افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

مکان یابی ماشین آلات معدن چقدر امکان پذیر است؟ چالش تولیدکنندگان با حضور شرکت های چینی و روسی در بازار داخلی

  • کد خبر : 135459
مکان یابی ماشین آلات معدن چقدر امکان پذیر است؟  چالش تولیدکنندگان با حضور شرکت های چینی و روسی در بازار داخلی

بازار؛ گروه صنعتی: بازار جهانی ماشین آلات معدن که شامل ماشین آلاتی مانند دکل های حفاری، بولدوزر، لودر، کامیون، کارخانه های فرآوری، سنگ شکن و سایر ماشین آلات مرتبط با صنعت معدن است، در حال رشد است. با توجه به رشد روزافزون صنعت معدن در کشورهای در حال توسعه و نیاز به بهبود بهره وری […]

بازار؛ گروه صنعتی: بازار جهانی ماشین آلات معدن که شامل ماشین آلاتی مانند دکل های حفاری، بولدوزر، لودر، کامیون، کارخانه های فرآوری، سنگ شکن و سایر ماشین آلات مرتبط با صنعت معدن است، در حال رشد است. با توجه به رشد روزافزون صنعت معدن در کشورهای در حال توسعه و نیاز به بهبود بهره وری و کاهش هزینه ها در صنعت معدن در کشورهای پیشرفته، بازار ماشین آلات معدنی به سمت رشد و توسعه حرکت می کند.

همچنین با توجه به نیاز به تجهیزات جدید و پیشرفته‌تر برای استخراج و همچنین فناوری‌های جدید مورد استفاده در این صنعت، بازار ماشین‌آلات معدنی به سمت توسعه و بهبود حرکت می‌کند. در حالی که ساخت ماشین آلات معدن در اکثر کشورهای جهان رایج است، برخی از کشورها به عنوان تولید کنندگان پیشرو ماشین آلات معدن شناخته می شوند. برخی از این کشورها عبارتند از: چین، ایالات متحده، آلمان و ژاپن. در واقع این کشورها به عنوان تولیدکنندگان پیشرو در ماشین آلات معدنی شناخته می شوند و به طور فعال در زمینه ساخت ماشین آلات معدنی مشارکت دارند.

ارزش بازاری بیش از 165 میلیارد دلار تا سال 2027 برای بازار جهانی تجهیزات معدن برآورد شده است

از سوی دیگر، همانطور که توسط Statista منتشر شده است، بازاری با ارزش بیش از 165 میلیارد دلار تا سال 2027 برای بازار جهانی تجهیزات معدن برآورد شده است.

در همین حال، بر اساس این گزارش، در سال 2023، تعداد شاغلان فعال در بخش ماشین آلات و تجهیزات معدن در سراسر جهان بیش از 33.66 میلیون نفر برآورد شده است. این گزارش همچنین بیان می کند که انتظار می رود بازار جهانی ماشین آلات و تجهیزات معدنی تا سال 2028 شاهد نرخ رشد ترکیبی سالانه حدود 18 درصد باشد.

در ایران تولیدکنندگانی فعال در صنعت ماشین آلات و تجهیزات معدنی هستند که معتقدند در صورت حمایت می توانند محصولات مهمی تولید کنند.

حضور پررنگ سازندگان چینی و روسی در بازار ماشین آلات معدنی

محمد دهقانی که در زمینه ماشین آلات سنگین فعالیت می کند در گفتگو با بازار می گوید: محصولات ما عمدتاً فولاد است و از سال 1397 وارد حوزه معدن، نفت و گاز نیز شده ایم و تمرکز خود را بر روی نیاز دارد. کشور در این زمینه در حال فعالیت در این بخش هستیم. از طرفی در بخش معدن یک استراتژی سه ساله در مورد کمپرسی های سنگین که نیاز کشور بود داشتیم و این ماشین را به طور کامل در سایزهای 180 تن و 240 تن طراحی و مهندسی کردیم. ما نیاز کشور را برآورده کردیم..

ماشین آلات معدنی صنعتی کشور: اگر اینگونه باشد و همچنان شاهد حضور شرکت های چینی، روسی و بلاروسی در ایران باشیم، صنایع داخلی در آینده تعطیل خواهند شد.

این صنعتگر حوزه معدن درباره چالش های اصلی در حوزه تولید و بازار نیز می گوید: چالش اصلی ما عدم حمایت داخلی است و اینکه با توجه به تحریم هایی که قبلا داشتیم، شرکت های چینی و روسی که در عوض پول نفت را برای دستگاه وارد کردند، حتی با این شرط که ما امکان ساخت این دستگاه را در کشور داشته باشیم. در حالی که در صورت حمایت می توانیم با قیمتی بسیار کمتر از خودروهای خارجی در کشور بسازیم، مکان یابی و اشتغال زایی کنیم.

این فعال صنعت معدن در پاسخ به این سوال که چه چشم اندازی را می توان برای این صنعت متصور شد، می گوید: اگر همین روال ادامه پیدا کند و همچنان شاهد حضور پررنگ شرکت های چینی، روسی و بلاروسی در ایران باشیم، در تعطیلی آینده ناسیونال صنایع ایجاد می شود. به خصوص اینکه صنایع تولیدی زیادی در کشور وجود دارند که می توانند فعالیت کنند، اما تمایل مدیران دولتی عمدتا خرید خارج از کشور است و بنابراین اگر این روند به همین منوال ادامه پیدا کند، مطمئناً این صنعت رو به افول خواهد رفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.