداشت و فقط روی ضدحملات تمرکز داشت که البته صحنه های خطرناکی را از سوی رونالدو رقم زد که به خوبی پیش رفت.

پیشکسوت پرسپولیس با انتقاد از عملکرد خط حمله پرسپولیس خاطرنشان کرد: صحبت های من شاید شما را آزار دهد اما شهاب زاهدی و نبیل بهویی در سطح پرسپولیس نیستند. در همین دیدار شهاب زاهدی دو یا سه موقعیت گلزنی داشت که نتوانست از آنها استفاده کند و تنها یک شوت به مرکز دروازه النصر زد که مهار آن کار سختی نبود. نبیل باهویی فقط یک اسم خارجی است و پاسپورت سوئدی دارد! به جرات می توانم بگویم که اگر مهدی طارمی یا علی علیپور به جای این دو بازی می کردند، می توانستند مقابل یک النصر 10 نفره دبل کنند. حیف بود در این دیدار مهاجم شش امتیازی برای تبدیل توپ به گل نداشتیم و نصر به راحتی از پرسپولیس فرار کرد. چنین شرایطی که یک تیم عربستانی در زمین خود با یک تیم 10 نفره ایران روبرو می شود، ممکن است دیگر هرگز تکرار نشود و واقعاً مایه شرمساری است.

مدافع چپ سابق پرسپولیس که هنوز هم هواداران این تیم و توانایی هایش از او یاد می کنند، درباره عملکرد علی نعمتی تصریح کرد: علی نعمتی بازیکن فداکار و پرتلاشی است اما جای او در سمت چپ نیست. خط دفاعی پست اصلی نعمتی دفاع وسط است و او این دو سال مجبور شده دفاع چپ بازی کند. او در فاز دفاعی عالی است اما طبیعی است که در فاز هجومی نمی تواند انتظارات را برآورده کند. متاسفانه وحید امیری هم مصدوم است و محمدمهدی احمدی جوان وینگر است تا دفاع چپ و همه این مسائل دستان یحیی گل محمدی را بسته است.

جواد منافی ضمن انتقاد از بازی دانیال اسماعیلی فر یادآور شد: وقتی در جوانی از تیم امید و فتح تهران به پرسپولیس آمدم بازیکنان بزرگی چون محمد پنجعلی، مجتبی محرمی و نادر محمدخانی در این تیم حضور داشتند که همگی جزو بهترین ها بودند. در تاریخ فوتبال: ایران هیچ وقت مجتبی محرمی را فراموش نمی کنم که رقیب من در دفاع چپ بود، او همیشه سعی می کرد به من کمک کند و مرا راهنمایی کند. محرمی در ابتدای حضورم در پرسپولیس گفت اگر می خواهی در این تیم دوام بیاوری باید همیشه در 100 باشی، حالا می خواهم همین را به دانیال اسماعیلی فر بگویم که این فصل اصلا خودش نبوده است. او یک مدافع راست پرانرژی و تهاجمی است، اما ما در این فصل چیز زیادی از او ندیده ایم. نمی دانم مشکل اسماعیلی فر چیست اما او دچار وخامت شدیدی شده و با این وضعیت شانسی برای دعوت به تیم ملی ندارد. خوب نیست یک پرسپولیسی چند بازی را ببازد و دیدیم که مقابل نصر تک به تک شد و در این بازی چیز خاصی از خود نشان نداد. همه می دانیم که اسماعیلی فر مهارت های زیادی دارد و انتظار می رود خیلی بهتر از این حرف ها باشد.

جواد منافی در پایان به اهمیت دیدار مقابل الدحیل قطر پرداخت و گفت: دیدار سه شنبه هفته آینده پرسپولیس مقابل الدحیل یک بازی مرگ و زندگی است. می بینم یا می شنوم که خیلی ها از قبل پرسپولیس را برنده می دانند، هرچند بازی بسیار مهم و سختی است. در این بازی نقش هواداران بسیار مهم است و تماشاگران پرسپولیس باید ورزشگاه آزادی را پر کنند. با تشویق های پرشور مردم می توانیم الدیل را شکست دهیم اما نباید مقابل این تیم با غرور بازی کنیم. البته پرسپولیس کادر فنی و بازیکنان باتجربه و باهوشی دارد که می دانند چگونه این بازی حساس و هیجان انگیز را انجام دهند. امیدوارم پرسپولیس به مرحله حذفی صعود کند و حتی دوباره فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شود.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)