افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

مکانیسم تخصیص ارز برای شارژ اقامت مشخص شد

  • کد خبر : 139801
مکانیسم تخصیص ارز برای شارژ اقامت مشخص شد

به گزارش بازار، پس از پیگیری کمیته حمایت از مشاغل مبنی بر اعلام اسناد قابل قبول بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی مبنی بر وقوع و هزینه اجرت المثل برای تخصیص ارز و پذیرش آن به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی، انجام شد. مقرر شد: سازمان بنادر و دریانوردی طی مکاتباتی با بانک مرکزی وقوع […]

به گزارش بازار، پس از پیگیری کمیته حمایت از مشاغل مبنی بر اعلام اسناد قابل قبول بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی مبنی بر وقوع و هزینه اجرت المثل برای تخصیص ارز و پذیرش آن به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی، انجام شد. مقرر شد: سازمان بنادر و دریانوردی طی مکاتباتی با بانک مرکزی وقوع دموراژ و میانگین هزینه آن را بر اساس مشاوره حمل و نقل دریایی اعلام کند.

این موضوع به دلیل اینکه بر اساس اعتراض واردکنندگان نهاده های دام و طیور و سایر فعالان بخش خصوصی، به کمیته حمایت از کسب و کار ابلاغ شد، بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در صورتی که با استناد به بند (( بند ((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((به).این موضوع مورد توجه کمیته حمایت از مشاغل قرار گرفت . و) در بخشنامه مورخ 24 اردیبهشت 1397، فاکتورها و مدارک مربوط به وقوع دموراژ و هزینه پرداختی توسط سازمان بنادر و دریانوردی باید برای آنها ارسال شود. اما سازمان بنادر اعلام کرد بر اساس ماموریت های تعریف شده این سازمان امکان تعیین و اعلام قیمت اقامت به خصوص برای واردات کالاهای اساسی که به صورت فله ای وارد می شود وجود ندارد.

بر اساس آنچه معاونت حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی در جلسات قبلی کمیته حمایت از کسب و کار و کارگروه های تخصصی آن اعلام کرده بود، این نهاد نمی تواند حق الزحمه را اعلام کند زیرا این اتهام بر اساس توافق مالک است. محموله و مالک کشتی در قراردادی که بین آنها منعقد شده است مشخص شده و سازمان بنادر از این توافق بی اطلاع است. بنابراین، نمی تواند نرخ پرداخت شده در هر اقامت را تایید کند. اما امکان تایید وقوع اقامت بر اساس زمان ورود و خروج کشتی وجود دارد.

بر این اساس در جلسه قبلی کارگروه حمایت از مشاغل، اعضای کارگروه به این نتیجه رسیدند که میانگین نرخ اقامت که در واقع یک نرخ استاندارد است و بر اساس عرف بین المللی تعیین شده است، توسط جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است. حمل و نقل شرکت بندری مورد اعتماد سازمان بنادر و دریانوردی، بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی باید توسط سازمان بنادر مشخص و اعلام شود.

لذا با موافقت شرکت کشتیرانی مقرر شد این فرآیند به صورت دوره ای و مشاوره میانگین هزینه های تردد توسط سازمان بنادر به شرکت کشتیرانی و با مکاتبات سازمان بنادر با بانک مرکزی و سازمان آغاز شود. در امور مالیاتی، امکان تخصیص ارز متقاضی به واردکنندگان و پذیرش تاخیر به عنوان هزینه قابل قبول مالی فراهم شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.