افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

اسمارتک نیوز » رسانه های آمریکایی خواستار حذف رژیم صهیونیستی از بازی های المپیک شدند

  • کد خبر : 138157
اسمارتک نیوز » رسانه های آمریکایی خواستار حذف رژیم صهیونیستی از بازی های المپیک شدند

به گزارش اسمارتک نیوز، مجله The Nation در گزارشی از استانداردهای دوگانه مسئولان ورزش انتقاد کرد و نوشت: چگونه کمیته ملی المپیک روسیه را جریمه می کند اما با اسرائیل رفتار متفاوتی دارد! این پست این سوال را ایجاد کرد که آیا پس از حمله رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم نباید جریمه شود یا […]

به گزارش اسمارتک نیوز، مجله The Nation در گزارشی از استانداردهای دوگانه مسئولان ورزش انتقاد کرد و نوشت: چگونه کمیته ملی المپیک روسیه را جریمه می کند اما با اسرائیل رفتار متفاوتی دارد!

این پست این سوال را ایجاد کرد که آیا پس از حمله رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم نباید جریمه شود یا از المپیک 2024 حذف شود؟

این در حالی است که همچنان صحبت از حذف روسیه از بازی های المپیک 2024 است و کمیته ملی المپیک این کشور را از حضور در این رقابت ها محروم کرده است. بر این اساس ورزشکاران این تیم می توانند در بازی های المپیک شرکت کنند اما پرچم روسیه نباید برافراشته شود.

کن مک کیو، برنامه‌ریز فرهنگی در گروه ورزشی و عدالت اجتماعی INSACA-ایرلند، به ملت گفت: «در سخنرانی اخیر خود، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک خواستار اتحاد در ورزش است، به حمله روسیه به اوکراین اشاره می‌کند، اما به این موضوع اشاره نمی‌کند. حمله اسرائیل به فلسطین چیزی نمی گوید.»

وی افزود: برخی از ورزشکاران ایرلند در حال بررسی درخواست حذف اسرائیل از بازی های المپیک هستند. کمیته بین المللی المپیک این کار را با روسیه و آفریقای جنوبی انجام داد، چرا آنها نمی توانند با اسرائیل این کار را انجام دهند؟

این رسانه خاطرنشان می‌کند: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، علی‌رغم بی‌توجهی به آن، «نقض فاحش قوانین بین‌المللی بشردوستانه» اسرائیل در غزه را محکوم کرد و خواستار آتش‌بس فوری شد. عفو بین‌الملل «حملات غیرقانونی اسرائیل، از جمله حملات بی‌رویه، که منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان می‌شود» را مستند کرده است، که به گفته این گروه حقوق بشری «باید به عنوان جنایات جنگی مورد بررسی قرار گیرد».

La Nación نوشت: کمیته بین المللی المپیک مایل است جنایات علیه بشریت را نادیده بگیرد، اما شاید نه جنایاتی را که آن را جنایت علیه ورزش می داند. اما باید گفت در دهه گذشته فیفا اهمیتی نداد که ارتش اسرائیل بازیکنان فلسطینی را کشت و استادیوم های فوتبال فلسطین را بمباران و سوزاند. فیفا ممکن است سازمانی متفاوت از IOC باشد، اما چیزی که آنها را متحد می کند بیشتر از چیزی است که آنها را از هم جدا می کند.

پنجشنبه شب یوفا در اقدامی عجیب باشگاه سلتیک را به دلیل حمایت از مردم فلسطین 19 هزار دلار جریمه کرد.

این روزها در ورزشگاه های اروپا و جهان تماشاگران زیادی از مردم غزه حمایت کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.