افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

ایلان ماسک به خاطر مواضع ضد اسرائیلی اش تهدید می شود

  • کد خبر : 134738
ایلان ماسک به خاطر مواضع ضد اسرائیلی اش تهدید می شود

براد لندر، بازرس شهر نیویورک، روز سه شنبه به رویترز گفت که هیئت مدیره تسلا باید ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا را به دلیل تایید نظرات ضد اسرائیلی در پلتفرم رسانه اجتماعی X خود تحریم کند. او خواستار عذرخواهی ماسک شد. لندر بر حدود 946 میلیون دلار سهام تسلا برای صندوق های بازنشستگی عمومی شهر نیویورک […]

براد لندر، بازرس شهر نیویورک، روز سه شنبه به رویترز گفت که هیئت مدیره تسلا باید ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا را به دلیل تایید نظرات ضد اسرائیلی در پلتفرم رسانه اجتماعی X خود تحریم کند. او خواستار عذرخواهی ماسک شد.

لندر بر حدود 946 میلیون دلار سهام تسلا برای صندوق های بازنشستگی عمومی شهر نیویورک نظارت دارد. پیش از این، سرمایه گذاران کوچکتر نسبت به اقدام ماسک ابراز نگرانی کرده بودند.

در 15 نوامبر، ماسک یک پست ضد اسرائیلی را در پلتفرم رسانه اجتماعی X تایید کرد. در این پست آمده بود که لیگ ضد افترا، نفرت علیه سفیدپوستان را تحریک می کند. ماسک گفت فردی که این پست را منتشر کرده حقیقت را می گوید.

اتحادیه ضد افترا، به رهبری یهودیان، برای مبارزه با آنچه آنها به عنوان تبعیض علیه خود در ایالات متحده می دانند، تلاش می کند.

لندر گفت این اقدام ماسک مشکلاتی را برای تسلا ایجاد می کند و به بخشی از قوانین اخلاقی تجاری خودروساز اشاره کرد که آزار و اذیت را در هر سطحی از سازمان ممنوع می کند. مشخص نیست که آیا هیئت مدیره تسلا اقدامی خواهد کرد یا خیر.

لندر گفت هیئت مدیره تسلا باید به ماسک بفهماند که باید اقداماتی مانند حذف موقعیت خود و عذرخواهی برای آن انجام دهد. لندر افزود، اگر ماسک این کار را انجام ندهد، هیئت مدیره تسلا باید اقداماتی مانند عدم پرداخت حقوق، تعلیق یا اخراج او را در نظر بگیرد.

پیش از این، شرکت های بزرگ آمریکایی مانند دیزنی، اپل و آی بی ام تبلیغات خود را در X به دلیل موضع ایلان ماسک علیه اسرائیل متوقف کردند. از سوی دیگر، قانونگذاران آمریکایی ماسک را متهم کردند که از تبلیغات ضد اسرائیلی سود می برد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=134738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.