افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

وزارت آموزش و پرورش به دنبال معرفی هوش مصنوعی در کتاب های درسی است!

  • کد خبر : 134818
وزارت آموزش و پرورش به دنبال معرفی هوش مصنوعی در کتاب های درسی است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید صابر صحرانی نایب رئیس کمیته ملی ایران در حاشیه دهمین دوره مسابقات رباتیک آزاد ایران و هوش مصنوعی فیراکاپ در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در خصوص اهمیت هوش مصنوعی در وی گفت: در دنیای رباتیک و هوش مصنوعی به عنوان یک رشته دانشگاهی تعریف می شود، اما در ایران دانشگاهی […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید صابر صحرانی نایب رئیس کمیته ملی ایران در حاشیه دهمین دوره مسابقات رباتیک آزاد ایران و هوش مصنوعی فیراکاپ در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در خصوص اهمیت هوش مصنوعی در وی گفت: در دنیای رباتیک و هوش مصنوعی به عنوان یک رشته دانشگاهی تعریف می شود، اما در ایران دانشگاهی وجود ندارد که رشته خاصی و گرایش خاصی مانند رباتیک و هوش مصنوعی تدریس کند. در دانشگاه ها صنعتگران و مادران. در کشور، اما در رشته هایی مانند مهندسی برق یا مکانیک، هوش مصنوعی نیز به صورت میان رشته ای آموزش داده می شود».

و افزود: اما شنیده ها حاکی از آن است که وزارت آموزش و پرورش قصد دارد مبحث رباتیک و هوش مصنوعی را در کتاب های درسی مطرح کند.

ساارینی در ادامه گفت: با سرعتی که هوش مصنوعی و رباتیک در دنیا به خود گرفته و توسعه یافته است، پرداختن جدی دولتمردان به این موضوع چه در حوزه آموزش در مدارس و چه در حوزه آموزش و پرورش، آموزش عالی در دانشگاه ها و… بدیهی است: این موضوع در دستور کار مسئولان قرار گرفته است، اما تامین زیرساخت ها و تامین مالی ضروری است.

نایب رئیس کمیته ملی ایران در ادامه گفت: اگر در دهه آینده موضوع هوش مصنوعی جدی گرفته نشود قطار پرسرعت پیشرفت آن را از دست خواهیم داد و اگر نتوانیم در در سال‌های آینده، ممکن است دیگر هرگز نتوانیم این کار را انجام دهیم.” !

227227

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=134818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.