افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

سد گتوند باعث شوری آب نشده است / افزایش 80 درصدی تولید برق نیروگاه گتوند + عکس

  • کد خبر : 135716
سد گتوند باعث شوری آب نشده است / افزایش 80 درصدی تولید برق نیروگاه گتوند + عکس

به گزارش رکنا، فرهاد نادران، مدیرعامل نیروگاه مسدود شدند وی در حاشیه بازدید خبرنگاران از سد گتوند با بیان اینکه میزان برق تولیدی نیروگاه گتوند در سال جاری نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است، گفت: نیروگاه سد گاتوند یکی از بهترین نیروگاه هاست. نیروگاه های برق آبی کارخانه های کشور که تابستان […]

به گزارش رکنا، فرهاد نادران، مدیرعامل نیروگاه مسدود شدند وی در حاشیه بازدید خبرنگاران از سد گتوند با بیان اینکه میزان برق تولیدی نیروگاه گتوند در سال جاری نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است، گفت: نیروگاه سد گاتوند یکی از بهترین نیروگاه هاست. نیروگاه های برق آبی کارخانه های کشور که تابستان امسال با کمک شبکه سراسری انجام شد. فاز اول این نیروگاه با ظرفیت 1000 مگاوات در سال 1370 افتتاح شد و نقش مهمی در وضعیت شبکه برق کشور دارد.

نادران با بیان اینکه نیروگاه گاتوند امسال 3 هزار و 900 کیلووات برق تولید و به شبکه سراسری تزریق کرد، تصریح کرد: پس از پایان فصل پیک بار، چهار واحد برای تعمیر از مدار خارج می شود و تعمیرات واحد اول نیز انجام می شود. تکمیل شده و آماده تولید برق می باشد. امروز دفتر ملی درخواست اتصال واحد دوم نیروگاه به شبکه را داد که در حال انجام است. واحدهای بعدی نیروگاه به ترتیب تعمیر می شوند و سعی می کنیم تا قبل از عید نوروز تمامی تعمیرات نیروگاه را به پایان برسانیم و با آمادگی کامل وارد فصل گرما شویم.

سد گتوند باعث شوری آب نشده است

مدیرعامل نیروگاه سد گتوند درباره وضعیت این سد و مطالب منتشر شده در مورد شوری آب، با بیان اینکه مسائل سیاسی بر واقعیت این سد تاثیر گذاشته است، گفت: سد گتوند یکی از بهترین سدهای کشور است. که نقش مهمی در کنترل سیل دارد.

سد گتوند نه تنها باعث شوری نشد، بلکه باعث رونق کشاورزی منطقه شد. اگر سد نبود، سیلاب های عظیم خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد.

وی تاکید کرد: سد گتوند از ابتدای بهره برداری 112 میلیارد مترمکعب آب دارد. همچنین تاکنون 18 سیل بزرگ را کنترل کرده و نقش مهمی در منطقه دارد. اکنون EC آن به هزاران رسیده است و هر کسی می تواند هر زمان که بخواهد بیاید آن را امتحان کند.

سد گتوند 12 میلیارد متر مکعب در سال تولید می کند

سد گوتوند

نادران گفت: سد گتوند سالانه 5 میلیارد و 100 میلیون مترمکعب آب ذخیره می کند و امسال ذخیره آب آن به 4 میلیارد و 900 میلیون مترمکعب رسید و خروجی سالانه این سد 12 میلیارد مترمکعب است.

ارتفاع سد گتوند 82 متر و طول تاج سد 760 متر است و گفت: حجم بدنه سد 31 میلیون متر مکعب است. دبی رودخانه کارون 250 میلیون مترمکعب است که در تابستان به 700 مترمکعب در ثانیه می رسد. همچنین حجم آب این سد 3.2 میلیارد متر مکعب است که 60 درصد بیشتر از سال گذشته است.

مدیرعامل سد و نیروگاه گتوند گفت: EC آب سد 1650 واحد است اما آلاینده هایی مانند مزارع غیرمجاز ماهی EC 1700 و پساب های صنعتی را 250/1 یا پساب کشاورزی و صنعتی کارون 340 واحد افزایش می دهد. . همچنین نسبت آلودگی آب تولید شده توسط سدها از پساب های شهری، صنعتی و کشاورزی به ترتیب 27، 13 و 60 درصد است.

سد گوتوند

سد گوتوند

سد گوتوند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.