افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

حماس به دنبال تمدید آتش بس موقت در غزه است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 137757
حماس به دنبال تمدید آتش بس موقت در غزه است – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه ای از تلاش برای تمدید آتش بس موقت در غزه خبر داد. در این بیانیه آمده است: جنبش مقاومت اسلامی حماس با مذاکرات جدی برای افزایش تعداد اسرای اسرائیلی برای آزادی، تلاش خواهد کرد تا پس از پایان […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه ای از تلاش برای تمدید آتش بس موقت در غزه خبر داد.

در این بیانیه آمده است: جنبش مقاومت اسلامی حماس با مذاکرات جدی برای افزایش تعداد اسرای اسرائیلی برای آزادی، تلاش خواهد کرد تا پس از پایان دوره چهار روزه مذکور در این توافق، آتش بس موقت را تمدید کند.

پیش از این نیز شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی از تحویل سومین گروه از اسرای حماس توسط ارتش این رژیم خبر داده بود.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کردند که 13 اسیر صهیونیست، 3 شهروند تایلندی و یک شهروند روسیه را در قالب توافقنامه آتش‌بس موقت و تبادل اسرا به صلیب سرخ تحویل داده‌اند.

رسانه های عبری گزارش دادند که این مرحله از تحویل اسرای صهیونیست در نقطه مرزی بین غزه و سرزمین های اشغالی انجام شد و این بار مرز مصر محل تحویل اسرا نبود.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به محل تحویل اسرای صهیونیستی در شمال غزه اشاره کرد. شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که اسرای صهیونیست عازم گذرگاهی در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین کیبوتز بیری هستند.

رسانه های عبری اعلام کردند که حال اسرای آزاد شده صهیونیست خوب است.

از سوی دیگر رسانه های فلسطینی اعلام کردند در ازای آزادی سومین گروه از اسرای صهیونیستی، 39 کودک فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد می شوند.

علاوه بر این، گزارش ها حاکی از آن است که ارتش اسرائیل به سمت فلسطینی هایی که برای پذیرایی از اسرای فلسطینی و متفرق کردن آنها در اطراف زندان عفر در سرزمین های اشغالی تجمع کرده بودند، گاز اشک آور پرتاب کرد.

لازم به ذکر است که جنبش حماس شب گذشته با صدور بیانیه ای رسماً اعلام کرد که 13 اسیر صهیونیست و 7 شهروند خارجی را به صلیب سرخ تحویل و آزاد کرده است. در عوض رژیم صهیونیستی 39 زن و کودک فلسطینی را آزاد کرد.

دو روز پیش در چارچوب آتش بس موقت رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، در ازای آزادی 13 اسیر صهیونیست، 39 زن و کودک فلسطینی از زندان های این رژیم آزاد شدند. به همراه این 13 اسیر صهیونیست، 12 شهروند تایلندی نیز خارج از توافق آتش بس توسط جنبش حماس آزاد شدند.

به همین ترتیب، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی نیوز» اعلام کرد که 3 آمریکایی در اسارت حماس هستند. 2 زن و یک کودک.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: دلایلی داریم که باور کنیم یکی از 3 آمریکایی اسیر شده توسط حماس امروز آزاد می شود. ما معتقدیم که آزادی ها ادامه خواهد داشت. گفتم دلایل داریم. اما نمی خواهم بگویم مطمئن نیستم. ما با همه طرف ها برای تمدید توافق آتش بس کار می کنیم.

جیک سالیوان افزود: احتمال تمدید توافق وجود دارد. این مسئولیت حماس است. حماس قرار است در مورد آزادی 10 نفر تصمیم گیری کند. در 24 ساعت گذشته، پرزیدنت بایدن برای بررسی این موضوع تماس گرفته است. او امروز با نخست وزیر اسرائیل نیز ارتباط خواهد داشت.

از سوی دیگر شبکه 12 رژیم صهیونیستی نیز از برگزاری نشست کابینه جنگ قدس اشغالی در خصوص احتمال تمدید آتش بس امشب خبر داد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز گزارش داد که مذاکره کنندگان امیدوارند آتش بس موقت چهار روزه در غزه را چهار روز دیگر تمدید کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.