افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

این افراد باید از نظر دیابت غربالگری شوند.

  • کد خبر : 139949
این افراد باید از نظر دیابت غربالگری شوند.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از افزایش دیابت در جوانان به دلیل اضافه وزن، کاهش تحرک و تغذیه نامناسب خبر داد و گفت: افراد چاق، کم تحرک، سابقه خانوادگی دیابت، سابقه بیماری بیماری های قلبی و عروقی. ، سابقه دیابت بارداری و افراد بالای 35 سال بدون علائم باید از نظر […]

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از افزایش دیابت در جوانان به دلیل اضافه وزن، کاهش تحرک و تغذیه نامناسب خبر داد و گفت: افراد چاق، کم تحرک، سابقه خانوادگی دیابت، سابقه بیماری بیماری های قلبی و عروقی. ، سابقه دیابت بارداری و افراد بالای 35 سال بدون علائم باید از نظر دیابت غربالگری شوند.

دکتر مودی گفت: دیابت یک بیماری همراه با اختلال متابولیک است که با افزایش قند خون مشخص می شود و در سال های اخیر به دلیل تغییر سبک زندگی، شیوع این بیماری افزایش یافته است.

دکتر مرجان مودی فوق تخصص غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در حال حاضر 537 میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند و پیش بینی می شود این رقم در سال 2030 به 643 میلیون نفر در جهان افزایش یابد.

این پزشک با اشاره به اینکه بر اساس مطالعه اخیر 10.5 درصد مردم دنیا دیابت دارند، تصریح کرد: شیوع دیابت در مازندران 14 درصد بوده است.

در دیابت نوع 1 که دیابت وابسته به انسولین نامیده می شود، تولید انسولین در بدن کاهش می یابد. این نوع دیابت کمتر شایع است و معمولا در سنین پایین‌تر شروع می‌شود.

در دیابت نوع 2 که شایع ترین نوع دیابت است، مقاومت سلول های بدن به انسولین بروز می کند و از سنین بالاتر شروع می شود، اما به دلیل اضافه وزن، کاهش تحرک و تغذیه ناکافی، شیوع آن در جوانان افزایش یافته است.

دکتر موعودی اذعان داشت: افراد مبتلا به دیابت ممکن است بدون علامت و از بیماری خود بی اطلاع باشند و یا به دلیل مصرف زیاد الکل، تکرر ادرار، کاهش وزن و مشکلات بینایی دچار بیماری شوند.

دکتر مرجان مودی مهمترین اقدام در پیشگیری از دیابت را اصلاح سبک زندگی عنوان و خاطرنشان کرد: هموطنان باید رژیم غذایی مناسب و متعادلی داشته باشند و از خوردن غذاهای پر قند و کالری پرهیز کنند.

این پزشک با اشاره به اینکه استفاده از غذاهای حاوی فیبر می تواند به کاهش جذب قند کمک کند، خاطرنشان کرد: افرادی که چاق هستند یا اضافه وزن دارند باید وزن اضافی خود را کاهش دهند و حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی منظم و با شدت متوسط ​​داشته باشند.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه تشخیص و تشخیص زودهنگام دیابت می تواند در پیشگیری از عوارض دیابت موثر باشد، گفت: توصیه می شود تمام افراد بالای 35 سال بدون علامت، غربالگری دیابت را انجام دهند. زیرا بسیاری از دیابتی ها غربالگری دیابت باید در افرادی انجام شود که از بیماری خود بی اطلاع هستند و چاق، غیرفعال هستند، سابقه خانوادگی دیابت، سابقه بیماری قلبی عروقی، سابقه دیابت بارداری و سابقه تخمدان پلی کیستیک دارند.

بیشتر بخوانید:

کمبود این ویتامین با آسیب مغزی همراه است

۴۷۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.