افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

پرسپولیس 60 ساله شد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 134022
پرسپولیس 60 ساله شد – پرسپولیس نیوز

باشگاه پرسپولیس به عنوان نامی در عرصه ورزش ایران، 60 سال پیش دوره های مختلفی از فعالیت را تجربه کرد. ابتدا خبری از فوتبال نبود و سپس فوتبال مهمترین بخش برای هواداران شد. باشگاه پرسپولیس در آذرماه سال 1342 تاسیس شد، آن زمان امکانات ما محدود به بولینگ، ورزش بدنی، زمین بسکتبال و زمین والیبال […]

باشگاه پرسپولیس به عنوان نامی در عرصه ورزش ایران، 60 سال پیش دوره های مختلفی از فعالیت را تجربه کرد. ابتدا خبری از فوتبال نبود و سپس فوتبال مهمترین بخش برای هواداران شد.

باشگاه پرسپولیس در آذرماه سال 1342 تاسیس شد، آن زمان امکانات ما محدود به بولینگ، ورزش بدنی، زمین بسکتبال و زمین والیبال در فضای باز بود. این جملات را علی محمد عبده به عنوان مرجع و موسس باشگاه در گفتگو با یک رسانه رسمی و موثق و در پاسخ به سوالی مبنی بر سال تاسیس پرسپولیس بیان کرد تا حالا شاهد شصتمین سالگرد پرسپولیس باشیم.

شروع کار به فروردین 1342 برمی گردد، زمانی که شرکت CRS در 28 فروردین ماه سال جاری در اداره ثبت مشاغل و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. با توجه به محتوای آگهی در روزنامه رسمی کشور، این شرکت از هشتم فروردین ماه فعالیت خود را آغاز کرده و در آینده نام و برند «پرسپولیس» در ورزش ایران برای فعالیت های ورزشی معرفی خواهد شد. نامی که با حضور در رقابت های باشگاهی فوتبال آسیا به سرعت وارد این قاره شد. ابتدا خبری از فوتبال نبود اما در نهایت در فراز و نشیب های تاریخی، فوتبال و هواداران همه چیز پرسپولیس شد.

حضور مهم پرسپولیس در عرصه فوتبال به سال 1346 برمی گردد و از آن زمان تاریخ فعالیت ها و دستاوردها آغاز می شود. با این حال فعالیت فوتبالی پرسپولیس به سال ها قبل از این زمان برمی گردد، نه به صورت جدی و در سطح رده های فوتبال تهران.

تیم فوتبال پرسپولیس با شخصیت و جایگاه کنونی خود در پاییز و زمستان 1346 بر سنگ بنای از پیش ساخته شده خود شکل گرفت. پس از انحلال شاهین در پاییز امسال، پرسپولیس با همکاری چند باشگاه بزرگ و معروف فوتبال ایران و شاهین مانند پرویز دهداری و امیر مسعود برومند با محمد عبده به خانه جدید شاهین های فوتبال ایران تبدیل شد.

پرسپولیس قبل از انحلال شاهین متولد شد، اما پس از اتفاقی که برای شاهین افتاد و مهاجرت دسته جمعی شاهین های فوتبال ایران به پرسپولیس، فصل جدیدی در تاریخ این باشگاه آغاز شد که پیش از این در ورزش و فوتبال ایرانیان سابقه نداشته است.

پرسپولیس از همان ابتدا در بین مردم و افراد جامعه محبوب ترین شد و به سرعت لقب پرافتخارترین را از آن خود کرد. سازمانی آینده نگر که وقتی بحث حرفه ای شدن و تامین فوتبال از خود فوتبال مطرح شد از زمان خود جلوتر بود و خیلی ها این را منعکس نکردند. بیایید تصور کنیم بیش از 50 سال پیش صنعت فوتبال در ایران به معنای واقعی آن شکل گرفت.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)