افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

جمع آوری منابع مالی برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر ضروری است

  • کد خبر : 136545
جمع آوری منابع مالی برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر ضروری است

به گزارش بازار، محمدصادق خیاطیان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق کشور افزود: اگر قرار است وظیفه بزرگ ساخت نیروگاه 10 هزار مگاواتی انرژی های تجدیدپذیر اجرایی شود، منابع مالی آن باید عالی باشد. وی ادامه داد: جمع آوری منابع مالی گام های بلندی برداشته و […]

به گزارش بازار، محمدصادق خیاطیان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق کشور افزود: اگر قرار است وظیفه بزرگ ساخت نیروگاه 10 هزار مگاواتی انرژی های تجدیدپذیر اجرایی شود، منابع مالی آن باید عالی باشد.

وی ادامه داد: جمع آوری منابع مالی گام های بلندی برداشته و برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: موضوع بهره وری در کشور ما مغفول مانده و در حوزه انرژی چندان به آن توجه نشده است.

خیاطیان به امضای تفاهم نامه با ساتبا اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه به موضوع بهره وری می پردازد که در صورت رسیدگی مناسب، رشد اقتصادی خوبی در کشور به همراه خواهد داشت.

وی مسئولیت بهره وری انرژی را پرداختن به انرژی های تجدیدپذیر برشمرد و گفت: موضوع توجه به انرژی های تجدیدپذیر در اولویت دولت مردمی قرار گرفته است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: برای این موضوع اقدام مبارکی انجام شد که برنامه دولت مردمی شد و آن توسعه 10 هزار مگاوات انرژی های تجدیدپذیر است.

خیاطیان افزود: برای توسعه 10 هزار مگاوات انرژی های تجدیدپذیر باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای این توسعه نادیده گرفته شود به کشوری وابسته تبدیل می شویم و این برای توسعه خوش یمن نیست.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بر لزوم استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها برای داخلی سازی تجهیزات لازم تاکید کرد و گفت: ظرفیت های دانشمندان کشوری را با SATBA در میان می گذاریم تا با کمک آنها درونی سازی تسریع شود.

خیاطیان ادامه داد: شرکت های دانش بنیان نیز باید در جایی که گلوگاه این بخش وجود دارد وارد شوند و با داخلی سازی نیازها را برطرف کنند.

مراسم امضا و تبادل تفاهم نامه واگذاری تسهیلات ریالی توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر به ارزش 30 هزار میلیارد تومان بین محمود کمانی معاون وزیر نیرو، رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) برگزار شد. ) و محمدصادق خیاطیان، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی سازمان ساتبا امضا و تبادل نظر کردند.

این تفاهم نامه با هدف اعطای تسهیلات به پروژه های تجدیدپذیر از جمله قراردادهای تامین برق سبز، نیروگاه های خود تامین صنعتی و نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر مستقر در شهرهای صنعتی و همچنین شهرهای تخصصی خورشیدی و تامین منابع مالی به ارزش 30 میلیارد تومان به مدت 5 سال بین ساتبا است. و صندوق نوآوری و بلوم امضا و مذاکره کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=136545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.