افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
5

علیرضابیگی: افزایش حقوق راه حل نیست – تابناک

  • کد خبر : 136696

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، تصمیمات اقتصادی اخیر عمدتاً سیاسی بوده که به جیب مردم عادی ضربه می زند. بدیهی است با نگاهی به اخبار لایحه بودجه سال آینده و افزایش مالیات و افزایش جزئی حقوق کارگران تا 18 درصد به خوبی می توان دریافت که شکاف عمیق بین تورم و حقوق کارگران […]

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، تصمیمات اقتصادی اخیر عمدتاً سیاسی بوده که به جیب مردم عادی ضربه می زند. بدیهی است با نگاهی به اخبار لایحه بودجه سال آینده و افزایش مالیات و افزایش جزئی حقوق کارگران تا 18 درصد به خوبی می توان دریافت که شکاف عمیق بین تورم و حقوق کارگران جامعه حکایت از سیاست های مخالف دارد. منافع طبقه متوسط ​​و جامعه محروم

علیرضا بیگی نماینده مجلس درباره خبر افزایش 18 درصدی حقوق کارگران در لایحه بودجه سال آینده گفت: این رقم متعلق به لایحه بودجه است؛ این رقم مربوط به لایحه بودجه است. ما هم این گزارش را شنیده ایم اما هیچ لایحه ای در کمیته تلفیق نداریم. اگرچه تشکیل کمیسیون تلفیق قبل از ارائه لایحه بودجه غیرقانونی بود. اصل 41 مقرر می دارد که کمیسیون تلفیق باید پس از ارائه لایحه بودجه تشکیل شود. من از طریق کمیسیون داخلی برای حضور در کمیسیون تلفیق دعوت شدم، اما مشکل اینجاست که اصل 41 می گوید این کمیسیون پس از ارائه لایحه بودجه به مجلس تشکیل می شود. کمیسیون تلفیق را تشکیل داده ایم اما لایحه ای وجود ندارد.

وی در خصوص میزان پایین حقوق کارگران نسبت به تورم خاطرنشان کرد: این مشکل در حقوق کارگران در سال گذشته وجود داشت و افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال گذشته از تورم عقب بود. این یک واقعیت است که زندگی مردم، اعم از حقوق بگیران و کسانی که درآمدشان به فعالیت های آزاد وابسته است، با تورم فاصله دارد. چرخ زندگی مردم با این حقوق نمی چرخد.

و افزود: افزایش دستمزدها راه حل مشکل نیست باید به سمت تحقق اقتصاد کشور حرکت کرد و از تعاملات به وجود آمده برای گشایش شرایط اقتصادی حداکثر استفاده را کرد. کشوری با این همه سرمایه و ظرفیت و دارای تعداد قابل توجهی کشورهای همسایه و نقشی که می تواند در اقتصاد خود از خود به جای بگذارد. به دلیل نوعی نگرش اقتصاد دولتی و همچنین به دلیل هنجارهای خارجی، در دگم ها پیچیده شده است. در نهایت، شما نمی توانید توانایی های خود را با دنیای اطراف به اشتراک بگذارید و برای مردم ثروت ایجاد کنید.

بیگی درباره رفتار اقتصادی دولت ریاست جمهوری بر خلاف ماهیت اقتصادی دولت حامی آن گفت: اقتصاد دولتی ایران به گونه ای است که بازیگر اصلی اقتصاد دولتی است و به دلیل امکان رقابت با دولت وجود ندارد. به قدرت های مهم خود. در یک محیط رقابتی است که در آن اقتصاد شکوفا می شود. این در شرایطی است که اقتصاد رقابتی نیست که مصداق بارز صنعت خودرو است. مردم محکوم به خرید آنچه دولت تولید کرده است.

وی افزود: دولت نیز از اختیارات خود استفاده می کند تا این را به مردم تحمیل کند، زیرا تعرفه، وام، گمرک و همه چیز در دست دولت است. بوروکراسی دولتی هزینه امور خود را بر دوش مردم می اندازد بدون اینکه مردم از ثروت کشور بهره مند شوند. مردم ثروت نفت و گاز و جنگل و دریا و معادن دارند اما از آن بهره ای نمی برند و همه چیز در دست دولت است. چون هزینه دولت برای اداره امور زیاد شده، بار مالیات بر دوش مردم می افتد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=136696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.