افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

حذف گوشت قرمز از سفره های مردم قصابی کهگیلویه و بویراحمد انتظار افزایش بیشتر قیمت را دارد.

  • کد خبر : 139871
حذف گوشت قرمز از سفره های مردم قصابی کهگیلویه و بویراحمد انتظار افزایش بیشتر قیمت را دارد.

بازار؛ صدیقه امید: کهگیلویه و بویراحمد استانی است که همچنان از محرومیت رنج می برد اما در این میان از نظر گرانی در صدر جدول قرار دارد و بسیاری از خوراکی ها به دلیل گرانی و تورم از سفره های مردم حذف شده است. کهگیلویه و بویراحمد استانی عشایری است و بیشتر تولید گوشت در […]

بازار؛ صدیقه امید: کهگیلویه و بویراحمد استانی است که همچنان از محرومیت رنج می برد اما در این میان از نظر گرانی در صدر جدول قرار دارد و بسیاری از خوراکی ها به دلیل گرانی و تورم از سفره های مردم حذف شده است.

کهگیلویه و بویراحمد استانی عشایری است و بیشتر تولید گوشت در این استان توسط عشایر انجام می شود و میزان تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری این استان به 13 هزار تن رسیده است اما این افزایش در تولید تاثیری بر کاهش قیمت نداشته است و قیمت در این استان پایین است. اقشار غنی، فقیر و فقیر در حال افزایش هستند به طوری که در برخی خانوارها مصرف گوشت حتی به یک بار در سال هم نمی رسد.

مدیرکل امور عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد: میزان تولید گوشت قرمز در این استان 10 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل امور عشایری استان کهگیلویه و بویار احمد در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: تولید گوشت قرمز در این استان 10 درصد افزایش یافته است.

فضل الله آذرفر افزود: هم اکنون 60 درصد گوشت استان در مناطق عشایری تولید می شود و با برنامه ریزی های انجام شده و حمایت های دولت میزان تولید گوشت عشایری در استان به 13 هزار تن در سال افزایش می یابد.

وی بیان کرد: این میزان تولید بازار داخلی استان را تامین می کند و بازار سایر استان ها را نیز پوشش می دهد.

این در حالی است که در کهگیلویه و بویراحمد مردم همیشه با گرانی گوشت مبارزه می کنند و قصابان نیز بر طبل گرانی می کوبند.

بسیاری از قصابان استان کهگیلویه و بویراحمد از هفته گذشته و همزمان با تعیین نرخ مصوب گوشت با هدف فشار بر شکستن قیمت های مصوب دست از کار کشیدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در صورت تخلف صنفی از تعرفه مصوب، علاوه بر مهر اتحادیه، جریمه ده برابری نیز در انتظار متخلفان است. .

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد: تصویب قیمت ها از طریق بررسی و ارزیابی انجام شد و این میزان حداکثر قیمت گوشت قرمز در انواع مختلف است.

حمزه لقمانی افزود: تصویب قیمت ها با بررسی و ارزیابی صورت گرفت و این میزان حداکثر قیمت گوشت قرمز در انواع مختلف است.

حذف گوشت قرمز از سفره های مردم قصابی کهگیلویه و بویراحمد انتظار افزایش بیشتر قیمت را دارد.

وی تصریح کرد: قیمت گوشت «کوهر» 410 هزار تومان، گوشت بره «میش» کیلویی 350 هزار تومان، گوشت بره و گوساله 435 هزار تومان، بز 340 هزار تومان است. قیمت کله پاچه پاک شده و آماده پخت نیز 330 هزار تومان است. هزار تومان قیمت گذاری شده است.

اگرچه نرخ های اعلام شده همچنان به این معناست که بسیاری از خانوارها حتی یک بار در سال به این غذا دسترسی ندارند، اما قصابان همچنان به این قیمت ها اعتراض دارند.

گوشت که یک محصول اساسی و پرمصرف است و نقش مهمی در تغذیه و سلامت مردم دارد، محصولی استراتژیک است که با افزایش قیمت آن، قدرت خرید مردم و تقاضای خرید در کهگیلویه و بویراحمد. بسیار کاهش یافته اند.

یک سوم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

بر اساس آمار منتشر شده، کهگیلویه و بویراحمد جزو چهار استانی است که عوارض کم وزنی، لاغری و کوتاهی قد در کودکان به دلیل سوء تغذیه در آن شایع است.

حذف گوشت قرمز از سفره های مردم قصابی کهگیلویه و بویراحمد انتظار افزایش بیشتر قیمت را دارد.

استان محروم کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 730 هزار نفر در جنوب غربی ایران قرار دارد و حدود یک سوم جمعیت آن تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و این در حالی است که این استان در چند ماه در اوج تورم قرار دارد. اینها افراد کم درآمد جامعه هستند که افزایش قیمت بار سنگینی بر گرده آنها تحمیل می کند.

به گفته متخصصان تغذیه، گوشت قرمز بهترین منبع پروتئین، آهن و ویتامین B12 است که کمبود آن بر قد و رشد مغز تاثیر می گذارد و زمانی که مصرف گوشت قرمز به نصف کاهش یابد، پایین ترین اقشار جامعه هستند که مشکل دارند. تبدیل شدن

کودکان و نوجوانان، زنان باردار و شیرده افرادی هستند که در معرض آسیب هستند و بدون شک طیف وسیعی از افراد را با سوءتغذیه مواجه خواهیم کرد.

در همین راستا رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویار احمد در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: قیمت های مصوب به گونه ای است که تعادل در اختیار مصرف کننده، تولید کننده و بازاریاب این تجارت قرار می گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد: قیمت گوشت قرمز در شورا تعیین شد.

علی معتمدی پور افزود: با حضور نمایندگانی از بخش دولتی و خصوصی قیمت گوشت قرمز در شورا تعیین شد.

وی اعلام کرد: جهاد کشاورزی از تمام توان قانونی برای تضمین منافع مردم، تولیدکنندگان و اتحادیه قصابان استفاده خواهد کرد.

حذف گوشت قرمز از سفره های مردم قصابی کهگیلویه و بویراحمد انتظار افزایش بیشتر قیمت را دارد.

معتمدی پور سفره مردم و قدرت خرید مردم را نیز مهم عنوان کرد و گفت: اگر قصابان در شهر یاسوج فعال نیستند باید گوشت مورد نیاز مردم از طریق قصابی های یاسوج تامین و توزیع شود.امین.

افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز در استانی که خود تولید کننده گوشت قرمز است، تورم بالایی دارد و بسیاری از مردم نمی توانند نیاز خود را تامین کنند، سفره اقشار کم درآمد جامعه را کم و زیاد می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.