افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
2

جزئیات آتش بس موقت در غزه – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 134342
جزئیات آتش بس موقت در غزه – خبرگزاری مهر ایران و جهان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: شاید بتوان گفت خبر دستیابی به توافق آتش بس موقت در نوار غزه مهمترین خبر ساعات یا روزهای گذشته باشد. هرچند طرف های فلسطینی و صهیونیستی این خبر را تایید کرده اند هستند باید دید متجاوزان تا چه حد به آتش بس اعلام شده احترام می گذارند. حماس: به آتش […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: شاید بتوان گفت خبر دستیابی به توافق آتش بس موقت در نوار غزه مهمترین خبر ساعات یا روزهای گذشته باشد. هرچند طرف های فلسطینی و صهیونیستی این خبر را تایید کرده اند هستند باید دید متجاوزان تا چه حد به آتش بس اعلام شده احترام می گذارند.

حماس: به آتش بس انسانی چهار روزه رسیده ایم

صبح امروز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از دستیابی به توافق آتش بس با رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد در این مدت درگیری ها و تمامی حملات ارتش رژیم اشغالگر متوقف خواهد شد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: پس از مذاکرات سخت و پیچیده در چند روز گذشته، اعلام می کنیم که به یک توافق آتش بس انسانی چهار روزه دست یافته ایم که با تلاش فراوان قطر و مصر تکمیل شد.

بر اساس این توافق، صدها کامیون ویژه حامل کمک و سوخت بدون استثنا به تمام مناطق غزه در شمال و جنوب منتقل می‌شود که طی آن 50 اسیر رژیم اشغالگر اعم از زن و کودک آزاد می‌شوند. مبادله برای آزادی 150 زن و کودک فلسطینی.

همچنین تمامی تحرکات هواپیماهای اشغالگر در جنوب غزه به مدت چهار روز متوقف خواهد شد. بر اساس این قرارداد، اشغالگران متعهد می شوند که در تمام مناطق نوار غزه و به حرکت آزادانه مردم از شمال به جنوب در امتداد خیابان صلاح به کسی حمله نکنند. الدین تضمین شود

بندهای توافق آتش بس و تبادل اسرا از منظر مقاومت و مطالبات خاص برای خدمت به مردم و تقویت مقاومت ملت فلسطین در برابر متجاوزان نوشته شده است.

حماس در این بیانیه تاکید کرد: با وجود این آتش بس اعلام می کنیم که دستمان روی ماشه تفنگ و گردان های عزالدین است. قسام آنها در کمین اشغالگران نشسته اند تا از ملت فلسطین و آرمان آن در برابر متجاوزان دفاع کنند.

پیش از این دو منبع مرتبط با مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی گفته بودند که توافق آتش‌بس شامل یک آتش‌بس موقت پنج روزه است که شامل آتش‌بس جامع و آتش‌بس نیز می‌شود.

نتانیاهو آزادی اسرای اسرائیلی را تایید کرد

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود درباره آتش بس در غزه از دیدار صلیب سرخ با اسرای که آزاد نخواهند شد، خبر داد.

نتانیاهو با تایید آزادی زندانیان گفت که آزادی زندانیان در چند مرحله انجام خواهد شد. وی همچنین افزود: کابینه اسرائیل امشب با تصمیم سختی روبرو بود، اما این تصمیم درست بود، با این حال، جنگ ادامه دارد و ما تا رسیدن به تمام اهداف خود ادامه خواهیم داد.

ساعاتی پیش نتانیاهو در سخنرانی خود اعلام کرد که مذاکرات تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به پیش رفته است.

قبل از آن هم اوف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از انعقاد قریب الوقوع توافق مبادله اسرا خبر داده بود و با اشاره ضمنی به فقیر بودن صهیونیست ها شرایط پیشنهادی مقاومت فلسطین را پذیرفتند و گفتند: باید تصمیمات سخت و مهمی بگیریم.

به عنوان اختلافات داخلی در همیشه آویو درباره تبادل اسرا و آتش بس

تفاوت در همیشه آویو او با آتش بس در جنگ غزه بزرگ شد و itmar بنگویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پس از بدتر شدن تبادل اسرا با این توافق مخالفت کرد.

در آخرین اختلاف داخلی در همیشه آویو در خصوص آتش بس در جنگ غزه، وزیر تندرو کابینه نتانیاهو با توافق تبادل اسرا مخالفت کرد.

ایتامار بنگویروزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پس از جدی شدن تبادل اسرا گفت: بسیار ناراحت هستم زیرا (اشاره به کابینه جنگ) درحال حاضر آنها در مورد یک معامله صحبت می کنند. بار دیگر شاهد تفرقه هستیم. آنها دوباره حقیقت را از ما پنهان می کنند یک بار ما را نادیده می گیرند.

دفتر نتانیاهو جزئیات توافق آتش بس غزه را اعلام کرد

الجزیره گزارش داد که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل جزئیات توافق آتش بس را اعلام کرد.

با توجه در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است که کابینه به توافقی که آزادی برخی از زندانیان غزه را تضمین می کند، رأی مثبت داد. علاوه بر این، قرار است 50 زن و کودک اسرائیلی ظرف چهار روز آزاد شوند و طی آن درگیری ها در غزه متوقف شود.

توافق آتش‌بس همچنین شامل ورود صدها کامیون با کمک‌های بشردوستانه، امدادی، پزشکی و سوختی به تمام مناطق نوار غزه بدون استثنا است.

این توافق شامل «توقف تمامی اقدامات نظامی ارتش اسرائیل در تمامی مناطق نوار غزه و توقف حرکت خودروهای نظامی در غزه» است.

گفته می شود که همه وزرای کابینه نتانیاهو به جز سه وزیر تندرو از این توافق حمایت کردند.

آمریکا در اولین واکنش به آتش بس در غزه جزئیات آن را اعلام کرد

یک مقام دولت آمریکا به توافق آتش بس غزه واکنش نشان داد و جزئیات آن را اعلام کرد.

این مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشد، گفت که توافق آتش‌بس بر اساس مرحله اول است که مبادله اسیران بین دو طرف درگیری در غزه است.

به گفته این مقام آمریکایی، در میان افرادی که در مرحله اول این توافق آزاد خواهند شد، دو زن و یک کودک آمریکایی نیز حضور دارند.

این مقام آمریکایی در ادامه درباره جزئیات توافق آتش بس غزه گفت: اعلام رسمی مبادله اسرا پس از دریافت پاسخ. همیشه آویو از طریق کشور قطر انجام خواهد شد. روند اجرای مبادله زندانیان 24 ساعت پس از اعلام رسمی توافق آغاز می شود و احتمالاً از صبح روز پنجشنبه تبادل زندانیان آغاز خواهد شد.

وی گفت: در صورت پیشرفت در مرحله دوم توافق، احتمال تمدید مدت آتش بس وجود دارد. علاوه بر این، دولت ایالات متحده به کار بر روی مراحل بعدی توافق تا زمان آزادی همه گروگان ها ادامه خواهد داد.

جزئیات آتش بس موقت در غزه

وزارت امور خارجه قطر: آغاز آتش بس تا 24 ساعت آینده اعلام می شود

وزارت امور خارجه قطر به عنوان یکی از میانجی‌های ناظر بر روند توافق در غزه، بیانیه‌ای درباره دستیابی به این آتش‌بس منتشر کرد. بر اساس این بیانیه، 150 اسیر فلسطینی از جمله زنان و کودکان خردسال در ازای آزادی 50 اسیر رژیم صهیونیستی در غزه آزاد می شوند.

در این بیانیه تاکید شده است که تعداد زندانیان مبادله شده در مراحل آتی اجرای توافق افزایش خواهد یافت.

وزارت امور خارجه قطر همچنین اعلام کرد که در دوره آتش بس، حجم زیادی از کمک های بشردوستانه از جمله سوخت برای تامین نیازهای بشردوستانه اجازه ورود به نوار غزه را خواهد داشت.

در حالی که آغاز آتش بس ظرف 24 ساعت آینده اعلام می شود، این بیانیه از ادامه تلاش های دیپلماتیک برای کاهش تنش، جلوگیری از خونریزی و نجات جان مردم بی گناه خبر می دهد.

جزئیات آتش بس موقت در غزه

خوش آمدی “بایدندر مورد توافق آتش بس در نوار غزه

رئیس جمهور و دولت آمریکا که در هفته های اخیر همراه با رژیم صهیونیستی به شدت با توقف جنگ در غزه و برقراری آتش بس موقت مخالفت کرده اند، اعلام کردند که از توافق حماس و اسرائیل حمایت می کنند.

از بایدن رئیس جمهور آمریکا از توافق آتش بس موقت رژیم صهیونیستی و حماس استقبال کرد و اعلام کرد که از توافق برای آزادی گروگان ها و شیخ استقبال می کنم. تمیم“، امیر قطر و “عبدالفتاح السیسیاز رئیس جمهور مصر برای رهبری و مدیریت قاطع و مشارکت او در دستیابی به این توافق تشکر می کنم می توان من آن کار را انجام خواهم داد”.

بایدن وی گفت: از تعهد نتانیاهو و دولتش برای حمایت از آتش بس طولانی مدت برای تضمین اجرای کامل توافق و ارائه کمک های بشردوستانه بیشتر به غزه قدردانی می کنم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: این مهم است که همه جوانب این توافق به طور کامل اجرا شود و من با رهبران در تماس خواهم بود تا از اجرای صحیح این توافق اطمینان حاصل کنم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=134342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.