افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

تغییر سیاست های دولت در حوزه انرژی ضروری است.

  • کد خبر : 136657
تغییر سیاست های دولت در حوزه انرژی ضروری است.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا صالحی بعدازظهر شنبه در نشست آینده اقتصاد در بیستمین دوره نمایشگاه بین المللی (ایران متافو 2023) با عنوان «عدم تعادل انرژی و تأثیر آن بر صنایع فولادی» اظهار داشت: در حال حاضر حدود 60 درصد نیروگاه های کشور در اختیار بخش غیردولتی و 40 درصد در اختیار دولت است و […]

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا صالحی بعدازظهر شنبه در نشست آینده اقتصاد در بیستمین دوره نمایشگاه بین المللی (ایران متافو 2023) با عنوان «عدم تعادل انرژی و تأثیر آن بر صنایع فولادی» اظهار داشت: در حال حاضر حدود 60 درصد نیروگاه های کشور در اختیار بخش غیردولتی و 40 درصد در اختیار دولت است و این نقش بخش خصوصی یک پتانسیل محسوب می شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران افزود: در سال های اخیر کشور با مشکل عدم تعادل گاز در زمستان و عدم تعادل برق در تابستان مواجه است، اما این عدم تعادل با افزایش بخش خصوصی قابل حل است. فعالیت در پروژه های انرژی».

وی بیان کرد: در دولت های گذشته به عنوان مثال در دولت هفتم و هشتم شاهد اقدامات توسعه ای مهمی در حوزه انرژی بودیم. اگر نیروگاه 40 هزار مگاواتی داشتیم، حدود 17 هزار مگاوات پروژه در دست ساخت بود.

صالحی ادامه داد: این رویه باعث شده بود تولید برق در سال های قبل از سال 1383 تا حد زیادی پاسخگوی نیاز صنعت باشد و توسعه شبکه برق ادامه یابد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران تصریح کرد: در ادامه کار و با توجه به برخی تحولات ناشی از کاهش منابع درآمدی دولت، شاهد تغییر رویکردها و کاهش پروژه های عمرانی برق بودیم.

وی گفت: طبق گزارش مدیران شرکت برق حداکثر مصرف برق حدود 62 هزار مگاوات است و کشور با کسری 12 تا 15 هزار مگاوات مواجه است و 150 تا 200 میلیون مترمکعب کسری داریم. گاز در بخش گاز

صالحی ادامه داد: پروژه های انرژی از پرطرفدارترین پروژه های عمرانی است که بانک ها امیدوارند در آن سرمایه گذاری کنند. عدم تعادل انرژی فعلی با اعمال برخی تغییرات در سیاست های دولت در حوزه برق و گاز قابل حل است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=136657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.