افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

105 هکتار از مزارع جنگلی گیلان در آتش سوخت

  • کد خبر : 138719
105 هکتار از مزارع جنگلی گیلان در آتش سوخت

آفتاب نیوز: سید مازیار رضوی دوشنبه شب گفت: وزش باد گرم شنبه گذشته باعث آتش سوزی در مناطق جنگلی اکثر شهرستان های استان گیلان شد که ساعتی پیش این آتش سوزی ها به طور کامل خاموش شد. وی افزود: در این مدت مناطق جنگلی در شهرستان های آستارا، آستانه اشرفیه، تالش، املش، رشت، رودبار، رضوانشهر، […]

آفتاب نیوز:

سید مازیار رضوی دوشنبه شب گفت: وزش باد گرم شنبه گذشته باعث آتش سوزی در مناطق جنگلی اکثر شهرستان های استان گیلان شد که ساعتی پیش این آتش سوزی ها به طور کامل خاموش شد.

وی افزود: در این مدت مناطق جنگلی در شهرستان های آستارا، آستانه اشرفیه، تالش، املش، رشت، رودبار، رضوانشهر، سیاهکل، صومعه سرا، لاهیجان، شفت و ماسال در آتش سوخت.

وی با اشاره به تلاش نیروهای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، قرق بنان، هلال احمر و بسیج، خاطرنشان کرد: این نیروها در حال حاضر برای رصد نهایی مناطق آسیب دیده در محل آتش سوزی حضور دارند.

وی تصریح کرد: آتش سوزی در 32 منطقه جنگلی شهرستان های مذکور سطحی بوده و به تنه درختان آسیبی وارد نشده است.

هواشناسی گیلان نیز از ورود سامانه جوی ناپایدار و بارش باران از امشب به گیلان خبر داد.

آتش سوزی در مناطق جنگلی نوشهر مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر نیز گفت: آتش سوزی در بخشی از عرصه های جنگلی منطقه کوه کجور نوشهر مهار شد.

دیروز حوالی ساعت 11 آتش سوزی در ارتفاعات جنگلی حوالی روستاهای «ویسر»، «کیلک» و «کهنه ده» کجور نوشهر رخ داد.

مهرداد خزایی پل روز دوشنبه افزود: از دیروز تا پاسی از شب گذشته و از اولین لحظات بامداد امروز گروه های زیادی از مردم اعم از کوهنوردان، طبیعت گردان، یگان های حفاظت، هلال احمر، بسیج و سپاه مشغول فعالیت هستند. در این طبیعت آتش در نهایت مهار شد. امروز حداقل 100 نفر از نیروهای متخصص با تجهیزات وارد این مناطق جنگلی شدند و در آتش گرفتار شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر با اشاره به نامنظم بودن سطح آتش سوزی در جنگل خاطرنشان کرد: تاکنون کارشناسان مربوطه میزان خسارت ناشی از این آتش سوزی را به طور دقیق محاسبه نکرده اند.

خزای پل نوع آتش سوزی در این منطقه را سطحی عنوان کرد و افزود: در برخی نقاط به دلیل وجود درختان کنده شده و کنده های خشک بوده و در این منطقه عمدتا رویشگاه های افرا، راش و توت وجود دارد.

وی دخالت نیروی انسانی در آتش سوزی دانست و گفت: هم اکنون نیز این مشکل در حال بررسی است اما به احتمال زیاد کار شکارچیانی است که پس از روشن کردن آتش از خاموش کردن آن خودداری کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- نوشهر همچنین درباره آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگل های دوهزار تنکابن توضیح داد: در آن منطقه جنگلی حداقل 400 نیرو در قالب گروه های مختلف مشغول اطفای و خفه کردن آتش هستند. .

دیروز حوالی ساعت 10 در تفرجگاه ملانگاه واقع در ارتفاعات جنگل 2000 تنکابن آتش سوزی رخ داد.

خزای پل افزود: علاوه بر فعالیت این نیروها، دو فروند بالگرد نیز در حال آب پاشی بر روی آتش، برداشت آب از دریای خزر و در نهایت پرواز بر فراز این منطقه هستند. اگرچه به دلیل سرعت وزش بادهای گرم پاییزی روند اطفاء و مهار آتش در این منطقه جنگلی تا حدودی کند شده است، اما بر اساس آخرین گزارش ها، پیشروی آتش متوقف شده و احتمال می رود به طور کامل ادامه یابد. در چند ساعت آینده خاموش شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر گفت: برای جلوگیری از احتمال آتش سوزی پنهان شده در زیر برگ های خشک و یا قلمه های خشک، چند نیروی جدید در حال آماده باش در شن و ماسه برنامه ریزی شده است.

مازندران با 24 هزار کیلومتر مربع مساحت تقریبی یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که با مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر حفاظت می شود.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر بیش از 660 هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل 28 درصد از مساحت مازندران را در بر می گیرد.

شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت تحت پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان مازندران با مرکزیت نوشهر قرار دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.