افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

هشدار، مراقب این دو بیماری در ایران باشید

  • کد خبر : 134991
هشدار، مراقب این دو بیماری در ایران باشید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم دیابت و فشار خون را عامل ۸۹ درصد بیماری‌های غیرواگیر عنوان کرد و تصریح کرد: میانگین ۲ دیابت و فشار خون در استان قم بالاتر از میانگین کشوری است. دکتر مهدی مصری با اشاره به اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون در جامعه هدف قم گفت: از ابتدای اجرای […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم دیابت و فشار خون را عامل ۸۹ درصد بیماری‌های غیرواگیر عنوان کرد و تصریح کرد: میانگین ۲ دیابت و فشار خون در استان قم بالاتر از میانگین کشوری است.

دکتر مهدی مصری با اشاره به اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون در جامعه هدف قم گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 30 درصد از جمعیت بالای 18 سال این استان مبتلا به این بیماری هستند. بیماری.

وی افزود: رسیدگی به بیماران و اجرای برنامه منسجم برای تغییر سبک زندگی دست اندرکاران از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی قم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم دیابت و فشار خون را عامل ۸۹ درصد بیماری‌های غیرواگیر عنوان کرد و تصریح کرد: میانگین ۲ دیابت و فشار خون در استان قم بالاتر از میانگین کشوری است.

وی به برخی از عوامل بالاتر بودن قم از میانگین کشور در زمینه دیابت و فشار خون اشاره کرد و اظهار داشت: کم تحرکی عمومی، تغییرات اقلیمی و گرد و غبار، سرانه بالای ترافیک و تاثیر آن در فعال شدن بیماری های غدد از جمله عوامل آن است. . .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: طرح تشخیص دیابت و فشار خون از 29 آبان ماه آغاز و تا 24 دی ماه سال جاری ادامه دارد.

دکتر مصری با اشاره به آموزش 50 تیم پزشکی در طرح تشخیص و تشخیص دیابت و فشار خون، خاطرنشان کرد: علاوه بر جمعیت بالای 18 سال استان قم، تمامی زنان باردار نیز مشمول این طرح هستند.

وی بیان کرد: در این کمپین ملی افراد بالای 18 سال با تکمیل پرسشنامه سابقه دیابت و فشار خون دارای پرونده سلامت می شوند و در صورت تشخیص تحت نظر و درمان قرار می گیرند.

آنچه دیگران می خوانند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=134991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.