افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
4

اعتراف جنجالی کفاسیان: والیبال نباید در مورد فوتبال دروغ بگوید

  • کد خبر : 135807
اعتراف جنجالی کفاسیان: والیبال نباید در مورد فوتبال دروغ بگوید

مهمان امروز تلفنی برنامه Deportes y Gente فردی بود که شاید بیشتر ورزش دوستان او را با حضورش در فوتبال بشناسند. علی کفاشیان که حدود یک دهه ریاست فدراسیون فوتبال ایران را بر عهده داشت. با این حال دلیل اصلی حضور او در خط به چیزی فراتر از فوتبال مربوط می شد. علی مغانی مجری […]

مهمان امروز تلفنی برنامه Deportes y Gente فردی بود که شاید بیشتر ورزش دوستان او را با حضورش در فوتبال بشناسند. علی کفاشیان که حدود یک دهه ریاست فدراسیون فوتبال ایران را بر عهده داشت.

با این حال دلیل اصلی حضور او در خط به چیزی فراتر از فوتبال مربوط می شد. علی مغانی مجری برنامه اولین نفری بود که به تشریح اتفاقاتی که در روزهای اخیر در فدراسیون والیبال افتاده است پرداخت. از لغو مجمع انتخاباتی که قرار بود 8 آبان ماه برگزار شود تا بلاتکلیفی این روزهای والیبال ایران که جز مربی که اکنون رئیس فدراسیون است، خبری از آن نیست.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال که شرایطی شبیه به حال حاضر در والیبال را تجربه کرده، اظهار نظر جالبی کرد. کفاشیان تاکید کرد که مانند فدراسیون والیبال که این روزها تحت فشار FIVB است، فدراسیون فوتبال نیز چنین چالشی را تجربه کرد. موضوعی که در نهایت منجر به تعلیق حدود یک ساله فدراسیون فوتبال ایران شد.

کفاشیان خاطرنشان کرد: فیفا در آن زمان تاکید کرده بود که دولت حق دخالت در امور فدراسیون را ندارد و تنها مجمع باید در مورد انتخاب سرپرست یا رئیس تصمیم بگیرد. در همین شرایط است که عدم رعایت این موضوع منجر به تعلیق فدراسیون فوتبال و حالا والیبال ایران شد.

در واقع والیبال ایران در شرایطی قرار دارد که فوتبال ما همین چند سال پیش تجربه کرد، بنابراین اگر کمی از آن اتفاقات درس بگیریم، اجازه نمی دهیم این بلا پیش بیاید.

کفاشیان در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: وزارت ورزش فقط باید نقش نظارتی داشته باشد و به فدراسیون هایی که محدودیت های جهانی دارند انعطاف بیشتری بدهد تا مجمع آنها در مورد آنها تصمیم گیری کند.

و شاید مهمترین و بحث برانگیزترین قسمت صحبت های علی کفاشیان زمانی بود که اظهار داشت فدراسیون فوتبال پس از حدود یک سال و نیم تعلیق به فیفا اعلام کرد که فدراسیون از حالت دولتی خارج شده و به صورت مستقل و غیردولتی اداره می شود. جالب اینجاست که کفاشیان در همان مکالمه تلفنی اعتراف کرد که این موضوع را به دروغ به فیفا گزارش داده اند. در واقع در آن زمان فدراسیون فوتبال به نوعی فیفا را فریب داد و از محرومیت نجات یافت. البته این را نمی توان راه حل درستی برای والیبال هم دانست، زیرا FIVB به آن موضوع بسیار حساس است و از طرفی داوران آن نیز اعضای فدراسیون جهانی و کنفدراسیون والیبال آسیا هستند و قطعا FIVB بسیار زیاد است. راحت تر درگیر جزئیات داستان می شود.

تاکید بر از دست دادن فرصت های والیبال ایران به موضوعی کلیشه ای و تکراری تبدیل شده است. ما نیز با نتایج اخیر فاصله زیادی با بازی های المپیک داریم، بنابراین بهتر است به جای تنبیه، وزارت ورزش هر چه زودتر وارد عمل شود و با توافق فدراسیون والیبال، زمینه خروج این موضوع را فراهم کند. ورزش پرطرفدار عدم اطمینان، به طوری که ما شانس کمی برای رسیدن به بازی های المپیک داریم. از دستش نده.

257 251

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.