افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

اسمارتک نیوز » اشتباهات سریالی داوران فوتبال/ آقای افشاریان وعده ها چه شد؟

  • کد خبر : 138529
اسمارتک نیوز » اشتباهات سریالی داوران فوتبال/ آقای افشاریان وعده ها چه شد؟

به گزارش اسمارتک نیوز، داوری فوتبال ایران هفته پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. روزهایی که با حضور خداداد افشاریان در برنامه فوتبال برتر و اظهارات عجیب او آغاز شد. رئیس کمیته داوران این نمایش با مطرح شدن موضوع تغییر سن پسرش پوریا افشاریان کاملا گیج شد. وی حتی به این موضوع اشاره […]

به گزارش اسمارتک نیوز، داوری فوتبال ایران هفته پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. روزهایی که با حضور خداداد افشاریان در برنامه فوتبال برتر و اظهارات عجیب او آغاز شد.

رئیس کمیته داوران این نمایش با مطرح شدن موضوع تغییر سن پسرش پوریا افشاریان کاملا گیج شد. وی حتی به این موضوع اشاره کرد که تاکنون 50 داور شناسنامه خود را تغییر داده اند که سردرگمی زیادی در ذهن فوتبالدوستان ایجاد کرده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اطمینان داد که “هفته یازدهم لیگ برتر یکی از بهترین هفته های لیگ بیست و سوم از نظر کاهش اشتباهات داوری خواهد بود” و گفت: این هفته به داوری اعتقاد دارد. با این حال، داوران یکی از بدترین هفته های خود را در این هفته پشت سر گذاشتند و تیم ها اشتباهات خیره کننده ای داشتند.

دیدار آلومینیوم اراک و پیکان را می توان مصداق بارز «اشتباهات جدی داوری» و تاثیر آن بر نتیجه یک مسابقه دانست. کمک داور دوم بازی در دقایق اضافه نیمه اول به اشتباه پنداشت که مهاجم آلومینیوم تیر را مهار کرده است و گل کاملا سالم اراکی ها را مردود اعلام کرد. این پایان تاثیر کمک داور بر نتیجه این دیدار نبود و او به اشتباه پرچم خود را در صحنه گل سالم پیکان به اهتزاز درآورد!

دیدار گلگهر مقابل شمس آذر قزوین بدون اشتباه داوری نبود و به نظر می رسید گلگهر پنالتی گرفت. دیدار سپاهان و استقلال خوزستان صحنه های مشکوک زیادی داشت که عدم پوشش کامل دوربین های تلویزیونی قضاوت را برای برخی کارشناسان داوری سخت کرده است. با این حال به احتمال زیاد گل دوم سپاهان از موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.

اشتباهات داوری این هفته تنها مختص به فوتبال مردان نیست، بلکه در دسته اول بانوان نیز قابل مشاهده است! یکی از چهار گل تیم شهرداری سیرجان به ایساتیس کاران فارس در شرایطی به ثمر رسید که توپ از قبل به بیرون رفته بود. بازیکنان شهرداری توپ را چند متر جلوتر پرتاب کردند و همان توپ وارد دروازه نماینده استان فارس شد!

شکی نیست که سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) کمک زیادی به کاهش خطاهای داوری خواهد کرد. اما داوران در صحنه هایی که استفاده از VAR احساس نمی شود اشتباه می کنند. مثلاً با چشم غیرمسلح می توان دید که توپ چند متر به عقب رفته و نباید به جلو پرتاب شود.

در هفته ای که رئیس کمیته داوران از اعتمادش به داوران صحبت می کرد، خودش مجبور شد ساعتی بعد از یکی از بازی ها (آلومینیوم – پیکان) کمک داور یک مسابقه را در اتفاقی بی سابقه محروم کند. افشاریان در هفته ای که داوران نسبت به هفته های گذشته از امکانات بیشتری استفاده نکردند و در تعطیلات 10 روزه لیگ برای آنها کلاس آموزشی برگزار نشد، افشاریان نمره قبولی داوران را چگونه پیش بینی کرد؟

مشخص است که داوری فوتبال در کشور ما حال و روز خوبی ندارد. روزهایی که هنوز استفاده از وسایلی مانند هدست و سیستم VAR به فاز عملیاتی خود نرسیده است و داوران لیگ که بعضاً بی اعتماد هستند باید صحنه ها را بر اساس مشاهدات خود قضاوت کنند. در این میان اعضای تیم خود را متاثر از داوری می دانند و بازی را به حاشیه می برند و همچنان شاهد جنجال آفرینی و صدور بیانیه ها هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.