افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

استفاده از وسایل گازسوز ایمن مهمترین راه جلوگیری از تشکیل گاز است.

  • کد خبر : 138815
استفاده از وسایل گازسوز ایمن مهمترین راه جلوگیری از تشکیل گاز است.

آتشپاد غلامرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه اظهار داشت: با فرا رسیدن فصل سرما رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ضروری است. وی افزود: در مرحله اول باید از وسایل گازسوز استاندارد استفاده شود و وسایل گازسوز در کنار پرده و مواد قابل اشتعال قرار نگیرد و از […]

آتشپاد غلامرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه اظهار داشت: با فرا رسیدن فصل سرما رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ضروری است.

وی افزود: در مرحله اول باید از وسایل گازسوز استاندارد استفاده شود و وسایل گازسوز در کنار پرده و مواد قابل اشتعال قرار نگیرد و از شیلنگ و گیره استاندارد استفاده شود و این شیلنگ ها مربوط به گاز باشد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: شهروندان هنگام نصب بخاری مسیر دودکش را برای مسدود نبودن آن بررسی کنند و از کلاهک های H شکل استفاده شود.

وی گفت: شیلنگ های آب بسیار حادثه خیز هستند و نباید برای گاز استفاده شوند، طول آنها نباید بیش از یک و نیم متر باشد و برای خروج از دودکش از دیواره های جانبی استفاده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: رنگ شعله بخاری های گازی باید آبی و لوله داغ باشد؛ رعایت این اصول از مسمومیت با مونوکسید کربن جلوگیری می کند.

به گفته رضایی، هرگز نباید از اجاق گاز برای گرم کردن خانه استفاده کرد، زیرا نبود حفاظ شیشه و نبود مونوکسید کربن در محیط زندگی مردم را تهدید می کند.

وی تصریح کرد: آب بندی اصولی پنجره ها نیز ضروری است، بنابراین نباید همه دهانه ها بسته باشند و در فضاهای بسته جریان هوای کافی برقرار شود.

رضایی بیان کرد: بسیاری از شهروندان بسیار نزدیک به وسایل گازسوز می خوابند که خطر خفگی را افزایش می دهد و در هنگام جابجایی افراد احتمال قطع شدن اتصالات لوله بخاری وجود دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی مشکل تنفس، حالت تهوع، سرگیجه و درد قفسه سینه را از مهمترین علائم گزش عنوان کرد و گفت: در صورت مسمومیت فرد باید در هوای آزاد قرار گیرد.

وی ادامه داد: در صورت عدم امکان خروج فرد از منزل باید حوله ای را با آب سرد مرطوب کرد و تا رسیدن امدادگران روی دهان و بینی فرد قرار داد.

46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.