افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

راه اندازی آزمایشی سیستم جدید نظارت بر انتشار اوراق بدهی معروف به سیستم ناب

  • کد خبر : 139834
راه اندازی آزمایشی سیستم جدید نظارت بر انتشار اوراق بدهی معروف به سیستم ناب

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران (سنا)، مرتضی چشان، رئیس اداره انتشار و ثبت اوراق بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص راه اندازی آزمایشی سامانه جدید ردیابی بدهی انتشار اوراق بدهی گفت: موسوم به سیستم ناب گفت: یکی از اهداف مهم سازمان بورس و اوراق بهادار از آغاز امسال الکترونیکی […]

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران (سنا)، مرتضی چشان، رئیس اداره انتشار و ثبت اوراق بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص راه اندازی آزمایشی سامانه جدید ردیابی بدهی انتشار اوراق بدهی گفت: موسوم به سیستم ناب گفت: یکی از اهداف مهم سازمان بورس و اوراق بهادار از آغاز امسال الکترونیکی کردن انتشار کلیه اوراق بدهی از زمان درخواست تا تکمیل و امضای قراردادهای حمایتی برای انتشار اوراق توسط اعضا است. و صدور مجوز صدور توسط سازمان.

وی در خصوص مهمترین مزیت های سامانه ناب گفت: الکترونیکی شدن فرآیندهای تامین مالی و حذف اسناد کاغذی از مراحل اولیه شامل ثبت نام، ارائه مدارک درخواستی و مدارک توسط متقاضیان تامین مالی تا مراحل پایانی از جمله جشن. و امضای الکترونیکی قراردادها بین ارکان انتشار اوراق قرضه و سپرده گذاری وجوه. انتقادات ناشی از صدور پاداش به حساب متقاضیان از ویژگی های بارز این سامانه است.

رئیس اداره انتشار و ثبت اوراق بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه افزود: امکان مشاهده آخرین وضعیت درخواست به صورت لحظه ای توسط متقاضی تامین مالی از دیگر ویژگی ها و کلیدهای مهم این سامانه است. که از طریق آن شفافیت و سرعت پاسخگویی در فرآیند تامین مالی افزایش می یابد.

چشان در پایان گفت: به منظور رفع خطاهای احتمالی در سامانه و همچنین ارتقای کیفیت ارائه خدمات، در فاز اول امکان ثبت درخواست تامین مالی از طریق انتشار اوراق به صورت آزمایشی مرابه فراهم شده است. و به موازات سامانه موجود توسط برخی شرکت‌های مشاوره تامین، پس از مرحله آزمایش و تکمیل سایر مراحل سامانه، کلیه درخواست‌های متقاضیان آزادسازی اوراق از طریق این سامانه انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.