افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
4

نامه ایران به سازمان ملل در رد ادعای رژیم اسرائیل درباره ماهواره نور 3

  • کد خبر : 138730
نامه ایران به سازمان ملل در رد ادعای رژیم اسرائیل درباره ماهواره نور 3

به گزارش بازار، جمهوری اسلامی ایران نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت ارسال کرد و در پاسخ به نامه اخیر نماینده رژیم صهیونیستی به رئیس شورای امنیت، اظهارات نماینده این رژیم مبنی بر اینکه پرتاب ماهواره نور 3 به فضا توسط ماهواره مسنجر نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل […]

به گزارش بازار، جمهوری اسلامی ایران نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت ارسال کرد و در پاسخ به نامه اخیر نماینده رژیم صهیونیستی به رئیس شورای امنیت، اظهارات نماینده این رژیم مبنی بر اینکه پرتاب ماهواره نور 3 به فضا توسط ماهواره مسنجر نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد (2015) است.

در نامه نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل آمده است: ادعای نماینده رژیم صهیونیستی کاملاً بی اساس است، زیرا ایران هرگز فعالیتی برخلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت انجام نداده است. (2015). ایران بارها به صراحت اعلام کرده است که تمامی فعالیت‌های مربوط به برنامه‌های فضایی و موشکی این کشور کاملاً مطابق با حقوق مشروع این کشور تحت قوانین بین‌المللی است. علاوه بر این، ایران همواره تاکید کرده است که برنامه های فضایی و موشکی این کشور خارج از محدوده و صلاحیت قطعنامه شورا است. 2231. امنیت (2015) و ملحقات آن.

در ادامه این نامه تاکید شده است که هدف رژیم اسرائیل از طرح چنین ادعای بی‌اساسی روشن است و آن انحراف توجه از موضوع فوری مورد توجه جامعه جهانی یعنی جنایات وحشیانه است. توسط این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه و اکنون نیز مرتکب شده است.

سفیر کشورمان افزود: به نظر می‌رسد متهم کردن ایران به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه بیش از تلاش مذبوحانه رژیم اسرائیل برای فرار از مسئولیت جنایات جنگی، نسل‌کشی و جنایات علیه بشریت در فلسطین است. جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل می خواهد که رژیم اسرائیل را در قبال جنایاتش پاسخگو باشد.

در پایان نماینده دائم کشورها درخواست کرده است که این نامه به عنوان سند شورای امنیت منتشر شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.