افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
5

نظارت بر مناسب سازی معابر معلولان با شورای شهر – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 137901
نظارت بر مناسب سازی معابر معلولان با شورای شهر – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد قدری با تاکید بر اینکه شخصی سازی و دسترسی پذیری به معنای افزایش غنای خدمات است، گفت: موضوع اقدام مشترک بسیار مهم و تاثیرگذار و ماندگار در اذهان مردم و مسئولان است. وی افزود: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که حاصل نظارت و همکاری همه عزیزان در این جلسات […]

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد قدری با تاکید بر اینکه شخصی سازی و دسترسی پذیری به معنای افزایش غنای خدمات است، گفت: موضوع اقدام مشترک بسیار مهم و تاثیرگذار و ماندگار در اذهان مردم و مسئولان است.

وی افزود: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که حاصل نظارت و همکاری همه عزیزان در این جلسات است استانداردسازی و سفارشی سازی خودروها است. سدان این اولین بار است که این استاندارد اعلام می شود.

وی همچنین حضور شهردار تهران در جلسه بعدی ستاد مناسب سازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: پورتال های محله ای شهرداری از جمله سرای محلات و… ظرفیت های مناسبی دارند تا از این طریق امکان انتخاب قضات شایستگی در سطح شهر فراهم شود. محله ها و با آموزش کوتاه مدت برای این افراد، نقاط تاریک غیرقابل دسترس در محله ها را شناسایی و داده ها را جمع آوری کردند تا به جستجوی جدی تری برای سازگاری در شهرها دست یابند.

قادری همچنین بسته های تشویقی، اعطای تسهیلات رایگان برای مناسب سازی اماکن، استفاده از توانمندی های خیرین، درخواست همکاری مرکز آمار برای دسترسی به آمار انباشته افراد دارای معلولیت در محلات برای توسعه ناوگان مناسب، ایجاد کمپین ملی مناسب سازی را برشمرد. ایجاد خانه خلاق در حوزه شخصی سازی … را به عنوان پیشنهاد برای پیگیری و اجرا در جلسات بعدی ستاد مطرح کرد.

اهمیت دسترسی در فضای مجازی

در این جلسه به طراحی پورتال ها و سایت های الکترونیکی به گونه ای که برای افراد دارای معلولیت مناسب باشد (بررسی موضوع ماده هفت آیین نامه اجرایی ماده سه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت) و بر اهمیت دسترسی در فضای مجازی برای افراد دارای معلولیت بینایی از جمله دسترسی در فضای شهری و فیزیکی تاکید شد و نرم افزار موجود برای پیاده سازی در فضای مجازی برای این منظور ارائه شد. بررسی شد.

همچنین پیشنهاد اختصاص ردیف بودجه جداگانه در لایحه بودجه 1403 به منظور تطبیق آن در دستگاه های اجرایی کشوری و استانی و بازنگری در بند اف ماده 37 مفاد دائمی برنامه های توسعه کشور (نقش رسانه ملی در تامین مالی از محل بند اف) در این جلسه صورت گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.