افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

محصولات کشاورزی از قراردادهای ارزی معاف شوند

  • کد خبر : 136152
محصولات کشاورزی از قراردادهای ارزی معاف شوند

حسین پیرموذن در حاشیه دیدار فعالان بخش خصوصی با نماینده مردم اردبیل در شورای اسلامی اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی به خبرنگار بازار گفت: وضعیت شهرهای صنعتی اردبیل باعث شده است. اصلاً برای حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی مناسب و مساعد نیست به طوری که در شهر صنعتی شماره یک اردبیل حتی یک […]

حسین پیرموذن در حاشیه دیدار فعالان بخش خصوصی با نماینده مردم اردبیل در شورای اسلامی اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی به خبرنگار بازار گفت: وضعیت شهرهای صنعتی اردبیل باعث شده است. اصلاً برای حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی مناسب و مساعد نیست به طوری که در شهر صنعتی شماره یک اردبیل حتی یک متر هم آسفالت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: واگذاری مدیریت شهرک های صنعتی در ابعاد مختلف به شرکت های خصوصی و غیردولتی در سال های اخیر آسیب جدی به زیرساخت های شهرک های صنعتی وارد کرده است که به همین دلیل در شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل علاوه بر این به دلیل عدم وجود زیرساخت های آسفالتی، با مشکل جدی دفع فاضلاب و پسماندهای صنعتی مواجه هستیم.

احتمال خراب شدن سیب زمینی در انبارها در روزهای آینده

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل گفت: فعالان انجمن صنفی مواد شیمیایی و خمیری، محصولات معدنی و غیرفلزی و همچنین محصولات کشاورزی در این جلسه حضور یافتند تا نگرانی خود را با نمایندگان مردم اردبیل اعلام کنند. ، نیر، نمین. و سرعین در مجلس که جایگاه ویژه ای در سطح ملی و مناسبات دارند. دولت و مجلس باید با پیگیری مشکلات و آسیب ها را مطرح کنند.

پیرموذن مشکل اصلی تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی را قرارداد ارزی و تعهدات ایجاد شده در این حوزه به ویژه در سال های 1396 و 1397 عنوان کرد و افزود: عدم رعایت این تعهدات که غیرموجه بود منجر به تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگان محصولات کشاورزی که آسیب جدی به صادرات سیب زمینی وارد کرده است.

وی به مسئولان کشوری و استانی نسبت به فرسودگی سیب زمینی در انبارها در روزهای آینده هشدار داد و خاطرنشان کرد: در صورت عدم رفع مشکل تامین ارز صادراتی، بخش زیادی از کشاورزان و تولیدکنندگان سیب زمینی با ضرر و زیان هنگفتی مواجه خواهند شد. می تواند نارضایتی را بیشتر از قبل کند.

70 درصد سیب زمینی برداشت شده که برای استان ضروری نیست باید صادر شود

پیر مؤذن به آفت کاذب مگس سفید سیب زمینی و آسیب دیدن برخی مزارع به دلیل شیوع این بیماری اشاره کرد و ادامه داد: 70 درصد سیب زمینی برداشت شده که بیش از نیاز استان است باید صادر شود اما نرخ ارز توافقی مانع از آن می شود. . صادرات در حالی است که در سال های اخیر با تلاش و نظارت نمایندگان استان امکان صادرات سیب زمینی فراهم شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: اگر مشکل قراردادها و تعهدات ارزی ایجاد شده در سال های اخیر حل نشود، اکثر تولیدکنندگان آسیب جدی خواهند دید و نمی توانیم کار خاصی در این زمینه انجام دهیم.

پیرموذن گفت: علاوه بر این مشکل، جلسه ای در تهران با حضور معاونان بانک مرکزی تشکیل شد و باید برای رفع این مانع اقدامات جدی صورت گیرد.

با حذف تخفیف جرایم مالیاتی صنعت و تولید استان با آسیب جدی مواجه خواهد شد

وی به دغدغه فعالان انجمن مواد شیمیایی و خمیر کاغذ و همچنین انجمن های معدنی و غیرفلزی اشاره کرد و گفت: قرار شد مجوز واردات ماشین آلات واحدهای صنعتی و تولیدی به صورت محدود از طریق کارگزاران دریافت شود. . و نمایندگان استان و نوسازی ناوگان خودرویی در این بخش.

پیر مؤذن در ادامه سخنان خود یادآور شد: پیشنهادی در برنامه هفتم توسعه ارائه شد که در صورت تصویب به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی آسیب می رساند و امیدواریم نمایندگان مجلس با تدبیر بیشتری عمل کنند. و آینده نگری به این معنا.

و افزود: با حذف تخفیف جرایم مالیاتی نه تنها فعالان اقتصادی متضرر می شوند، بلکه صنعت و تولید استان متحمل آسیب جدی می شود.

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل نیاز به تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و ادامه داد: بخشنامه اخیر وزارت حراست مبنی بر تامین مواد اولیه با مشکلات و نگرانی هایی مواجه شده است. واحدهای صنعتی که امیدواریم وزارت حراست تسهیلات بیشتری در این زمینه داشته باشد تا شاهد توقف یا تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل عدم تامین مواد اولیه نباشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=136152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.