افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » نسل طلایی فوتبال ایران مقابل جوانان

  • کد خبر : 137228
اسمارتک نیوز » نسل طلایی فوتبال ایران مقابل جوانان

به گزارش اسمارتک نیوز، در حالی که چرخه ورود و خروج تیم های ملی در بسیاری از تیم های جهان ادامه دارد و این اتفاق به مرور زمان باعث پویایی و شادابی تیم می شود، در تیم ایران به نقطه نگران کننده ای می رسیم. تیمی که نزدیک به 5 سال است که با یک […]

به گزارش اسمارتک نیوز، در حالی که چرخه ورود و خروج تیم های ملی در بسیاری از تیم های جهان ادامه دارد و این اتفاق به مرور زمان باعث پویایی و شادابی تیم می شود، در تیم ایران به نقطه نگران کننده ای می رسیم. تیمی که نزدیک به 5 سال است که با یک ترکیب مقابل حریفانی بازی می کند و تعداد بسیار کمی از بازیکنان در این سال ها از تیم ملی کنار گذاشته شده اند و نه با رضایت خودشان!

اولین سنجش ما بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن در سال 2019 بود. جایی که تیم ملی فوتبال ایران در نیمه نهایی با 3 گل شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند و در نهایت آن بازی آخرین حضور کارلوس کی روش در تیم ملی ایران بود (البته کی روش بعداً برای یک بازی به تیم ملی ایران بازگشت. ظاهر کوتاه).

از تیم 11 نفره ژاپن در آن بازی مقابل ایران، هیچ کدام مقابل سوریه (آخرین بازی رسمی ژاپن) در زمین حضور نداشتند و تنها 2 بازیکن از آن تیم ژاپنی در یک بازی دوستانه به مصاف تیم آلمان رفتند. این موضوع مشخص می کند که ژاپن نه تنها برای هر پست چند بازیکن آماده دارد، بلکه ورود و خروج تیم ملی این کشور بسیار سریع بوده است.

ترکیب ژاپن مقابل ایران در سال 2019.
شویچی گوندا
یوتو ناگاتومو
آندو واتارو
گاکو شیباساکی
گنکی هاراگوچی
مینامینو تاکومی
یویا اوساکو
تاکهیرو تومیاسو
هیروکی ساکای
ریتسو دوان
مایا یوشیدا

از این ترکیب، تنها واتارو اندو و تاکهیرو تومیاسو در ترکیب اصلی سامورایی ها در دیدار ماه های گذشته مقابل آلمان قرار گرفتند و جالب اینجاست که در دیدار اخیر مقابل سوریه که با پیروزی قاطع پارا ژاپنی ها همراه بود. 11 بازیکن کنار گذاشته شدند و بازیکنان جدید در ترکیب ظاهر شدند.

ایران چگونه عمل کرده است؟
حال نگاهی به ترکیب اصلی ایران مقابل ژاپن و بازیکنان ذخیره می اندازیم. شاید اگر این تیم مصدوم نبود، در بازی با ازبکستان با 10 بازیکن 4 سال پیش بازی می کرد. مرتضی پورعلیگنجی، وحید امیری و علیرضا جهانبخش مصدوم هستند و به همین دلیل در این تیم حضور نداشتند.

در واقع اشکان دژاگه تنها بازیکنی است که در آن سال جایی در ترکیب فعلی تیم اصلی ایران ندارد.

علیرضا بیرانوند
احسان حاجی صفی
میلاد محمدی
مرتضی پورعلیگنجی
امید ابراهیمی
وحید امیری
محمدحسین کنعانی زادگان
علیرضا جهانبخش
سردار آزمون
اشکان دژاگه
رامین رضاییان

نکته نگران کننده این است که تغییرات زیادی در بین ذخیره ها ایجاد نشده است و به این لیست باید سعید عزت اللهی غایب در بازی با ژاپن را نیز اضافه کرد.

وریا غفوری
روزانه
احمد نوراللهی
مسعود شجاعی
کریم انصاری فرد
سامان قدس
پژمان منتظری
مهدی ترابی
سیدمجد حسینی
سیدپیام مورد نیاز است

تیم ملی در این سال ها حتی در برابر افغانستان و مسابقات کافا جسارت ارائه بازیکنان و ترکیب های جدید را نداشته و در مسابقات خود از همین ترکیب به بهانه برچسب (نسل طلایی) استفاده کرده است. معلوم نیست چرا به تیم داده شده است. آیا در این سال ها بازیکنان جوان زیادی در تیم های خود نمی درخشیدند اما راهی به تیم ملی نداشتند؟ درست است که حمایت و معرفی بازیکنان باید در رده های باشگاهی انجام شود و قطعا در این زمینه ایراداتی وجود دارد، اما آیا نباید در تیم ملی کشورمان همان بازیکنانی را ببینیم که در فوتبال باشگاهی دیده ایم. این سالها؟

میانگین سنی بازیکنان ایران اخیراً به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است و با توجه به اینکه جام جهانی تقریباً دو سال بعد از جام ملت ها برگزار می شود، سؤال اصلی این است که آیا تیم ملی با همان ترکیبی که شما دارید جام جهانی را بازی می کند. . یا بعد از جام ملت ها با تغییراتی، بازیکنان جوانی را در تیم ملی برای جام جهانی خواهیم دید که تجربه ملی چندانی ندارند؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.