افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران تامین اجتماعی با کد ملی

  • کد خبر : 135863
دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران تامین اجتماعی با کد ملی

برای دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران تامین اجتماعی ابتدا وارد سامانه tamin.ir شوید ⇚ گزینه ” فیش بازنشستگان ” را انتخاب کنید ⇚ سپس روی ” فیش بازنشستگان ” ضربه بزنید ⇚ سپس بر روی گزینه ” مشاهده فیش حقوقی ” بازنشستگان کلیک کنید ” ⇚ وارد شوید نام کاربری و رمز عبور و گزینه […]

برای دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران تامین اجتماعی ابتدا وارد سامانه tamin.ir شوید ⇚ گزینه ” فیش بازنشستگان ” را انتخاب کنید ⇚ سپس روی ” فیش بازنشستگان ” ضربه بزنید ⇚ سپس بر روی گزینه ” مشاهده فیش حقوقی ” بازنشستگان کلیک کنید ” ⇚ وارد شوید نام کاربری و رمز عبور و گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب کنید.

از آنجایی که امروزه اکثر خدمات به صورت الکترونیکی انجام می شود، سازمان تامین اجتماعی امکان مشاهده و دریافت آنلاین فیش پرداختی را بدون نیاز به مراجعه حضوری برای مستمری بگیران فراهم کرده است. در زیر توضیحات کاملی در مورد حقوق و دستمزد مستمری بگیران و بازنشستگان آمده است.

حقوق بازنشستگان و زمان دریافت آنها

طبق قانون تامین اجتماعی: بازنشستگی عبارت است از بیکاری بیمه شده به دلیل رسیدن به سن بازنشستگی مقرر در این قانون. همانطور که مددجویان سازمان تامین اجتماعی می‌دانند پس از رسیدن بیمه‌شدگان به سن یا شرایط لازم برای بازنشستگی که ما به آنها پرداخت می‌کنیم، مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند. حقوق سنوات اشتغال افراد به صورت مستمری ماهانه پس از بازنشستگی به آنها بازگردانده می شود. طبق قانون تامین اجتماعی برای احراز و احراز شرایط بازنشستگی و دریافت حکم مستمری به دو نکته بسیار مهم توجه می شود: 1- رسیدن به سن مقرر در قانون که طبق قانون کشور ما شصت سال تمام است. برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان.

2- دارای سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به میزان مندرج در قانون.

البته این قانون در مورد دریافت حکم مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز استثناهایی دارد، از جمله اینکه فردی 30 سال سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشد، در صورتی که مردان 50 سال سابقه خدمت و زنان 45 سال تمام شده باشند. قدیمی افراد مسن می توانند برای بازنشستگی اقدام کنند. علاوه بر این، افرادی که 35 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند می توانند بدون شرط سنی بازنشسته شوند.

مستمری بازنشستگی 1402 از زمانی که سازمان تامین اجتماعی بازنشستگی بیمه شده را به کارفرمای وی اعلام کند محاسبه و پرداخت می شود. لازم به ذکر است در مورد کسانی که کارفرما ندارند و در مورد کارگران مستقل یا بیمه شده داوطلب، مستمری با تایید شعبه تامین اجتماعی پرداخت می شود.

پس از شروع پرداخت مستمری 1402 بازنشستگان می توانند با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی به صورت حساب و کتاب خود مراجعه کنند. پیش نیاز مشاهده و دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران، ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی است. کاربران می توانند با مطالعه مقاله زیر با نحوه ثبت نام در این سامانه آشنا شوند.

دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران با کد ملی ۱۴۰۲
بعد از بازنشستگی افراد از یک سازمان یا شرکت، ابتدایی ترین چیزی که هر ماه نیاز دارند حقوق و کسورات و جدول حقوق دریافتی یعنی فیش بازنشستگی است.

چون دیگر در استخدام شرکت یا سازمان خاصی نیستند، آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادر کند و آنها فقط می توانند فیش حقوقی 1402 خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت کنند. بازنشستگان مشمول بیمه تامین اجتماعی می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی فیش حقوقی خود را از همان سازمان تامین اجتماعی مشاهده و دریافت کنند.

نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان
یکی از مهمترین خدمات سازمان تامین اجتماعی پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته مشمول این بیمه است. همانطور که اشاره کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی بدون مراجعه حضوری با کدمالی امکان پذیر است. مستمری بگیران می توانند با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی با استفاده از راهنمای تصویری زیر فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت کنند.

مستمری بگیران برای ورود به سامانه ابتدا باید عبارت «سامانه تأمین اجتماعی» یا «tamin.ir» را در مرورگر اینترنتی خود جستجو کرده و دقیقاً وارد این صفحه شوند.
پس از ورود به سامانه از قسمت میز خدمت در پایین صفحه گزینه حقوق و دستمزد مستمری بگیران را که یکی از خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی به آدرس eservices.tamin.ir می باشد انتخاب نمایید. لازم است با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور انتخابی خود در هنگام ثبت نام در سامانه وارد صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران شوید پس از وارد کردن کد ملی و رمز تامین اجتماعی تمامی مستمری بگیران به راحتی می توانند فیش حقوقی خود را دریافت کنند. . از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.