افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

ارتباط کشف یک شی تاریخی از کاخ سعد آباد و قطع درختان این مجموعه

  • کد خبر : 139370
ارتباط کشف یک شی تاریخی از کاخ سعد آباد و قطع درختان این مجموعه

به گزارش رکنا، سید حسین علوی آزاد، مدیر مجتمع فرهنگی کاخ سعد آباد وی امشب سه شنبه 16 آذر 1402 در برنامه بساط تهران گفت: در سعد آباد هیچ درختی قطع نشده است. علوی آزاد ادامه داد: تصاویر جعلی در حال برش است درختان کاخ سعد آباد منتشر شد، فقط تنه هایی است که در […]

به گزارش رکنا، سید حسین علوی آزاد، مدیر مجتمع فرهنگی کاخ سعد آباد وی امشب سه شنبه 16 آذر 1402 در برنامه بساط تهران گفت: در سعد آباد هیچ درختی قطع نشده است.

علوی آزاد ادامه داد: تصاویر جعلی در حال برش است درختان کاخ سعد آباد منتشر شد، فقط تنه هایی است که در سال های اخیر به رودخانه دربند انداخته شد.

مدیر مجموعه فرهنگی کاخ سعد آباد گفت: این تیرها می تواند مانند سیل باشد. امامزاده داوود باعث بروز حوادث شده و جان مردم را به خطر می اندازد.

و افزود: این چوب سال ها در حاشیه رودخانه بوده است. در از کاخ سعدآباد افتاده، بریده و بلند شده بود.

علوی آزاد با اشاره به اینکه برخی از درختان کاخ سعد آباد دارای آفت هستند، گفت: در مجموعه سعد آباد درختانی وجود دارد که تحت تاثیر آفات (سوسک های گوشتخوار) قرار گرفته اند و انواع قارچ ها را دارند. این درختان مانند دندان های پوسیده کاملا ناپدید شده اند.

مدیر مجموعه فرهنگی کاخ سعد آباد ادامه داد: تنه هایی هم داریم که برگ ندارند و در مکان های مهم و حساس قرار دارند و می توانند روی سر مردم بیفتند مانند حادثه روزهای اخیر که درختی در ایوان عطار افتاد. .

و افزود: اگر این درختان جمع آوری نشوند ممکن است روی سر مردم بیفتند و حادثه ساز شوند.

علوی آزاد تصریح کرد: تمام انتقاداتی که درباره قطع درختان وجود دارد این است که می گویند کمیسیون ماده 7 از آن اطلاعی نداشته است.

مدیر مجموعه فرهنگی کاخ سعد آباد گفت: مشکل اصلی به هیچ وجه درختان سعد آباد نیست، بلکه املاک بسیار ارزشمندی است که در آب انبارهای کاخ قرار دارد و هر از چند گاهی اخباری از این آب انبارها به گوش ما می رسد. رفت آنها را با بازرسی انجام دادند، اما متاسفانه به نتایج خوشایندی نرسیدیم.

وی تصریح کرد: از کاخ حافظیه سعدآباد که در اختیار رئیس جمهور محترم دولت قبل بود، چندین قالی به سرقت رفت که هنوز هیچ یک از عزیزان آن مجموعه در این خصوص پاسخی نداده اند.

علوی آزاد با اشاره به کشف یک قطعه سنگ عجیب در قسمتی از کاخ سعد آباد گفت: هفته گذشته خبری در رسانه های مرتبط با سعد آباد منتشر شد مبنی بر اینکه سنگی بسیار سنگین با کنده کاری های تاریخی در یکی از آن ها دفن شده است. از مناطق غیرتاریخی جنگل سعد آباد، در کاوش حادثه ای که در پاکسازی این مجموعه رخ داد، کشف شد.

مدیر مجموعه فرهنگی کاخ سعد آباد ادامه داد: این سنگ فواره ای با قدمت 100 ساله است که توسط دولت ایتالیا به دولت پهلوی اول داده شده است.

وی افزود: این منبع برای خروج از مجموعه در این منطقه دفن شد و فردای انتشار این خبر خبری جعلی مبنی بر قطع تعداد زیادی از درختان سعد آباد منتشر شد.

علوی آزاد گفت: این دو حادثه کاملا به هم مرتبط هستند. این یک نقشه سرقت است، اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود.

مدیر مجموعه فرهنگی کاخ سعد آباد گفت: املاک زیادی در کاخ سعد آباد داریم که ثبت نشده و این خیلی بد است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی سعدآباد دوربین های مداربسته آن بود. در 5 ماه گذشته 110 دوربین غیرفعال، بررسی و 260 دوربین به سعدآباد اضافه شد.

علوی آزاد در پایان گفت: موزه نظامی سعدآباد که یکی از مجلل ترین موزه های ایران است و دارای شمشیر مختار ابوعبید ثقفی و زره شاه اسماعیل صفوی است، به مدت 8 سال به دلیل نبود موزه تعطیل شد. دوربین مناسب، اما اکنون دوربین ها خریداری شده و موزه به زودی افتتاح می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.