افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

پایان سفر امیر عبداللهیان به منطقه همزمان با آغاز آتش بس در غزه

  • کد خبر : 135625
پایان سفر امیر عبداللهیان به منطقه همزمان با آغاز آتش بس در غزه

وزیر امور خارجه کشورمان که اواخر هفته جاری برای دیدار با مقامات لبنانی و قطری به این دو کشور سفر کرده بود، پس از آغاز آتش بس موقت صبح جمعه در غزه، دوحه را ترک کرد. به گزارش ایسنا، رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان در سفر به دو کشور در موضوع فلسطین و جزئیات آتش‌بس مهم و […]

وزیر امور خارجه کشورمان که اواخر هفته جاری برای دیدار با مقامات لبنانی و قطری به این دو کشور سفر کرده بود، پس از آغاز آتش بس موقت صبح جمعه در غزه، دوحه را ترک کرد.

به گزارش ایسنا، رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان در سفر به دو کشور در موضوع فلسطین و جزئیات آتش‌بس مهم و تاثیرگذار بود.

چهارشنبه شب هفته جاری توافقی بین رژیم اسرائیل و حماس با میانجیگری قطر انجام شد و در مرحله اول قرار است اسرا بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی مبادله شود.

این توافق شامل آزادی 50 زن و کودک در غزه در ازای آزادی چند اسیر فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی است. در میان افرادی که در مرحله اول این توافقنامه آزاد خواهند شد، سه شهروند آمریکایی از جمله دو زن و یک دختر سه ساله هستند.

اجرای آتش بس و تبادل اسرا قرار بود از روز پنجشنبه آغاز شود که به دلیل عدم توافق بر سر برخی جزئیات از جمله ظاهرا رایزنی های وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات لبنانی به تاخیر افتاد. ، گروه های فلسطینی، مقامات قطری و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این چارچوب بود.

گفته می شود که از بعدازظهر روز جمعه تبادل زندانیان متقابل انجام می شود.

حسین امیرعبداللهیان در سفر به لبنان با مقامات و شخصیت های لبنانی از جمله نبیه بری، نجیب میقاتی، سید حسن نصرالله و تنی چند از نمایندگان گروه های فلسطینی مقیم بیروت دیدار کرد.

پایان سفر امیر عبداللهیان به منطقه همزمان با آغاز آتش بس در غزه

رئیس دیپلماسی کشور روز پنجشنبه نیز به دوحه سفر کرد و در دیدار با نخست وزیر این کشور با اسماعیل هنیه که در این کشور به سر می برد دیدار کرد.

این سومین بار در 50 روز گذشته است که وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار می کند.

پایان سفر امیر عبداللهیان به منطقه همزمان با آغاز آتش بس در غزه

به گزارش ایسنا، با وجود حملات شدید رژیم صهیونیستی به غزه و کشته شدن بیش از 13 هزار نفر، رژیم صهیونیستی با تبادل اسرا و اعلام آتش بس موقت بدون دستیابی به پیشرفت نظامی و بدون عقب راندن نیروهای مقاومت حماس موافقت کرد. از مواضع خود . یقیناً اگر اسرائیل در میدان به دستاوردی می رسید، حاضر به مذاکره و مذاکره برای آتش بس موقت نمی شد. از این رو برخی کارشناسان معتقدند با وجود تلفات متعدد در غزه، پذیرش آتش بس به نفع مقاومت بود زیرا چیزی از دست نداد و برعکس در حال مذاکره و آزادی اسرا، توقف حملات و امدادرسانی است. . به مردم غزه

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.