افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

بیجار بیشترین تولید گندم کشور را به خود اختصاص داد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 137625
بیجار بیشترین تولید گندم کشور را به خود اختصاص داد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، سید محمد حسین رحیمی ظهر یکشنبه در مراسم شکرگزاری گندم در بیجار اظهار داشت: کشاورزان ما با کمترین توقع و کمترین امکانات مشغول به کار هستند و حمایت از آنها ضروری است و بزرگترین افتخار ما اعتماد به ما است. . ما سر خودمونیم وی افزود: استان کردستان رتبه دوم […]

به گزارش خبرنگار مهر ، سید محمد حسین رحیمی ظهر یکشنبه در مراسم شکرگزاری گندم در بیجار اظهار داشت: کشاورزان ما با کمترین توقع و کمترین امکانات مشغول به کار هستند و حمایت از آنها ضروری است و بزرگترین افتخار ما اعتماد به ما است. . ما سر خودمونیم

وی افزود: استان کردستان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد و شهرستان بیجار بیشترین میزان تولید گندم را در بین شهرهای ایران و رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: کشاورزان در تولید گندم به دستور رهبری عمل می کنند. سرزمین خشک اقدام کردند اما مسئولان حمایت لازم را نداشتند و ابزار کشاورزی گران شد.

رحیمی تاکید کرد: کشاورزی که در برابر سرما و گرما گندم تولید کرده است، تقاضای زیادی برای پرداخت توقعات کشاورزان به خصوص در حوزه مطالبات گندمکاران نیست.

وی افزود: آمادگی دیرکرد مطالبات را داشتیم اما پشت وعده های مسئولان به ویژه در پرداخت مطالبات ایستادیم. نابرابری ما نمی توانیم آن را بپذیریم و این باعث دلسردی کشاورزان می شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه کشاورزان باید منتظر دریافت تسهیلات کلی باشند، بیان کرد: این امر موجب دلسردی کشاورزان می شود و حضور مسئولان ارشد استان در این مراسم ضروری بود.

پیگیری ناکافی پرداخت برای ابزار کشاورزی

رئیس سازمان صنفی کشاورزان بیجار ادامه داد: متاسفانه نظارت کمی بر نحوه پرداخت ادوات کشاورزی وجود دارد و این خود کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است.

رحیمی با اشاره به اینکه تسهیلات برای بخش کشاورزی هزینه نیست، گفت: تسهیلات در بخش کشاورزی سرمایه گذاری است و باعث رونق تولید می شود.

وی پرداخت کود و سم به کشاورزان را مهم دانست و تصریح کرد: در بحث کود و سم که مشکل اصلی کشاورزان استان کردستان است، با مدیران فهیم در حال کار هستیم اما با توجه به تولید انبوه گندم برای افزایش پرداخت کودها و سموم ضروری است.

رحیمی برجسته می کند که شهر بیهار که یک سوم زمین است سرزمین خشک وی درباره استان گفت: چهارصد هزار هکتار گندم زیرکشت و مشارکت بیجار در تولید گندم داریم. ابی یک درصد است در حالی که میانگین استانی 12 درصد و میانگین کشوری 46 درصد است.

وی افزود: شهرستان بیجار دارای سدهای زیادی است و لازم است با اختصاص بخشی از آب به کشاورزان شهرستان بیجار، امکان حفر چاه و حذف عنوان دشت ممنوعه از این شهرستان فراهم شود.

لزوم حمایت از کشاورزان

وی بر لزوم حمایت از کشاورزان تاکید کرد و گفت: سرزمین خشک کار یعنی ریسک و اگر راه حل و حمایت جدی نباشد این بخش متضرر می شود و شاهد مهاجرت جوانان خواهیم بود.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی بیجار به لزوم صدور کارت سوخت برای ادوات کشاورزی اشاره کرد و گفت: از سال 1386 دستور صدور کارت سوخت برای ادوات کشاورزی صادر شد اما نزدیک به بیست سال است که دولت نتوانسته است. برای کشاورزان کارت سوخت صادر کند و کشاورز باید در اوج کار به دنبال کارت سوخت باشد.

وی به لزوم ایجاد سیلوهای گندم بیشتر اشاره کرد و گفت: امسال با تولید انبوهی که داشتیم گندم زیادی در زمین رها شد و این امر مستلزم ایجاد سیلوهای بیشتر در استان کردستان و شهرستان است. بیجار.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.