افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

اسمارتک نیوز » کدام وزنه بردار شانس راهیابی به المپیک را دارد؟

  • کد خبر : 139819
اسمارتک نیوز » کدام وزنه بردار شانس راهیابی به المپیک را دارد؟

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، رقابت های وزنه برداری جام قطر از 22 تا 23 آذرماه در قطر برگزار می شود. مسابقات امسال به عنوان مسابقه جایزه بزرگ بازی های المپیک 2024 در تقویم جهانی ثبت شده است و پس از مسابقات قهرمانی جهان در کلمبیا در سال 2022، جنوب آسیا در سال 2023 […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، رقابت های وزنه برداری جام قطر از 22 تا 23 آذرماه در قطر برگزار می شود. مسابقات امسال به عنوان مسابقه جایزه بزرگ بازی های المپیک 2024 در تقویم جهانی ثبت شده است و پس از مسابقات قهرمانی جهان در کلمبیا در سال 2022، جنوب آسیا در سال 2023 و ریاض، از دیگر مسابقات معتبر وزنه برداری به شمار می رود.

این دور از رقابت های جام حذفی قطر برای وزنه بردارانی که قصد ورود به بازی های المپیک را دارند از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا اگر ستارگان تیم ملی وزنه برداری بتوانند رکوردهای خوبی در وزنه برداری المپیک به ثبت برسانند، می توانند سهمیه المپیک را در المپیک ثبت کنند. وزنه های (89، 102 و 109) + کیلوگرم) برای افتتاح حساب ویژه.

دو تحول بزرگ پیش روی ثروتمندان ایران

البته بحث توزیع سهمیه های ورود به بازی های المپیک تنها به جام حذفی قطر ختم نمی شود و ورزشکاران نخبه جام جهانی 2024 تایلند که آخرین رقابت های انتخابی بازی ها محسوب می شود نیز در پیش هستند. المپیک فرانسه، بنابراین تخصیص سهمیه المپیک به طور کامل مشخص خواهد شد. در واقع پس از عملکرد وزنه برداران در جام جهانی 2022 کلمبیا، جام ملت های آسیا در کره جنوبی و جام جهانی 2023 عربستان که همگی از مسابقات انتخابی المپیک محسوب می شوند، زمان برگزاری این دو رویداد (جام قطر و جهانی تایلند) فرا رسیده است. جام). ) برای تعیین تخصیص سهمیه.

استقبال قطری ها با جایزه دلاری

یکی از رویدادهای ویژه جام حذفی قطر، اهدای جایزه دلاری به وزنه برداران برتر هر وزن است. قطری ها برای مقام اول تا سوم این دور از رقابت ها در اوزان 61، 67، 73، 81، 89، 96، 102، 109، 109+ کیلوگرم در گروه مردان و همچنین در اوزان 45، 49، 55، 59، 64، جوایز به ترتیب 71، 76، 81، 87، 87+ کیلوگرم در بخش زنان (250، 500،000 دلار) در نظر گرفته شد.

همچنین طبق اعلام کمیته برگزاری جام حذفی قطر، جوایزی به برترین وزنه بردار این دوره از مسابقات و همچنین به 6 وزنه بردار برتر در دو گروه مردان و زنان اهدا شده است و همین موضوع اعتبار این مسابقات را افزایش می دهد. . که اکنون یکی از رقابت های انتخابی بازی های المپیک 2024 فرانسه است و آنچه را که پیش بینی شده بود دو برابر خواهد کرد.

کدام وزنه بردار شانس قهرمانی در المپیک را دارد؟

اسامی وزنه بردارانی چون حسین سلطانی، میرمستفی جوادی، رضا دهدار، رسول معتمدی، مهدی کرمی، علی داودی، آیت شریفی و در بخش بانوان نیز ریحانه کریمی و فاطمه کشاورز به فهرست اولیه تیم ملی وزنه برداری اعزام شدند. ایران برای حضور در جام حذفی قطر

در بین این نفرات سلطانی، جوادی، دهدار، معتمدی، داوودی و شریفی قطعا شانس بیشتری برای کسب سهمیه المپیک در اوزان 89، 102 و 102+ کیلوگرم دارند. مصطفی جوادی مدال طلای دسته 89 کیلوگرم مسابقات جهانی ریاض را به دست آورد و از نظر امتیاز و رکورد بهتر از سایر وزنه برداران است.

در وزن 102 کیلوگرم، رضا دهدار و علی داودی در وزن 102+ کیلوگرم شانس بیشتری نسبت به سایر وزنه برداران برای دریافت ورودی المپیک پاریس دارند. البته در جام حذفی قطر وزنه برداران کشورهای دیگر قطعا با ثبت رکورد شرایط را تغییر خواهند داد اما فعلا این ملی پوشان وزنه برداری ایران شانس ایده آل تری برای المپیکی شدن دارند.

سه وزنه بردار دیگر تیم ملی که در آستانه حضور در مسابقات هستند باید با ثبت رکوردهای ایده آل ثابت کنند که از رقبای خود بسیار بالاتر هستند تا اتفاقات خوب و امیدوار کننده ای در جام حذفی قطر رقم بزنند. مسابقات. تیم ملی وزنه برداری ایران مدتی است که برای حضور در جام حذفی قطر در آکادمی ملی المپیک اردو زده است و حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم این تیم چه نتایجی کسب می کند و آیا آنها برای سهمیه المپیک تصمیم می گیرند یا ما باید منتظر آخرین انتخابی بازی های المپیک در جام جهانی تایلند باشید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.