افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

راهنمای خرید بازار بزرگ استانبول

  • کد خبر : 134146
راهنمای خرید بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یا بازار بزرگ استانبول یکی از بهترین مراکز خرید استانبول برای خرید سوغاتی و صنایع دستی به حساب می آید. آنچه این بازار را به شهری مینیاتوری معروف کرده است وجود 64 خیابان و کوچه، 4000 مغازه و خدماتی مانند بانک، پست، رستوران و کافه و … است. بازار بزرگ استانبول با […]

بازار بزرگ استانبول یا بازار بزرگ استانبول یکی از بهترین مراکز خرید استانبول برای خرید سوغاتی و صنایع دستی به حساب می آید. آنچه این بازار را به شهری مینیاتوری معروف کرده است وجود 64 خیابان و کوچه، 4000 مغازه و خدماتی مانند بانک، پست، رستوران و کافه و … است. بازار بزرگ استانبول با مساحتی در حدود 30000 متر مربع به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده در جهان شناخته می شود. با مجله گردشگری flytoday راهنمای خرید در بازار بزرگ استانبول را دنبال کنید و بخوانید.

بازار بزرگ استانبول کجاست؟

برای سفر به دوران عثمانی و قدم زدن در تاریخ، شما را به بازدید از این بازار قدیمی استانبول دعوت می کنیم. تاریخچه بازار بزرگ استانبول به قرن پانزدهم باز می گردد. این بازار باستانی در منطقه فاتح یا فاتح استانبول و در کنار دیوار ارگ تاریخی قرار دارد. آدرس دقیق بازار بزرگ استانبول در محله کاپالی، میدانی بین مسجد بایزید و مسجد نوروسمانیه قرار دارد.

تاریخچه بازار بزرگ استانبول

سلطان محمد دوم در سال 1455-1456 این بازار را تأسیس کرد. معماری بازار بزرگ استانبول بسیار چشمگیر است. این بازار از آجر و چوب با طاق های بزرگ و گچ بری دیوارهای آن ساخته شده بود. در این بازار فقط پارچه می فروختند و به آن بازار جواهر می گویند.

پس از چند سال بازار دیگری به نام بازار صندل در نزدیکی بازار جواهر ایجاد شد و به تدریج در اوایل قرن هفدهم این بازار شکل کامل تری به خود گرفت. با گذشت زمان، بازار بزرگ استانبول به مرکز تجارت مدیترانه تبدیل شد. به گفته بسیاری از مسافران، تا قرن نوزدهم هیچ بازاری نمی توانست از نظر تنوع و کیفیت محصولات با این بازار بزرگ رقابت کند. این بازار در طول سالیان متمادی بر اثر آتش سوزی، زلزله و … آسیب دید، اما همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرد تا اینکه در پایان قرن بیست و یکم بازسازی شد.

حقایق و شگفتی های بازار بزرگ

نکات جالبی در مورد بازار بزرگ استانبول وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • برای روشنایی بازار از نور مصنوعی استفاده نمی شود و نور بازار از پنجره های سقف می آید.
  • قبلاً تمام خیابان‌ها و ورودی‌های بازار موازی بود، اما اکنون با اصلاحاتی که انجام شده، این بازار به هزارتوی خیابان‌های مختلف تبدیل شده است.
  • در گذشته در بازار چند صنف وجود داشت و هر فردی که می خواست در صنفی کار کند باید از نوادگان متوفی بود که در یکی از اصناف بازار کار می کرد و یا هزینه ای پرداخت می کرد. شاغل بودن برای ایجاد اصناف جدید لازم بود چند فروشنده آماده فعالیت در آن صنف باشد.
  • اگر علاقه مند به دانستن بیشتر در مورد بازار بزرگ استانبول هستید، می توانید آثار نویسندگانی مانند Edmundo De Amicis و Théophile Gautier را مطالعه کنید.

جاده های دسترسی به بازار بزرگ استانبول

بسته به موقعیت مکانی هتل خود، مسیرهای مختلفی برای رفتن به بازار بزرگ استانبول دارید. با تراموا از میدان تقسیم و با مترو از بلوار آتاتورک به راحتی می توانید به بازار بزرگ استانبول برسید.

  • دسترسی به بازار بزرگ استانبول با تراموا

از خط فونیکولار F1 به ایستگاه کاتاباش بروید. سپس از کاتباش سوار خط T1 تراموا شوید و در ایستگاه بایزید پیاده شوید.

  • دسترسی به بازار بزرگ استانبول با مترو

برای رفتن به بازار استانبول می توانید به بلوار اسکی آنکارا بروید. با خط H112 به ایستگاه Lunet بروید، سپس با مترو M2 بروید و در ایستگاه Wenzkeiler پیاده شوید.

آدرس بازار بزرگ استانبول در نقشه گوگل

از بازار بزرگ استانبول چه بخریم؟ | بخش هایی از بازار بزرگ

این بازار قدیمی مانند بازار تهران دارای خطوط مختلفی مانند پوشاک، کیف و کفش سنتی، قالی، قالیچه و … می باشد. در بازار استانبول می توانید هر چیزی را که می خواهید پیدا کنید، از مرغ گرفته تا مرغ. اگر قصد خرید محصول خاصی را دارید، می توانید با سفارش مربوطه مشورت کنید. با ما همراه باشید تا درباره خرید در بازار بزرگ استانبول بیشتر بدانید. راهنمای خرید در استانبول برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید و فروش در این شهر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

فرش و قالیچه را در بازار بزرگ استانبول خریداری کنید

یکی از معروف ترین صنایع دستی ترکیه، فرش و قالیچه های دستبافت آن است. بهترین مکان برای خرید این قالیچه ها و قالیچه های زیبا، بازار بزرگ استانبول است. قالی بافی میراث گرانبهای ترکیه است و در این زمینه جزو کشورهای پیشرو است. هر شهر و شهرستانی در ترکیه دارای سبکی خاص و منحصر به فرد در طرح ها و نقوش قالی بافی است.

حتما به بازار فرش فروشان استانبول سر بزنید و از طرح ها و نقش های این فرش ها لذت ببرید. قیمت قالی ترکی بسته به قدمت فرش، هنر بافنده، کیفیت پشم، رنگ و کمیاب بودن آن متفاوت است. برای یک تجربه خرید خوب، می توانید از Takkeciler Sokak و Zincirli Han شروع کنید.

راهنمای خرید بازار بزرگ استانبول

لامپ و فانوس در بازار بزرگ

یکی از زیباترین سوغاتی های سفر به استانبول، لامپ ها و فانوس های دست ساز آن است. در این بازار قدیمی می توانید انواع چراغ ها و فانوس های مدرن و سنتی را با تلفیقی از هنر و رنگ مشاهده و خریداری کنید.

لامپ و فانوس در بازار بزرگ

سرامیک های بازار استانبول را از دست ندهید!

صنعت سرامیک آن یکی از معروف ترین آثار ترکیه به شمار می رود. امروزه طرح های مدرن با ترکیب طرح های سنتی عثمانی، گل لاله و دیگر گل ها ایجاد شده است. اگر می خواهید سرامیک با قیمت مناسب بخرید، می توانید آنها را در خط اصلی بازار بزرگ استانبول پیدا کنید.

خرید از بازار بزرگ استانبول

عتیقه جات

Sofa Art & Antiques خارج از بازار واقع شده و یکی از بهترین مغازه های عتیقه فروشی استانبول است و از اقلام آن می توان به سرامیک، مینیاتور، نقاشی، خوشنویسی، فرش و … اشاره کرد. Eski Fine Arts and Antiques یک گنجینه واقعی از عتیقه جات و مجموعه ای از آثار هنری امپراتوری عثمانی است. این عتیقه ها شامل تابلوهای نقاشی، جواهرات، مجموعه های سکه و پول، خوشنویسی، قلیان، پیپ، تخته نرد و … می باشد.

از بازار بزرگ استانبول قلیان یا ماری جوانا بخرید!

قلیان ترکی بخشی از فرهنگ به جا مانده از دوران عثمانی است. بدنه این قلیان ها که معمولا شیشه ای یا سرامیکی هستند با طرح های زیبایی تزیین شده است. شاید بتوانید بدنه این قلیان ها را جداگانه تهیه کنید و به عنوان گلدان از آن استفاده کنید.

بازار بزرگ استانبول

بازار طلافروشی استانبول

به جذاب ترین قسمت بازار بزرگ استانبول یعنی بخش زرگرها رسیدیم. در این بازار بزرگ که مملو از طلافروشی ها است، می توانید انواع طلا و جواهرات را از نفیس گرفته تا ترکیب طلا با سنگ های قیمتی پیدا کنید.

بازار طلافروشی استانبول

چرم و منسوجات ترکیه.

صنعت نساجی ترکیه از زمان عثمانی به دلیل وجود زیرساخت های تولید به ویژه تولید و رشد سریع پنبه و نزدیکی آن به بازارهای اروپایی مورد توجه قرار گرفته است. منسوجات ترکیه به دلیل کیفیت و طراحی زیبا مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار می گیرد. همچنین به دلیل بسته بندی کاربردی و کوچک گزینه مناسبی برای خرید سوغاتی هستند. بخش دیگر این بازار بزرگ، بخش چرم فروشان است. ترکیه از زمان های قدیم به دلیل محصولات چرمی خود مورد توجه بوده است.

ادویه

به خوشمزه ترین و خوش عطرترین قسمت راهنمای خرید بازار بزرگ استانبول خوش آمدید. در این قسمت از بازار می توانید انواع ادویه ها را با بهترین کیفیت خریداری کنید. برای چاشنی، ملاس و پاکمر انار شیرین و ترش را انتخاب کنید که یک شربت غلیظ میوه است و معمولاً از انگور یا توت تهیه می شود.

بازار ادویه استانبول

هنگام بازدید و خرید از بازار بزرگ استانبول به این چند نکته توجه کنید:

  • بازار بزرگ استانبول همه روزه به جز یکشنبه ها و تعطیلات ملی و رسمی از ساعت 8:30 صبح تا 7 بعد از ظهر فعال است.
  • بازار بزرگ شاید گزینه خوبی برای خرید لباس در استانبول نباشد. برای خرید لباس بهتر است به مراکز خرید دیگر استانبول مراجعه کنید.
  • برای بازدید کامل از این بازار بزرگ، حتما یک صبح یا بعدازظهر کامل را به آن اختصاص دهید.
  • این بازار بزرگ و زیبا آنقدر شما را شگفت زده می کند که از این ردیف به ردیف دیگر می روید. پس اگر گم شدید نگران نباشید.
  • یکی از تجربیات خوشایند بازدید از بازار بزرگ استانبول نوشیدن چای و گپ زدن با فروشندگان بازار است.
  • حتما قبل از خرید نهایی از چند فروشگاه قیمت بگیرید و سپس خرید کنید. قیمت محصولات بسته به ملیت و لهجه شما بسیار متفاوت است. پس از قدرت چانه زنی غافل نشوید.
  • سوغاتی های کوچک مانند جاکلیدی و بونکوک (چشم) به راحتی در اکثر غرفه های خط اصلی بازار بزرگ استانبول در چمدان جای می گیرند.
  • اگر می خواهید ماشین بخرید، به خیابان Kalpakçılarbaşı بروید. می توانید خواص فلزی را در خیابان Cebeci Han و Iç Bedesten بیابید و برای خرید فرش به خیابان Halıçılar Caddesi بروید.

در نزدیکی بازار بزرگ استانبول چه چیزی را ببینید

مکان های دیدنی در اطراف بازار استانبول در آنجا می توانید از آنها نیز دیدن کنید. شامل دیدنی های استانبول می توان به ارگ ​​تاریخی استانبول، مسجد رستم پاشا، محله امیننو، مسجد سلیمانیه، موزه کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه، آب انبار باسیلیکا و … اشاره کرد.

رزرو هتل در استانبول در منطقه فاتح

که در کدام منطقه از استانبول هتل بگیریم؟، می تواند به دسترسی آسان ما به جاذبه ها و مراکز خرید این شهر کمک کند. منطقه فاتح یا فاتح استانبول به دلیل موقعیت و نزدیکی به محله سلطان احمد دارای جاذبه های گردشگری فراوان و انواع بازارهای استانبول است. برای دسترسی آسان به جاذبه های استانبول، می توانید به راحتی هتل خود را در منطقه فاتح رزرو کنید. با برخی از بهترین ها ادامه دهید. هتل های استانبول در منطقه فاتح بیشتر خواهید آموخت.

اگر قصد سفری لوکس به استانبول را دارید، هتل آجاوا سلطان احمد و دابل تری بای هیلتون شهر قدیمی استانبول را پیشنهاد می کنیم. همچنین اگر به فکر هتل های ارزان در منطقه فاتح هستید، سری به هتل و هتل میسا 1453 بزنید. اما برای کسانی که به دنبال ارزان ترین گزینه های اقامتی برای اقامت در هاستل های استانبول هستند، پیشنهاد ما آنتیک هاستل و مهمانخانه است.

هتل استانبول

سفر به استانبول بدون خرید کامل نمی شود!

خرید در استانبول همیشه جذاب است. فرقی نمی کند به مراکز خرید لوکس این شهر بروید یا از بازارهای سنتی آن دیدن کنید. فستیوال های خرید متعددی در طول سال در این شهر برگزار می شود. پس شاید بهترین زمان برای خرید باشد. بلیط هواپیما ارزان در این تعطیلات در سفر به استانبول حتما از بازار قدیمی این شهر دیدن کنید. حتی اگر از آنجا خرید نکنید، فضای قدیمی این بازار تجربه جذابی برای شما خواهد بود.

اگر تجربه بازدید از بازار بزرگ استانبول را داشته اید، آن را با خوانندگان مجله ما به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=134146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.