افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

34 «امانت خانه» در قم افتتاح شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 137136
34 «امانت خانه» در قم افتتاح شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مهدی علی بابایی اظهار داشت: جلسات آموزشی پیشگیری و شناسایی معضلات و آسیب های مربوط به مواد مخدر در مناطق، محلات و مدارس به صورت مستمر در خانه امانت در قالب نمایشگاه و کارگاه آموزشی با حضور کارشناس برگزار می شود. معلمان وی با اشاره به اینکه دشمن با استفاده […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مهدی علی بابایی اظهار داشت: جلسات آموزشی پیشگیری و شناسایی معضلات و آسیب های مربوط به مواد مخدر در مناطق، محلات و مدارس به صورت مستمر در خانه امانت در قالب نمایشگاه و کارگاه آموزشی با حضور کارشناس برگزار می شود. معلمان

وی با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از انواع داروها و ابزارهای مختلف در صدد آلوده کردن جوانان و نوجوانان است، گفت: اکثر افرادی که اعتیاد خاص دارند در حین درمان به این مراکز درمانی مراجعه می کنند و به صورت کاملا رایگان درمان می شوند.

معاون اجتماعی سپاه استان قم از افتتاح فاز دوم کمپ ترک اعتیاد دین بای کرامت توسط بسیج طلاب و روحانیون خبر داد و خاطرنشان کرد: به محض ورود بیمار به این کمپ ها خانواده وی از جمله همسرش، مادر و فرزندان او تحت مراقبت قرار می گیرند و بسته های معیشتی، شرایط پزشکی، لوازم اداری و جلسات آموزشی برای رهایی از مواد مخدر ارائه می کنند.

وی یادآور شد: با این طرح سعی می کنیم فضای ذهنی بیماران را به سمتی سوق دهیم که هویت جدیدی در آنها شکل بگیرد تا پس از ترک عرصه بدون اعتیاد به هیچ ماده مخدری به زندگی خود ادامه دهند.

قرارگاه فرهنگی درمانی کرامت وابسته به سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با هدف ارائه خدمات درمانی، حرفه آموزی و شغلی و حمایت از معتادان ایجاد شده است و تفاوت این کمپ با سایر مراکز ترک اعتیاد در استفاده از آن است. روش‌های بهبودی پایدار و مذهبی با استفاده از مربیان مجرب که به ایجاد شغل، حمایت از معتادان و حفظ کانون خانواده معتادان اهمیت می‌دهند.

این کمپ با ظرفیت 700 نفر در کیلومتر 17 بزرگراه باستانی قم – کاشان در مجتمع فرهنگی آموزشی آیت الله بهادینی ساخته شده است.

آنها با هدف تحکیم بنیان خانواده، «خانه های مهر» را راه اندازی می کنند

معاون اجتماعی امام علی بن ابیطالب علیه السلام با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه خانواده در استان قم گفت: ایجاد کانون خانواده یکی از اقدامات انجام شده در حوزه خانواده است که متناسب با نیازهای محلی و در این مراکز کارگاه های آموزشی توانمندسازی اعضای خانواده، همسرداری، تربیت فرزند و افزایش رضایت از زندگی زناشویی برگزار می شود.

وی هدف از تشکیل این مرکز را تقویت آگاهی اعضای خانواده نسبت به مسئولیت های متقابل و تاب آوری در مقابل مشکلات عنوان کرد و افزود: مرکز خانواده مهر ماهانه بیش از 400 کارگاه آموزشی را در هشت جلسه دو ماهانه و کاملا رایگان ارائه می کند. با حضور اساتید مجرب در قم و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان در سطح محلی برنامه ریزی و اجرا می شود.

سرگرد بابایی ادامه داد: با برگزاری این کارگاه ها تلاش می شود تا سیستم ارجاع اجرا شود و از سطح محله افرادی که نیاز به درمان دارند می توانند به مراکز مشاوره خانواده مهر که در پنج نقطه شهر و یک مرکز مستقر هستند مراجعه کنند. در منطقه پردیسان مراجعه و با کمترین هزینه در جلسات مشاوره فردی شرکت می کنند.

معاون اجتماعی ارتش قم تصریح کرد: بحث تربیت مربی خانواده، تربیت واسطه های خوب در رابطه با ازدواج، تربیت واسطه برای جلوگیری از طلاق و به نوعی فعال شدن مجدد ریش سفیدها در حال پیگیری و انجام است. در بیش از 90 محله استان قم.

وی یادآور شد: بیشتر اقدامات مددکار اجتماعی جنبه نظارتی و بعضاً درمان در سطح شهر دارد و لازم است آگاهی شهروندان نسبت به این موضوعات افزایش یابد.

شکل گیری “Niñas de mi tierra” و رویکرد به هویت در دهه های 80 و 90

سرگرد بابایی در ادامه بیان کرد: بر اساس نقشه دشمن برای زنان ایرانی، سازمانی به نام «دختران سرزمین من» با هدف هدف قرار دادن دختران در دهه 80 و 90 تشکیل شده است.

وی گفت: تشکل دخترانه دهه 80 و 90 در سطح محلی و منطقه ای اجرا شده و تاکنون شبکه خوب و منسجمی را تشکیل داده اند.

سرگرد بابایی افزود: برگزاری دوره های آموزشی در راستای توانمندسازی، تشکیل هسته و شبکه مربیان با حضور معلمان استانی و کشوری از معدود اقدامات این سازمان است که در حال حاضر بیش از 50 نفر در این هسته مشغول به کار هستند.

معاون اجتماعی ارتش قم ادامه داد: هویت بخشی به دختران و پاسخگویی به گره های ذهنی و ابهامات آنها یکی از اهداف سازمان «دختران سرزمین من» است که با برگزاری کارگاه های توانمندسازی با موضوعات ویژه دختران انجام می شود. .

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف «نینا د می تیرا» می توان به تربیت فعالان فعال در سطح محلات اشاره کرد تا قدرت جذب به سمت رهبری داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.