افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » نگاهی به عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

  • کد خبر : 139700
اسمارتک نیوز » نگاهی به عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، هفته پنجم و ماقبل آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری برگزار شد. سه نماینده کشورمان در شرایطی مقابل رقبای خود به میدان رفتند که با توجه به نتایج کسب شده هنوز تنها سپاهان و پرسپولیس شانس صعود به مرحله حذفی را دارند […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، هفته پنجم و ماقبل آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری برگزار شد. سه نماینده کشورمان در شرایطی مقابل رقبای خود به میدان رفتند که با توجه به نتایج کسب شده هنوز تنها سپاهان و پرسپولیس شانس صعود به مرحله حذفی را دارند اما نساجی در اولین حضور خود حذف زودهنگام را تجربه کرد. با در نظر گرفتن این شرایط به تحلیل عملکرد نمایندگان ایران در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا می پردازیم.

سربازان؛ دستور عروج در دست شاگردان مورایس

اصفهانی ها با وجود شکست انضباطی مقابل الاتحاد که به دلیل مشکلات خارج از زمین رخ داد، در فاصله یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی شانس زیادی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی دارند.

سپاهان که در گروه C همگروه است در هفته پنجم مرحله گروهی توانست با یک گل نیروی هوایی عراق را در ورزشگاه آزادی شکست دهد و با کسب این سه امتیاز ارزشمند شانس خود را برای حضور در جمع 16 تیم افزایش دهد. فینالیست ها تیم های لیگ قهرمانان

در دیگر دیدار این گروه، الاتحاد با نتیجه 2 بر یک المالیق را شکست داد تا دیدار هفته گذشته دو تیم تیم اول گروه شود.

در پایان مسابقات گروه C، اتحاد با 10 امتیاز صدرنشین است، سپاهان 10 امتیازی است اما با شکست رو در رو با اتحاد در رده دوم قرار دارد. نیروی هوایی عراق با 7 امتیاز و المالیق بدون امتیاز در رده های سوم و چهارم قرار دارند.

در آخرین روز از مسابقات مرحله گروهی، دوشنبه 22 آذرماه از ساعت 21:30، الاتحاد در عربستان میزبان سپاهان است و نیروی هوایی عراق و مالک ازبکستان با هم به میدان خواهند رفت.

با توجه به شرایط جدول گروه، اتحاد با تساوی به عنوان تیم اول صعود می کند و سپاهان تنها با پیروزی می تواند به عنوان سرگروه بالاتر از اتحاد به مرحله بعد صعود کند. در صورت تساوی، سپاهان شانس خوبی برای صعود به عنوان یکی از سه تیم دوم برتر گروه های 5 گانه خواهد داشت. باخت سپاهان می تواند شرایط این تیم را برای قرار گرفتن در جمع سه ثانیه اول پیچیده کند.

پرسپولیس؛ امکان ارتقاء تا روز آخر پابرجا بود

پرسپولیس برخلاف سپاهان شرایط سخت تری برای صعود دارد اما شاگردان یحیی گل محمدی به لطف تساوی بدون گل مقابل نصر در دیدار این هفته شانس خود را حفظ کردند.

در دیگر دیدار گروه E الدحیل در شرایط این هفته استقلال تاجیکستان را 2 بر صفر برد که با توجه به تساوی پرسپولیس عملا شانسی برای صعود روی کاغذ ندارد.

در پایان دیدارهای هفته پنجم گروه E، النصر با 13 امتیاز صدرنشین است و صعود خود به مرحله بعد را به عنوان تیم اول قطعی کرده است. پرسپولیس با 8 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. الدحیل با 4 امتیاز و استقلال از تاجیکستان با 2 امتیاز در رده های سوم و چهارم قرار دارند.

در آخرین روز از مسابقات مرحله گروهی، سه شنبه 22 آذرماه از ساعت 19:30 پرسپولیس در تهران میزبان الدحیل و النصر در دوشنبه میزبان استقلال تاجیکستان خواهند بود.

پرسپولیس بسته به شرایط جدول با تکرار پیروزی مقابل الدیل شانس خوبی برای صعود به عنوان یکی از سه تیم دوم برتر خواهد داشت. اما تساوی مقابل الدیل تنها معجزه ای به همراه خواهد داشت تا گل محمدی و شاگردانش جزو سه تیم دوم برتر گروه 5 تیمی باشند.

منسوجات؛ تجربه برای آینده

تکلیف دیگر نماینده ایران برخلاف پرسپولیس و سپاهان در فاصله یک هفته مانده به مرحله گروهی مشخص است و شاگردان سید مهدی رحمتی شانسی برای صعود ندارند.

نساجی در هفته پنجم مرحله گروهی با دو گل بمبئی سیتی هند را در ورزشگاه آزادی شکست داد تا دومین قهرمانی قائم شهری در لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کند. شکستی که البته با توجه به حذف این تیم تلخ بود.

در دیگر دیدار این گروه الهلال با نتیجه دو بر صفر نوبهار نمانگان را شکست داد.

در پایان هفته پنجم الهلال با 14 امتیاز صدرنشین گروه D است و صعود خود را به تیم دوم قطعی کرده است. نوحاز نمنگان از ازبکستان با 10 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

نساجی با 6 امتیاز در رده سوم و شهر بمبئی بدون امتیاز در رده آخر قرار دارند.

در هفته پایانی مرحله گروهی روز دوشنبه 21 آذرماه الهلال از ساعت 19:30 میزبان نساجی است و شهر بمبئی و نوبهار نمانگان ازبکستان از ساعت 21:30 به مصاف هم خواهند رفت. با توجه به بازی آسان بمبئی سیتی در هفته گذشته، نوبهار می تواند با پیروزی در این دیدار به عنوان یکی از سه تیم برتر دوم راهی مرحله حذفی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.