افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

با خوردن حداقل 2 مشت آجیل در روز قدرت باروری مردان را افزایش دهید

  • کد خبر : 134046
با خوردن حداقل 2 مشت آجیل در روز قدرت باروری مردان را افزایش دهید

یک مطالعه جدید نشان داده است که خوردن حداقل دو مشت آجیل در روز کیفیت اسپرم را افزایش می دهد و ممکن است باروری مردان را بهبود بخشد. به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، یک بررسی تحقیقاتی نشان داده است که خوردن حداقل دو مشت گردو در روز می تواند کیفیت اسپرم و […]

یک مطالعه جدید نشان داده است که خوردن حداقل دو مشت آجیل در روز کیفیت اسپرم را افزایش می دهد و ممکن است باروری مردان را بهبود بخشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، یک بررسی تحقیقاتی نشان داده است که خوردن حداقل دو مشت گردو در روز می تواند کیفیت اسپرم و باروری را در مردان جوان و سالم بهبود بخشد. این استراتژی ساده بدون نیاز به تغییر رژیم غذایی دیگر اثرات مثبتی را نشان داده است.

ناباروری می تواند تاثیر زیادی بر زوج ها داشته باشد و باعث استرس عاطفی، افسردگی، اضطراب و اعتماد به نفس پایین شود. با افزایش ناباروری، تحقیقات بیشتری بر روی شناسایی عوامل تغییرپذیر سبک زندگی که بر باروری تأثیر می‌گذارند، مانند رژیم غذایی متمرکز می‌شود.

اکنون، یک متاآنالیز جدید، اولین در نوع خود، به رهبری محققان دانشگاه موناش، مطالعات انسانی را بررسی کرد و دریافت که خوردن گردو می تواند کیفیت اسپرم و در نتیجه باروری را در مردان بهبود بخشد.

نیکول کلاف، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: در مطالعاتی که ما بررسی کردیم، مردان فقط نیاز به مصرف 60 تا 75 گرم گردو در روز داشتند تا به بهبود قابل توجهی در کیفیت اسپرم دست یابند. یعنی فقط دو مشت آجیل در روز.

محققان چهار مطالعه با 875 شرکت کننده (646 مرد، 229 زن) را در بررسی خود وارد کردند. دو مورد از مطالعات مشاهده‌ای و دو مورد دیگر کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده بودند که در این متاآنالیز گنجانده شدند.

دو مطالعه دوم در مجموع 223 مرد سالم در محدوده سنی مشابه (18 تا 35 سال) را شامل شدند که از رژیم غذایی معمولی به سبک غربی گزارش دادند. در یک آزمایش، شرکت کنندگان روزانه 75 گرم گردوی انگلیسی کامل و پوست کنده شده را به مدت 12 هفته مصرف کردند و در آزمایشی دیگر، 60 گرم (دو مشت) مخلوطی از 30 گرم گردو، 15 گرم بادام و 15 گرم مصرف کردند. بادام از فندق. به مدت 14 هفته مصرف شود.

در هر دو مطالعه، گروه کنترل یک رژیم غذایی معمولی بدون آجیل مصرف کردند.

در نهایت، مطالعات نشان داده اند که مصرف روزانه حداقل دو مشت آجیل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی غربی، نشانگرهای کیفیت اسپرم مانند سرزندگی، تحرک و مورفولوژی را بهبود می بخشد، اما غلظت اسپرم را بهبود نمی بخشد.

باربارا کاردوسو، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: تجزیه و تحلیل آماری در هر دو مطالعه برای عوامل دیگری مانند فعالیت بدنی تنظیم شده است. یافته ها نشان می دهد که این راهبرد ساده بدون توجه به سایر عوامل سبک زندگی تأثیرات مثبتی دارد.

به گفته محققان، به جز افزودن گردو، هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی شرکت کنندگان ایجاد نشد.

کاردوسو می گوید که شرکت کنندگان در این آزمایش یک رژیم غذایی به سبک غربی مصرف کردند که لزوماً سالم نبود. این بدان معناست که افزودن آجیل به رژیم غذایی معمولی آنها بدون نیاز به تغییرات بیشتر در رژیم غذایی تأثیر مثبتی داشته است.

مطالعات غیرتصادفی که شامل شرکت‌کنندگانی با وضعیت‌های باروری متفاوت (مثلاً تعداد کم یا نرمال اسپرم) بود، هیچ ارتباطی بین مصرف آجیل و کیفیت اسپرم گزارش نکرد.

محققان می گویند غلظت بالای چربی های غیراشباع امگا 3، فیبر غذایی، ویتامین ها، مواد معدنی و پلی فنول ها در آجیل ممکن است سلامت باروری را بهبود بخشد.

در حالی که مطالعات بررسی شده توسط محققان از آجیل های خاصی استفاده شده است، آنها می گویند که سایر انواع آجیل احتمالاً مزایای مشابهی دارند.

کلو می گوید: “بسیاری از مردم فکر می کنند که آجیل چاق کننده است، اما تحقیقات نشان می دهد افرادی که روزانه 1 تا 2 مشت می خورند در واقع لاغرتر از افرادی هستند که آجیل نمی خورند.” علاوه بر این، آجیل حاوی چربی های اشباع نشده، آنتی اکسیدان ها و فیبر رژیمی است که مواد مغذی ضروری برای سلامتی هستند.

با این حال، محققان هشدار می دهند که همه آجیل ها برابر نیستند.

کاردوسو می گوید: منظور آجیل خام یا بو داده است. من از آجیل های شور یا شیرین پرهیز می کنم زیرا می توانند با مشکلات سلامتی مختلفی مانند فشار خون بالا و مقاومت به انسولین مرتبط باشند.

محققان تنها دو مطالعه را یافتند که اثرات مصرف آجیل را بر باروری مردان و هیچ مطالعه ای بر باروری زنان بررسی نکرد.

کاردوسو می‌گوید: «پیامدهای این یافته‌ها برای افرادی که سعی در باردار شدن دارند ارزشمند است، اما ما همچنین باید تأثیرات آجیل را بر باروری زنان ارزیابی کنیم.» ما از مطالعات بیشتر روی مردان و زنان برای تقویت نتایج خود استقبال می کنیم.

این مطالعه در مجله Advances in Nutrition منتشر شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=134046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.