افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

طراحی و ساخت انواع شارژر ماشین برقی در ایران.

  • کد خبر : 135205
طراحی و ساخت انواع شارژر ماشین برقی در ایران.

به گزارش بازار، عادل دمشچی درباره زمان شارژ خودروهای برقی افزود: مدت زمان شارژ سریع 20 تا 45 دقیقه و زمان شارژ آهسته 4 تا 5 ساعت است و راننده بسته به مسافت پیموده شده و استفاده می تواند زمان رسیدن خود را بررسی کند. . نرم افزار موجود در ایستگاه قائم مقام مدیرکل برق […]

به گزارش بازار، عادل دمشچی درباره زمان شارژ خودروهای برقی افزود: مدت زمان شارژ سریع 20 تا 45 دقیقه و زمان شارژ آهسته 4 تا 5 ساعت است و راننده بسته به مسافت پیموده شده و استفاده می تواند زمان رسیدن خود را بررسی کند. . نرم افزار موجود در ایستگاه

قائم مقام مدیرکل برق رسانی مپنا گفت: میزان برق مصرفی برای یک بار شارژ خودروی برقی معادل برق مصرفی یخچال گازی است که در شب روشن می شود.

وی ادامه داد: در داخل هر خودروی برقی یک شارژر برقی قرار داده شده تا راننده بتواند در نقاط مختلف با جریان برق بسیار کم خودرو خود را شارژ کند که البته در زمینه برق و همچنین خودروهای برقی الزاماتی دارد. مالکان می توانند دستگاه شارژ دیواری را در پارکینگ ساختمان نصب کرده و خودروی خود را طبق نرم افزار و برنامه ریزی شارژ کنند که البته باید شرایط ساختمان مسکونی را داشته باشد.

داماشچی بیان کرد: علاوه بر جایگاه های شارژ عمومی، دو عدد شارژر در خودرو تعبیه شده است تا راننده بتواند در مکان های مختلف از آنها استفاده کند. با برنامه ریزی زمانی مناسب، راننده حتی می تواند از ایستگاه های شارژ سریع استفاده کند و با هزینه کمتر، از برق شهری در خانه برای برنامه ریزی مسیریابی خود استفاده کند.

قائم مقام مدیرکل کسب و کار برق رسانی مپنا افزود: البته طبق استاندارد جهانی در استفاده از شارژ پرتابل یا پرتابل، سیستم زمین خانگی باید به طور کامل برقرار باشد تا از برق گرفتگی خودرو یا شارژ جلوگیری شود.

داماشچی ادامه داد: جریان شارژرهای قابل حمل کمتر و خطر برق گرفتگی در مقایسه با شارژرهای با توان بالاتر کمتر است، البته شارژرهای دیواری نصب شده در ساختمان ها باید به زمین ساختمان متصل شوند.

وی گفت: فراتر از این الزام، باید در ساختمان هایی که شارژ EV نصب می شود، کنترل های جداگانه ای نصب شود تا برق مورد نیاز تامین شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برق مصرفی شارژر دیواری خودرو نصب شده در پارکینگ ساختمان برق عمومی است، اگر ساکنین خودروی برقی نداشته باشند، مصرف برق عمومی چگونه محاسبه می شود، افزود: مدیر ساختمان از طریق نرم افزار می تواند میزان مصرف برق شارژر خودرو و سایر مصرف برق رایج را شناسایی کنید، در حالی که اطلاعات مصرف برق مشترک را می توان به طور جداگانه برای تمام ساکنان ساختمان ارسال کرد.

قائم مقام مدیرکل برق رسانی مپنا گفت: در آینده برای ساختمان هایی که بار الکتریکی روی دیوار نصب می شود کنتور جداگانه در نظر گرفته شود.

دمشکی با اشاره به اینکه گروه مپنا اولین ایستگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت برقی کشور را در سال 1397 در برج میلاد به بهره برداری رساند، افزود: ایستگاه شارژ برقی برج میلاد دارای دو خط تغذیه شارژ خودرو و موتور سیکلت در اولین شارژ است. خط شارژ سریع و آهسته نصب شده و بر روی خط شارژ دو موتور سیکلت قرار دارد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال آینده 5000 دستگاه شارژ خودرو بر اساس طرح های مطالعاتی دقیق در تهران ایجاد می شود. اخیراً 15 جایگاه شارژ خودروهای برقی در تهران به بهره برداری رسیده است که از این تعداد 73 ایستگاه سریع و کند هستند. دستگاه های شارژ در تهران نصب شده است.

داماشچی بیان کرد: از نظر تولید، پلتفرم هایی برای تامین نیاز خودروهای برقی وجود دارد، اما با گسترش خودروهای برقی باید پلت فرم های تولید را افزایش داد، هرچند نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به زیرساخت های مورد نیاز برای ایجاد ایستگاه های شارژ خودرو، افزود: بخشی از زیرساخت ها مربوط به برق است که باید تعداد خودروهای برقی را مشخص کند و بخشی از زیرساخت ها مربوط به استفاده از خودروها است که بخشی برای مصارف فرهنگی است. توسعه، و بخشی به حوزه اطلاعات و مخابرات.

دمشچی به مشکل کمبود برق در کشور که دغدغه اکثر مردم است اشاره کرد و گفت: 200 ساعت در سال پیک مصرف برق در کشور است و در این ساعت با کمبود برق مواجه هستیم.

قائم مقام مدیرکل برق رسانی مپنا اضافه کرد: خوشبختانه در دنیا خودروی برقی یا برقی شدن ارتباط زیادی با دیجیتالی شدن دارد یعنی همزمان با گسترش خودروی برقی بسترهای ارتباطی آن نیز باید گسترش یابد و نرم افزار نیز گسترش یابد. . .

دمشچی ادامه داد: اگر بحث نرم افزاری گسترش پیدا کند و همه بارها به مرکز مانیتورینگ وزارت نیرو متصل شود، در چنین شرایطی به راحتی می توان الگوی مصرف مردم را اصلاح کرد.

وی گفت: به این ترتیب خودروهای سنگین شبانه و تاکسی های برقی در روز شارژ می شوند و مردم عادی با برنامه ریزی به سمت شارژ سوق داده می شوند یعنی مردم در اولین فرصت با برنامه ریزی در روز خودروهای خود را شارژ می کنند. ما با قدرت کم شارژ می کنیم، به این ترتیب خودروهای معمولی همیشه در حالت شارژ مناسب خواهند بود، در حالی که مشکل کمبود برق نخواهیم داشت.

دامشچی اضافه کرد: بعید است برای تولید 300 تا 400 هزار خودروی سواری یا هزار اتوبوس برقی نیاز به زیرساخت تولید داشته باشیم. البته در توزیع برق در برخی معابر و خیابان های تهران مشکلاتی وجود دارد که باید تحقیقات و مطالعاتی برای آن انجام شود. . .

وی بیان کرد: اگر برنامه ریزی کافی داشته باشیم و مردم آموزش ببینند تا الگوی مصرف خود را اصلاح کنند و اگر بسترهای نرم افزاری برای ارتباط خودروها و شارژ با مراکز پایین تر مانند اروپا و چین ایجاد شود، مردم نباید اقدام کنند. نگران بودن. برق

دمشچی ادامه داد: اگر الگوی مصرف برق خودروهای برقی همانند بنزین مصرفی خودروهای بنزینی باشد، قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی گفت: با اشاره به اینکه چند نوع شارژ خودرو در دنیا وجود دارد، گفت: انواعی از شارژ به نام شارژ تماسی، ارتباطی یا شارژی وجود دارد که باید به خودرو متصل شود. در ایران شارژ بدون تماس که به آن شارژ بی سیم گفته می شود و در پارکینگ ها نصب می شود، هنوز در نظر گرفته نشده است.

قائم مقام مدیرکل برق رسانی مپنا ادامه داد: همه شارژرهایی که از نوع پلاگین هستند (یعنی از 3 کیلو وات تا 600 کیلووات که به آن شارژ فوق سریع می گویند. در ایران اتوبوس های برقی یا خودروهایی که می توانند این انرژی را دریافت کنند بار دارند. طراحی، ساخت ایران و حتی استانداردهای بین المللی آن گرفته شده است. بنابراین مشکل تکنولوژیکی برای توسعه زیرساخت شارژ خودرو در کشور وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.