افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
4

طرز تهیه رنگ موی دودی در خانه + انواع رنگ موی دودی

  • کد خبر : 135692
طرز تهیه رنگ موی دودی در خانه + انواع رنگ موی دودی

ترمیم رنگ مو رنگ مویی است که زیبایی فوق العاده ای را به موها می آورد و رنگ را در روز اول باز می گرداند. رنگ کردن نوعی رنگ ضعیف است که به موها آسیب نمی رساند و معمولا برای موهای دکلره شده و بند دار استفاده می شود. آسیب نرساندن به موهایتان با رنگ […]

ترمیم رنگ مو رنگ مویی است که زیبایی فوق العاده ای را به موها می آورد و رنگ را در روز اول باز می گرداند. رنگ کردن نوعی رنگ ضعیف است که به موها آسیب نمی رساند و معمولا برای موهای دکلره شده و بند دار استفاده می شود. آسیب نرساندن به موهایتان با رنگ به شما این امکان را می دهد که هر از گاهی موهای خود را متنوع کنید. در ادامه نحوه ساخت رنگ موی دودی در خانه را بررسی می کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

رنگ دودی چیست؟

رنگ دودی یکی از پرطرفدارترین انواع رنگ مو است که نوعی رنگ موی ضعیف کننده است که پس از مخلوط شدن با آب روی موهای دکلره شده اعمال می شود.

رنگ مو می تواند موهای شما را مانند روز اول براق و زیبا کند. البته به شرطی که موهای شما پایه رنگ روشنی داشته باشد. رنگ موی خاکستری اسموکی مانند سایر انواع رنگ ها در سه طرح موقت، نیمه دائمی و دائمی در بازار دیده می شود. رنگ آمیزی موقت این رنگ به صورت اسپری، ژل، موس و شامپوی رنگ آمیزی می باشد که می توانید پس از شستن موها، مقداری از مواد را روی موهای خیس خود قرار داده و به خوبی در تمام قسمت های مو پخش کنید.

رنگ های نیمه دائمی دودی از ترکیب واریسیون یا اکسیدان تهیه می شود و باید آنها را روی موهای دکلره شده و مرطوب بمالید و بعد از 5 دقیقه بشویید. در نهایت رنگ موی دودی دائمی همان رنگ مویی است که آرایشگر شما پس از دکلره کردن موهای شما روی آن اعمال می کند. برای آشنایی بیشتر با این رنگ ها می توانید صفحه رنگ موی دودی را بررسی کنید.

ساخت رنگ دودی در خانه.
ساخت رنگ دودی در خانه.

روش های ساخت رنگ دودی.

رنگ کردن مو در خانه ساده ترین راه برای رنگ کردن است. در زیر به معرفی و بررسی دو روش اصلی و مهم ساخت رنگ دودی می پردازیم.

ساخت رنگ موی دودی با رنگ مو

برای این کار ابتدا رنگی را انتخاب کنید که یک عدد تیره تر از رنگ شما باشد. حالا یک چهارم این رنگ را با 75 میلی لیتر اکسیدان شماره 1 یا 6 و به همین مقدار آب مخلوط کنید. لطفا توجه داشته باشید که غلظت مخلوط شما باید کمتر از غلظت رنگ موی انتخابی شما باشد. حالا مخلوط به دست آمده را با برس روی موهایتان بمالید و خوب شانه کنید تا به تمام تارهای موهایتان برسید. در نهایت بعد از 15 دقیقه موهای خود را کاملا آبکشی کنید.

رنگ دودی را با استفاده از تغییرات ایجاد کنید

اول از همه به خاطر داشته باشید که تغییرات با حذف رنگ های سبز، قرمز و نارنجی از روی مو، رنگ اصلی آن را تقویت کرده و رنگ موهای شما را باز می گرداند.

مدت زمان تغییرات بسیار کوتاه است، اما برای افرادی که زمان کمی می خواهند. رنگ موی ظریف آن را امتحان کنید، آنها یک گزینه مناسب در نظر گرفته می شوند. برای ایجاد رنگ موی دودی با کمک تنوع کافی است یک تا ده سانتی متر از موها را بسته به حجم و طول با شامپو مخلوط کرده و روی موهای مرطوب بمالید. حالا 20 دقیقه صبر کنید و موهای خود را با آب گرم بشویید.

اگر ریشه موهایتان چند سانتی‌متر رشد کرده و قصد ریشه‌کردن آن‌ها را دارید، مقدار مناسبی از تنوع را با رنگ دلخواه ترکیب کنید و روی موهای خشک بمالید و بعد از 30-35 دقیقه و در نهایت ده دقیقه موهایتان را شانه کنید، سپس آبکشی کنید. .

انواع رنگ موی دودی

ترکیب رنگ های دودی همانطور که گفتیم یکی از پرطرفدارترین طیف های رنگ و رنگ مو در بین خانم ها است که از انعطاف ترکیبی بسیار بالایی برخوردار است. این امر ترکیب آن را با انواع رنگ های طلایی، نقره ای، زیتونی، خاکستری و غیره آسان می کند. البته این نوع رنگ آمیزی در هر طیف و ترکیبی نیاز به پایه موی بسیار روشن دارد. به طور کلی می توان گفت که حداقل رنگ پایه برای تن های تیره و قهوه ای 6 و برای تن های طلایی و خاکستری 8 تا 9 است.

انواع مختلفی از رنگ موی دودی وجود دارد که محبوب ترین و آشناترین آنها عبارتند از:

  • رنگ موی طلایی دودی
  • رنگ موی دودی نسکافه ای
  • رنگ موی بلوند دودی روشن
  • رنگ مو زیتونی اسموکی
  • رنگ موی نقره ای دودی
  • رنگ موی گردویی دودی
  • رنگ موی دودی تیره
  • رنگ موی لایت اسموکی
  • رنگ موی دودی بدون تغییر رنگ.
  • و…

رنگ دودی درست کنیدرنگ دودی درست کنید

نکات مهم در مورد رنگ دودی.

توجه به نکاتی در هنگام رنگ دودی و به طور کلی رنگ مو ضروری است. به طور کلی مهمترین و اصلی ترین نکات عبارتند از:

  • مقدار اکسیدان مصرفی و رنگ آن باید یکسان باشد.
  • در صورت لزوم از تنوع استفاده می شود. به عنوان مثال، زمانی که رنگ موهای شما نارنجی یا زرد است، آن را با کمک رنگ های بنفش یا شرابی خنثی کنید. به خاطر داشته باشید که در برخی موارد بهتر است به جای استفاده از روش‌های متنوع، روش‌های دیگری مانند بالیاژ مو را انتخاب کنید. با ارجاع به صفحه بالیاژ مو و رنگ موی امبر دودی شما به راحتی می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.
  • حتما رنگ دودی را روی موهای خشک بزنید و کاملا آبکشی کنید تا ماندگاری بیشتری روی موهایتان داشته باشد.
  • برای از بین بردن رنگ زرد می توانید از شامپوی ضد زرد استفاده کنید.
  • هنگام رنگ کردن مو، اگر ترکیب رنگ را خوب بشناسید، می توانید رنگ موهای خود را به رنگ دلخواه تغییر دهید.
  • و…

نحوه استفاده از رنگ مو

به طور کلی، اگر رنگ را روی موهای مش شده بزنید، یک یا دو دقیقه زمان کافی است. اگر قصد استفاده از رنگ مو را روی کلاه مش دارید، آن را مانند شامپو به تمام قسمت های موی خود بمالید و بعد از یکی دو دقیقه آبکشی کنید.

اگر برای موهای رنگ شده رنگ می کنید، بسته به تیرگی یا روشنی مورد نظر 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس آبکشی کنید.

در نهایت برای رنگ کردن موهایتان رنگ مو از یک عدد تیره تر از پایه کانسیلر استفاده کنید. به عنوان مثال اگر رنگ موی پایه شما 6 است از رنگ های اسمارتک نیوز 5 و اگر موهای شما بلوند است از رنگ های اعداد 8 تا 10 استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.