افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

تقویت مزایای فنی و آموزشی ایران با کسب ریاست شورای بین المللی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 137355
تقویت مزایای فنی و آموزشی ایران با کسب ریاست شورای بین المللی – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، جواد میر عربی رازی مدیر طرح زیتون کشور گفت: انتخاب ایران به عنوان رئیس دوره ای شورای بین المللی زیتون باعث تقویت مزایای فنی، آموزشی و تبلیغاتی این شورا برای کشور می شود. وی گفت: ریاست دوره ای شورای بین المللی زیتون همچنین فرصت مغتنمی […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، جواد میر عربی رازی مدیر طرح زیتون کشور گفت: انتخاب ایران به عنوان رئیس دوره ای شورای بین المللی زیتون باعث تقویت مزایای فنی، آموزشی و تبلیغاتی این شورا برای کشور می شود. وی گفت: ریاست دوره ای شورای بین المللی زیتون همچنین فرصت مغتنمی برای ارائه توانمندی های ایران در زمینه زیتون، ظرفیت تولید منطقه ای، تولید نهال، کشت بافت و توانمندی های تخصصی به کشورهای عضو است.

وی درباره نحوه انتخاب کشورها به عنوان رئیس دوره ای شورای بین المللی زیتون گفت: سازوکار ریاست شورای جهانی زیتون به صورت دوره ای بر اساس حروف الفبا و با رای اعضا انجام می شود.

میر عربی رازی ادامه داد: هر کشور عضو، در تقویم های یک یا دو ساله، ریاست جمهوری را برعهده دارد با توجه سازوکارهای انتخاباتی متولی خواهد بود.

وی درباره اعضای این شورا تصریح کرد: 44 کشور زیتون کار در این شورا عضویت دارند که بیش از 95 درصد تولیدکنندگان زیتون در این شورا حضور دارند.

مجری طرح زیتون کشور نیز به نوبه خود تصریح کرد: کشورهای اروپایی تولیدکننده زیتون در چارچوب اتحادیه اروپا در این شورا حق رای دارند و بنابراین هر بیست سال یک بار این ریاست با شورای نگهبان انجام می شود. حداکثر مطلق آرا در صورتی که کشورهای عضوی که 82 درصد اعضای خود را دارند پرداخت کرده باشند بر عهده ایران خواهد بود.

وی کسب آمار دقیق از میزان مصرف، واردات و صادرات زیتون و روغن زیتون در جهان و تلاش برای جلوگیری از نوسانات جدی قیمت با همگرایی و همکاری در نظام تعرفه را از برنامه های مهم این شورا عنوان کرد.

میر عربی رازی ادامه داد: این شورا با برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی از فعالیت های ترویجی فرهنگی مانند نمایشگاه، جشنواره های تخصصی و پنل های کاربردی برای تمامی اعضای زنجیره ارزش زیتون حمایت می کند. توید تامین کنندگان به مصرف کنندگان؛ هدف افزایش سرعت تولید، افزایش کیفیت و مصرف روغن زیتون به عنوان یک روغن سلامت محور است.

وی بیان کرد: تدوین و همگام سازی استانداردهای انواع روغن زیتون و مشخصات کمی و کیفی یکی از مهمترین اقدامات شورای بین المللی روغن زیتون برای افزایش کیفیت این محصول است.

مجری طرح زیتون کشور اجرای طرح THOC2 توسط این شورا را برشمرد و گفت: این شورا از جمله بین المللی زیتون در این طرح با ارائه ارقام زیتون به صورت نهال سالم و با رسید به دنبال افزایش اندک در عملکرد.

همچنین کاهش اثرات تغییر اقلیم بر تولید زیتون در کشورهای عضو را تشخیص داد: این شورا با برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با تغییرات اقلیمی، کارشناسانی را از کشورهای عضو آموزش داد. تازه ترین اطلاعات در مورد تغییرات آب و هوا.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.