افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

مراحل آرایش برای پوست چرب چیست؟ 5 مرحله برای آرایش پوست چرب

  • کد خبر : 137807
مراحل آرایش برای پوست چرب چیست؟  5 مرحله برای آرایش پوست چرب

مراحل آرایش پوست چرب شامل یک سری نکات و جزئیات ساده است که با رعایت آنها می توانید آرایشی عالی و ماندگار داشته باشید. اگر پوست چرب دارید حتما با مشکلاتی مانند جوش، ریزش آرایش و فساد مواجه شده اید. در این مقاله قصد داریم آرایش برای پوست های چرب را به شما آموزش دهیم […]

مراحل آرایش پوست چرب شامل یک سری نکات و جزئیات ساده است که با رعایت آنها می توانید آرایشی عالی و ماندگار داشته باشید. اگر پوست چرب دارید حتما با مشکلاتی مانند جوش، ریزش آرایش و فساد مواجه شده اید.

در این مقاله قصد داریم آرایش برای پوست های چرب را به شما آموزش دهیم تا شما عزیزان بدون نگرانی از مشکلات معمول آرایش صورت خود را به صورت کاملا حرفه ای و بی نقص انجام دهید. به همین دلیل خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم. مجله اینترنتی مراقبت از پوست. از دست نده

آموزش آرایش برای پوست های چرب.

باید بدانید که هنگام آموزش آرایش برای پوست های چرب استفاده کنید پرایمر صورت نقش مهمی دارد؛ اما نکات دیگری نیز برای این کار وجود دارد که دانستن آنها کمک زیادی به داشتن آرایش بی نقص می کند. در زیر قدم به قدم این موارد را توضیح خواهیم داد.

با پایه آرایش پوست چرب چه کنیم؟

مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، آماده کردن آن قبل از آرایش بسیار مهم است. برای استفاده از آرایش برای پوست های چرب، صورت شما باید کاملا تمیز و هیدراته باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: صورت خود را بشویید

ابتدا پوست خود را با آب گرم و یک شوینده ملایم کاملاً بشویید و خشک کنید تا چربی، آلودگی و آثار آرایش قبلی پاک شود. توصیه ما استفاده از شوینده ای است که مناسب پوست های چرب و حاوی مواد مرطوب کننده باشد. در نهایت صورت خود را به آرامی با حوله خشک کنید.

مرحله دوم: از تونر استفاده کنید

با تونر می توانید منافذ پوست خود را به طور کامل و عمیق از آلودگی ها پاک کنید. علاوه بر این، این محصولات به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی، توانایی کنترل ترشح چربی از پوست را نیز دارند. بنابراین، حتما از کرم پودر مناسب برای پوست های چرب استفاده کنید.

مرحله سوم: پوست را مرطوب کنید

همانطور که قبلا اشاره کردیم تامین رطوبت مورد نیاز پوست با کاهش ترشح سبوم آن ارتباط مستقیم دارد. اما تونر به تنهایی کافی نیست. بهتر است یک مرطوب کننده یا مرطوب کننده سبک، مات و بدون چربی انتخاب کنید و در این مرحله به صورت خود بزنید.

مراحل آرایش برای پوست های چرب

پس از استفاده از کرم پودر، پوست شما آماده استفاده از مواد آرایشی خواهد بود و می توانید با انجام مراحل زیر آرایش کنید:

مرحله اول: پرایمر

یک پرایمر مات کننده به صورت و پلک های خود بزنید تا پایه ای یکنواخت، نرم و مات ایجاد کنید. جالب است بدانید پرایمر مناسب علاوه بر اینکه به افزایش ماندگاری آرایش روی پوست چرب کمک می کند، از نفوذ مواد آرایشی نیز محافظت می کند.

مرحله دوم: لکه ها را بپوشانید

از آنجایی که انواع پوست های چرب معمولا آکنه و جوش دارند، بیشتر از سایر انواع پوست در معرض لک هستند. بنابراین یکی از مراحل آرایش برای پوست های چرب، پوشاندن عیوب با یک اصلاح کننده رنگ است. برای این کار سعی کنید مقدار کمی از محصول را روی پوست خود بمالید و سپس با کمک یک برس یا یک اسفنج مرطوب آن را کاملا پاک کنید.

مرحله سوم: کرم پودر

بهترین کرم پودر برای پوست های چرب، محصولی مات و سبک بدون چربی و مواد کمدوژنیک است. ابتدا یک لایه نازک از کرم پودر مورد نظر را با اسفنج روی پوست پخش کنید و در صورت نیاز به پوشش بیشتر، یک بار دیگر این حرکت را تکرار کنید.

مرحله چهارم: پودر را تنظیم کنید

پودر فیکس به عنوان یک مانع روی پوست می نشیند و از چرب شدن آن جلوگیری می کند. با استفاده از یک برس بزرگ، یک لایه نازک از پودر سفت کننده را در تمام صورت خود از مرکز به سمت بیرون پخش کنید تا مطمئن شوید که تمام نواحی پوست با آن پوشانده شده است.

می توانید از بکینگ پودر برای زیر چشم و تیغه بینی استفاده کنید. این محصولات دارای رنگدانه سفید هستند و علاوه بر افزایش ماندگاری آرایش روی پوست های چرب، این نواحی را نیز روشن می کنند. به سادگی بیکینگ پودر را با یک اسفنج مرطوب روی این قسمت ها بمالید و بعد از چند دقیقه با یک برس تمیز آن ها را تکان دهید.

مرحله 5: رژگونه

رژگونه ها انواع مختلفی دارند و انواع مات و پودری برای پوست های چرب انتخاب بهتری هستند. زیرا رژگونه های مایع و استیک ماندگاری کوتاهی روی پوست های چرب دارند و منافذ شما را بیشتر نمایان می کنند. رژگونه های درخشان و درخشان نیز چهره شما را روشن تر از آنچه هست نشان می دهند.

با استفاده از برس مخصوص رژگونه، مقدار مناسبی از رژگونه را روی استخوان گونه خود بمالید و تا گوش ادامه دهید.

برای ماندگاری آرایش روی پوست های چرب چه کنیم؟

با توجه به مواردی که در قسمت قبل گفتیم می توانید ماندگاری آرایش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. اما برای مبارزه با ترشح چربی در طول روز می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

حذف چربی

پیشنهاد می کنیم از یک دستمال کاغذی تمیز برای پاک کردن چربی ترشح شده از پوست استفاده کنید. به سادگی یک دستمال کاغذی یا پد مخصوص را روی نواحی چرب قرار دهید و سپس بدون اینکه آن را از روی صورت خود بکشید، آن را از روی پوست خود بردارید تا آرایش شما آسیب نبیند.

استفاده از پنکیک

بعد از برداشتن چربی، محل مورد نظر را با پنکیک بپوشانید. این کار روغن های باقی مانده را جذب کرده و ماندگاری آرایش شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. برای استفاده از پنکیک می توانید از یک برس، یک مخلوط کن زیبایی یا یک پد مخصوص استفاده کنید.

نتیجه

در این مقاله به آموزش آرایش برای پوست های چرب می پردازیم و در مورد پایه آرایش و مراحل آن به طور مفصل صحبت می کنیم تا با کمک نکات ذکر شده بتوانید آرایشی عالی و ماندگار برای خود ایجاد کنید.

در پایان پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از مشکلاتی مانند جوش و آکنه از محصولات مخصوص پوست های چرب و بدون چربی و ترکیبات کودوژنیک استفاده کنید و در پایان روز با آب و مواد شوینده مناسب مواد آرایشی را به طور کامل از روی پوست پاک کنید. خودت

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.