افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
6

واکنش روسیه به اتهامات اروپا علیه برنامه هسته ای ایران

  • کد خبر : 136125
واکنش روسیه به اتهامات اروپا علیه برنامه هسته ای ایران

آفتاب نیوز: به گزارش وستینک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در واکنش به اتهامات اتحادیه اروپا علیه برنامه هسته ای ایران، از آمریکا و ترویکای اروپایی طرف های توافق هسته ای 2015 با ایران (بریتانیا، آلمان و فرانسه)، برای اجرای یک طرح جامع برای بازگشت به توافق. نماینده […]

آفتاب نیوز:

به گزارش وستینک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در واکنش به اتهامات اتحادیه اروپا علیه برنامه هسته ای ایران، از آمریکا و ترویکای اروپایی طرف های توافق هسته ای 2015 با ایران (بریتانیا، آلمان و فرانسه)، برای اجرای یک طرح جامع برای بازگشت به توافق.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: از آمریکا و ترویکای اروپایی می‌خواهیم به جای تلاش برای برهم زدن یا مداخله در تعامل ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، توان خود را بر احیای برجام متمرکز کنند. (IAEA). .

میخائیل اولیانوف افزود که این به نوبه خود شرایط مثبتی را برای طرف ایرانی برای برداشتن گام های متقابل ایجاد می کند.

در همین حال، کارل هالگارد، نماینده دائم اتحادیه اروپا در سازمان های بین المللی مستقر در وین، روز چهارشنبه در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، بار دیگر با تکرار این سخنان، نسبت به تداوم توسعه هسته ای ایران ابراز نگرانی کرد. ادعاهای ضد ایرانی آن

وی بدون اشاره به اینکه اقدامات غیرقانونی کدام طرف منجر به وضعیت فعلی در اجرای برجام شده است، از ادامه توسعه هسته ای ایران ابراز نگرانی کرد.

این دیپلمات اروپایی با بیان اینکه ایران باید برای بازگرداندن اعتماد جامعه بین‌الملل اقدامات خاصی انجام دهد، تصریح کرد: اتحادیه اروپا از گزارش‌های پی در پی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از شتاب نگران‌کننده برنامه هسته‌ای ایران خبر می‌دهد به شدت نگران است.

وی تصریح کرد: اقدامات ایران که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد، خطرات بسیار مهمی را در ارتباط با اشاعه سلاح‌های هسته‌ای به همراه دارد و نگرانی‌های جدی در مورد انگیزه‌های ایران ایجاد می‌کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=136125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.