افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

رشد 11 درصدی تولید سیمان با همکاری صنعت و وزارت نیرو – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 136431
رشد 11 درصدی تولید سیمان با همکاری صنعت و وزارت نیرو – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان صبح امروز در نشست با اتحادیه صنف کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه رشد و توسعه کشور حاصل تلاش اقشار مختلف است، اظهار داشت: به ویژه در کشور. صنعت سیمان به عنوان یک صنعت استراتژیک، پیشرفت بیشتر پروژه ها از جمله پروژه های […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان صبح امروز در نشست با اتحادیه صنف کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه رشد و توسعه کشور حاصل تلاش اقشار مختلف است، اظهار داشت: به ویژه در کشور. صنعت سیمان به عنوان یک صنعت استراتژیک، پیشرفت بیشتر پروژه ها از جمله پروژه های مسکن مهر مربوط به این صنعت است.

وزیر نیرو افزود: وزارت نیرو از ابتدای دولت مردمی تلاش کرده تا حداکثر انرژی را در اختیار صنایع مختلف به ویژه در ایام پربار شبکه قرار دهد. بر این اساس از سال گذشته جلسات متعددی با صاحبان صنایع مختلف برگزار و در این زمینه برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم حداکثر انرژی مورد نیاز صنایع را تامین کنیم.

وی به نتیجه تلاش متقابل وزارت نیرو و صاحبان صنایع اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در تابستان امسال موفق شدیم حداکثر توان را در شبانه روز به ویژه در ایام گرم سال برای صنایع مختلف در این کشور به رشد 11 درصدی تولید سیمان و حداکثر ظرفیت تبدیل شده است کلینکر کارخانجات یکی از نتایج مثبت و ارزشمند این همکاری دوجانبه بود.

محرابیان با بیان اینکه تابستان سال گذشته برای اولین بار برق رسانی به صنایع از برق داخلی پیشی گرفت، گفت: تابستان امسال 46.1 میلیارد کیلووات ساعت برق به صنایع مختلف کشور تامین شد و پیش بینی می شود این وضعیت ادامه داشته باشد.
وزیر نیرو در این زمینه یادآور شد: کاهش مصرف برق در بخش داخلی با توجه به پیشبرد سیاست های تشویقی و مدیریت هموطنان در مصرف آنها در پیشبرد موضوع بسیار موثر بود.

به گفته وی، مصرف برق در بخش خانگی در تابستان 1400 با وجود خاموشی های متعدد، 48 میلیارد کیلووات ساعت بود، اما در تابستان امسال با وجود افزایش قابل توجه دمای هوا و الحاق 2 میلیون مشترک جدید به سامانه ملی کشور. . این رقم به 46 میلیارد کیلووات ساعت رسیده است. این در حالی است که مصرف بخش صنعت کشور از 36 میلیارد کیلووات ساعت در تابستان ساعت 14 به 46.1 میلیارد کیلووات ساعت رسیده است.

وزیر نیرو برنامه ریزی برای تامین برق صنعت در تابستان 1403 را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تلاش می کنیم با برنامه ریزی و مدیریت انرژی به گونه ای باشد که نواقص در تامین انرژی صنایع برطرف شده و برق مناسب تری تامین شود. برای این بخش در تابستان سال آینده.

وی یادآور شد: «ماده 4» یکی از مواد مندرج در قانون رفع موانع صنعت برق است که در آن به صنایع انرژی کشور تسهیلاتی داده می شود تا بتوانند نیروگاه هایی بسازند که از نظر اقتصادی سودآور باشد. . در این راستا، وزارت نیرو موظف است با اجرای این قانون، برق این صنایع را برای خود یا سایر صنایع تامین کند و یا با قیمت مناسب به شبکه بفروشد و انتقال و ترانزیت برق نیز باید انجام شود. رایگان. البته در کنار سایر تسهیلات برای سرمایه گذاران در این بخش برنامه ریزی شده است.

محرابیان در این زمینه افزود: نرخ هایی که صنایع برای خرید برق دارند به گونه ای است که سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه ها سود قابل توجهی دارد و گاه بیش از سود حاصل از تولید معمول این کارخانه ها است. پیش بینی می شود در اجرای این قانون که 3 واحد آن به بهره برداری رسیده است امسال و سال آینده با حمایت و مشارکت صنایع گام های بلندی برداریم و بخشی از نارضایتی برق را جبران کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=136431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.