افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » سیستان و بلوچستان رهبر جنبش ملی مسکن است

  • کد خبر : 136996
اسمارتک نیوز » سیستان و بلوچستان رهبر جنبش ملی مسکن است

روزنامه ایران: استان سیستان و بلوچستان با 36 هزار و 686 واحد یکی از 3 استان پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است. به گفته دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان، این طرح زمینه اشتغال 37 هزار و 145 نفر را فراهم کرده است.عطاالله اکبری دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با […]

روزنامه ایران: استان سیستان و بلوچستان با 36 هزار و 686 واحد یکی از 3 استان پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است. به گفته دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان، این طرح زمینه اشتغال 37 هزار و 145 نفر را فراهم کرده است.
عطاالله اکبری دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی 47 درصدی این پروژه به «ایران» گفت: استان سیستان و بلوچستان از نظر تامین زمین پس از استان اردبیل رتبه دوم را دارد. زمین لازم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تمامی استان های استان اخذ شده است. تاکنون برای ساخت 178 هزار و 860 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان در برنامه چهارساله زمین پیش بینی شده است که بیش از برنامه پیش بینی شده یعنی 142 هزار و 204 واحد است.
این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون بیش از 227 هزار نفر از شهروندان این استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: اجرای این طرح با هدف ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن انجام می شود تا قیمت مسکن به سطح بالایی برسد. پیشی گرفتن از عرضه
وی پس از اشاره به اینکه تحقق خدمات تکمیلی از جمله ساخت مدرسه، کلانتری، درمانگاه و سالن ورزشی نیازمند تامین اعتبار است، گفت: برای آماده سازی زمین نهضت ملی مسکن استان 53 هزار میلیون تومان تامین شده است. با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن مستلزم ایجاد تعادل بین ساخت واحدهای مسکونی و زیرساخت های خدماتی است، این اداره کل در نظر دارد رویکردی اساسی را در نظر بگیرد تا متقاضیان با چالش کمبود امکانات و خدمات مواجه نشوند.
عطاءالله اکبری با اشاره به اینکه 39 هزار و 207 پروانه ساخت در قالب طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است گفت: تاکنون اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیشرفت خوبی داشته و این امر عاملی برای افزایش اشتغال شده است. در این استان
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با «ایران» با بیان اینکه بخشی از اجرای این پروژه بر عهده این بنیاد است، گفت: ساخت 6 دستگاه هزار و 812 واحد از طرح نهضت ملی مسکن که به بنیاد مسکن سپرده شد. با مشارکت مردمی اجرا می شود که 2805 واحد توسط شهروندان و مابقی توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است.
مهدی یعقوبی با بیان اینکه ساخت این واحدها توسط بنیاد در شهرهای کوچک زیر 100 هزار نفر انجام می شود، افزود: بنیاد مسکن هر ساله اقدام به ساخت مسکن حمایتی برای اقشار کم درآمد نیز در قالب کمک بلاعوض در سال جاری می کند. اندازه 75-90 متر.
وی پیشرفت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان را قابل قبول عنوان کرد و اظهار داشت: هر واحد از اخذ مجوز تا اتمام کار تا آماده تحویل حدود 22 ماه زمان می برد و می توان به می گویند با پیشرفت این طرح هر 3 ماه یکبار تعدادی واحد واگذار می شود و تا بهمن ماه حدود 200 واحد به متقاضیان واگذار می شود.
یعقوبی با بیان اینکه بیشترین تحویل از اسفندماه تا سال آینده انجام می شود، گفت: طبق توافق صورت گرفته 80 درصد هزینه های زیرساختی توسط سازمان مسکن و شهرسازی تامین می شود. ساخت زیرساخت های شهری و ساختمان هایی مانند مدارس نیز با تامین زمین، کلانتری و … انجام خواهد شد که برای استقرار آن کلیه سازمان ها در نظر گرفته شده است.
وی همکاری بانک ها را در تسریع این طرح موثر دانست و گفت: بیش از 70 درصد این طرح با همکاری بانک مسکن انجام شده است و در صورت همکاری سایر بانک های فعال در این کار قطعا شاهد تسریع آن خواهیم بود. از فرآیند کار این در حالی است که اخیرا شاهد کاهش همکاری این بانک ها بوده ایم. این در حالی است که اگر بانک ها برای ارائه تسهیلات همکاری کنند، افراد بیشتری می توانند با حداقل درآمد صاحب خانه شوند.
وی همچنین به مشکل حمل مصالح ساختمانی توسط کامیون ها اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به مشکل سوخت رسانی به کامیون ها و باربری ها، مصالحی که از مدت ها قبل خریداری شده اند از نظر مسافت دارای مشکل هستند که این امر باعث می شود مصالح دیر به دست پیمانکاران برسد. ، و این نکته ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=136996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.