افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

اساس پرونده کرسنت فرو ریخت

  • کد خبر : 136181
اساس پرونده کرسنت فرو ریخت

به گزارش بازار، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده کرسنت گفت: خوشبختانه با پیگیری های قانونی دولت سیزدهم پرونده کرسنت به نتیجه مثبت رسیده است. به دلیل خیانت در امانت عزل شد و در مرحله بعد وکیل خارجی منصوب به دلیل ضعف در انجام وظایف […]

به گزارش بازار، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده کرسنت گفت: خوشبختانه با پیگیری های قانونی دولت سیزدهم پرونده کرسنت به نتیجه مثبت رسیده است. به دلیل خیانت در امانت عزل شد و در مرحله بعد وکیل خارجی منصوب به دلیل ضعف در انجام وظایف خود استعفا داد.

وی افزود: داور ایرانی که برای این پرونده در نظر گرفته شده بود به دلیل رعایت نکردن موضوع و برخی اتهامات برکنار و داور ایرانی جدید معرفی شد. شرکت کرسنت شایعات زیادی علیه این داور ایرانی ایجاد کرد و حتی اقدام به اخراج این داور کرد اما در نهایت تلاش آنها برای اخراج نماینده ایران به جایی نرسید.

دهقان با اشاره به رد داوری از سوی شرکت کرسنت، تصریح کرد: با توجه به توهین ها و سخنان بی ربط داور شرکت کرسنت علیه مسلمانان و مقدسات در رسانه های خارجی، درخواست برکناری این داور را داریم، بسیاری از کارشناسان حقوقی کشور از درخواست ایران برای برکناری این داور ابراز ناامیدی کردند. رد این داور به دلیل اعلام سمت موفق نخواهد شد اما در نهایت با درخواست ایران موافقت شد.

مطابق با؛ داور باید بی طرف باشد تا بتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد. برای اولین بار داوری که موضع منفی علیه مسلمانان داشت اخراج شد.

دهقان با بیان اینکه در پرونده کرسنت احتمال محکومیت 32 میلیارد دلاری ایران وجود داشت، اظهار داشت: اگر این پرونده به درستی پیگیری نمی شد، ایران سال گذشته با جریمه 32 میلیارد دلاری مواجه می شد اما با اقدامات انجام شده. بر اساس پرونده کرسنت، سقوط کرد. مسائل حقوقی مربوط به این پرونده نیز مسائل غیرحقوقی دیگری را به دنبال دارد.

نماینده حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به سوال دوم خبرنگار ایسنا مبنی بر بازگشت یک شرکت پالایشی تحویل دولت در زمان خصوصی سازی، اظهار کرد: در گذشته سازمان خصوصی سازی شرکت پالایش خون و قند را واگذار کرده بود. با شرط رعایت تعهدات و مفاد قرارداد ولی خریدار به تعهدات خود عمل نکرد، با پیگیری های انجام شده هیئت داوری این قرارداد را لغو و با تلاش معاون حقوقی دادگاه رای مثبت داد. از دولت و 10 میلیارد تومان از اموال این شرکت به دولت بازگردانده شد.

وی بابیان اینکه هدف از خصوصی سازی تقویت تولید و رونق اشتغال بوده است، افزود: ما با خصوصی سازی به عنوان مشارکت مردم در تولید و اشتغال موافقیم اما زمانی که دلالان مختلف از مردم اموال را سرقت کنند با خصوصی سازی مخالفت خواهیم کرد.

دهقان بابیان اینکه امیدوارم افراد و شرکت ها در تمامی موارد خصوصی سازی به تعهدات خود عمل کنند، اظهار داشت: تا زمانی که خصوصی سازی در راستای منافع کشور باشد از آن حمایت خواهیم کرد و هر جا خصوصی سازی منجر به عدم رعایت شود. با تعهدات، این قراردادها لغو می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=136181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.