افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

ظروف پلاستیکی وقتی کدر و رنگ می شوند بسیار بد هستند / اما راه حل سفید شدن آنها اینجاست

  • کد خبر : 139015
ظروف پلاستیکی وقتی کدر و رنگ می شوند بسیار بد هستند / اما راه حل سفید شدن آنها اینجاست

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- چیزهای زیادی در آشپزخانه وجود دارد. جهان کوچک و بزرگی که می تواند به اندازه کل خانه باشد، آنقدر که کابینت های کوچک پر از بشقاب، کاسه، قاشق و چنگال و … هزار چیز دیگر وجود دارد. اما از آنجایی که آشپزخانه از ریشه یک […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- چیزهای زیادی در آشپزخانه وجود دارد. جهان کوچک و بزرگی که می تواند به اندازه کل خانه باشد، آنقدر که کابینت های کوچک پر از بشقاب، کاسه، قاشق و چنگال و … هزار چیز دیگر وجود دارد. اما از آنجایی که آشپزخانه از ریشه یک فضای خدماتی به حساب می آید و ماهیت آن شستن و تمیز کردن و پختن است، خب لوازم کثیف و حتی خراب زیاد در آن وجود دارد و مثلاً می بینید وقتی دیگ ها غمگین می شوید. و ماهی تابه ها سیاه می شوند. داری تماشا می کنی؟ یک روز آنها بسیار سفید و زیبا بودند، اما اکنون سیاه سوخته اند.

یا مثلا ظروف پلاستیکی که بعد از مدتی رنگ خود را از دست می دهند و ظاهری کدر یا رنگی به خود می گیرند که برای بسیاری از خانم ها که نمی دانند با این ظروف چه کنند و چگونه آنها را تمیز کنند مشکل ساز است. این که آیا می توان آنها را تمیز کرد یا به خودی خود یک مقوله محسوب نمی شود، پاسخ همه این سوالات در این مقاله است، با ما همراه باشید.

چرا ظروف پلاستیکی تغییر رنگ می دهند؟

ظروف پلاستیکی نیز مانند سایر ظروف به مرور زمان تغییر رنگ می دهند که دلایل خاص خود را دارد. در اینجا ممکن است زمان زیادی را صرف تمیز کردن این ظروف کنیم تا در نهایت متوجه کثیف بودن آن ها شویم، پس در این شرایط باید بگوییم که ظرف شما کاملاً تغییر رنگ داده و دیگر کثیف نیست، اما علت چیست؟ این وضعیت است؟ به عنوان مثال یکی از دلایلی که باعث این مشکل می شود استفاده از پلاستیک نامناسب برای مایکروویو یا قرار گرفتن طولانی مدت تخته های پلاستیکی در معرض نور خورشید است که این امر نیز تا حدودی باعث تغییر رنگ تخته مورد علاقه ما می شود. .

16777469918043

آیا ادویه را در ظروف پلاستیکی قرار می دهید؟

خب به طور کلی ادویه هایی مثل زردچوبه و زعفران به دلیل رنگی که دارند به مرور زمان حتی برای مدت کوتاهی روی بسته بندی پلاستیکی تاثیر می گذارند پس بهتر است از بسته بندی های غیر پلاستیکی استفاده کنید. اما دلیل اصلی تغییر رنگ ظروف این است که اگر از قوطی حبوبات شیشه ای استفاده می کنید حتما باید آن را به صورت خشک استفاده کنید. ادویه هایی مانند زردچوبه یا زعفران این خاصیت را دارند که اگر با آب مخلوط شوند تمیز کردن ظروف شما را بسیار سخت می کنند.

پلاستیک مایل به زرد

محلول های جادویی که ظروف پلاستیکی را تمیز می کند

– اگر قصد تمیز کردن اسباب بازی های کودک خود را دارید از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید و در اینجا با تهیه یک سری وسایل به راحتی می توانید این کار را انجام دهید) و سپس با توجه به اندازه وسیله ابتدا ظرفی با آبلیمو در نظر بگیرید. هر چی میخوای بعد بذار اسباب بازی ها یا ظروف رو یه ساعت تو این ظرف با آبلیمو و همچنین زیر نور آفتاب خیس کنن و اگه میتونین هم زمان رو زیاد کنین. در اینجا، حالا باید مایع ظرفشویی را روی یک مسواک بریزید و شروع به تمیز کردن آنها کنید و وقتی سفید شدند و تمام شدند، هر چیزی که در بشقاب بود را خارج کنید و آبکشی کنید. در نهایت تا 24 ساعت از ظروف استفاده نکنید تا بافت آنها به حالت اولیه برگردد.

– در این مرحله باید به شما یادآوری کنیم که اگر تغییر رنگ ظروف شما به دلیل شعله بوده است، پس لازم نیست کار خاصی انجام دهید، اما اگر با این تفاوت داشت، می توانید از این مواد استفاده کنید. (پراکسید، ویسکی پلاستیکی) خانم زیبا، برای رسیدن به ظروف تمیز، ابتدا باید ظروف را در ظرف حاوی پراکسید هیدروژن قرار دهید. سپس یکی دو ساعت صبر کنید و سپس ظروف را با آبکش تمیز کنید و ادامه دهید تا تمیز شوند سپس آبکشی کنید و کارتان تمام شد.

شستشو-پلاستیک-کدورت

– یک راه حل طبیعی جالب برای تمیز کردن ظروف پلاستیکی این است که ابتدا کمی آب و جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و آن‌ها را مخلوط کنید تا خمیر سفت به دست آید. سپس خمیر را با برس پلاستیکی روی بشقاب ها پهن کنید و صبر کنید تا خشک شوند. در واقع می توانید جوش شیرین را با سرکه ترکیب کنید، این عمل باعث افزایش قدرت پاک کنندگی می شود و در صورت احساس نیاز می توانید از این روش کلا استفاده کنید.

13-11





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.